Mikä letku?
Mikä letku?
Tervehdys!
Mikä on tuo punaisella "prikalla" varustettu letku tuossa kuvassa? Minkä ihmeen takia minun femmassa tuota ei ole? Tai siis, pitäisikö olla vai onko joku isojen poikien Aero juttu?
http://www.flickr.com/photos/zhefei/444 ... otostream/
Thanks!
-b
Mikä on tuo punaisella "prikalla" varustettu letku tuossa kuvassa? Minkä ihmeen takia minun femmassa tuota ei ole? Tai siis, pitäisikö olla vai onko joku isojen poikien Aero juttu?
http://www.flickr.com/photos/zhefei/444 ... otostream/
Thanks!
-b
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Mikä letku?
Moi!
Tarkkaan en muista tuon funktiota, mutta olen huomannut, että uudemmista femmoista tuota ei löydy.
Tarkkaan en muista tuon funktiota, mutta olen huomannut, että uudemmista femmoista tuota ei löydy.

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Re: Mikä letku?
Ei löydy (ainakaan kaikista) vanhemmistakaan, oma on MY 99, eikä ole tuollaista letkua.
Saab 9-5 Aero XWD -11
Re: Mikä letku?
Pitäisi löytyä sun autosta imusarjasta, menee jarrutehostimelleblair kirjoitti:Tervehdys!
Mikä on tuo punaisella "prikalla" varustettu letku tuossa kuvassa? Minkä ihmeen takia minun femmassa tuota ei ole? Tai siis, pitäisikö olla vai onko joku isojen poikien Aero juttu?
http://www.flickr.com/photos/zhefei/444 ... otostream/
Thanks!
-b

v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Mikä letku?
Letku on tosin kaasuläpän edessä, jossa ei ole alipainetta missään tilanteessa. Ei kai tehostin ahtopaineella toimi?
Re: Mikä letku?
Joo kyllä se jarrutehostimen alipaineletku on, reitti ja nippojen paikat, kuten myös automaateissa olevat pumput, ovat vuosien saatossa hieman muuttuneet, periaate sama, eli aina on alipainetta saatavilla.
-Sami
Mietippäs hetki uudestaan. Ajatko aina ahdoilla? :)melberi kirjoitti:Letku on tosin kaasuläpän edessä, jossa ei ole alipainetta missään tilanteessa.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Mikä letku?
Mikä sen alipaineen kehittää? Jos ei olla ahdoilla on bypassi auki "ulkoilmaan" = 0 bar.
Re: Mikä letku?
Eikös bypassille ole solenoidi juuri siksi, ettei sinne "turhaan" ohjailla alipainetta?
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Mikä letku?
Solenoidin tarkoitus on ohjata alipaine bypassille vasta kun paine-ero on sopivan suuri, ettei jää väpättämään siinä 0 bar tuntumassa. Tähän on se joku modikin olemassa, bypassi suoraan imusarjaan nopeamman vasteen aikaansaamiseksi.
Nyt tulikin heti mieleen, sille solenoidillehan tarvitaan ilmanpaine ennen läppää ja läpän jälkeen. Jos se 'ennen läppää' paine otetaan tuosta kohtaa? Vanhassa kaasuläpässä on nippa ennen läppää, josta menee letku solenoidille.
WIS:n mukaan kaikissa 2001- eteenpäin pitäisi olla tuo kuvan putki ylimääräisellä nipalla. Eikö näin olekaan?
Läppäkotelo tosin vaihtui vasta 2004. Sitä aiemmissa on kyllä se nippa solenoidille.
Nyt tulikin heti mieleen, sille solenoidillehan tarvitaan ilmanpaine ennen läppää ja läpän jälkeen. Jos se 'ennen läppää' paine otetaan tuosta kohtaa? Vanhassa kaasuläpässä on nippa ennen läppää, josta menee letku solenoidille.
WIS:n mukaan kaikissa 2001- eteenpäin pitäisi olla tuo kuvan putki ylimääräisellä nipalla. Eikö näin olekaan?
Läppäkotelo tosin vaihtui vasta 2004. Sitä aiemmissa on kyllä se nippa solenoidille.
Re: Mikä letku?
Eipä kai automaatissa ole, niissä kun on erillinen alipainepumppu?
Siis ole tuota letkua..
Siis ole tuota letkua..
#3272
Re: Mikä letku?
Kyllä ainakin allekirjoittaneen automaattifemmassa on myös imusarjalta lähtö, mutta nimenomaan imusarjalta, ei tuosta ahtoputkesta.Pola kirjoitti:Eipä kai automaatissa ole, niissä kun on erillinen alipainepumppu?
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Mikä letku?
Älä saatana, itellä on sen verran iäkäs malli että tuo ahtoputkikin on alumiiniä.
#3272
Re: Mikä letku?
Ja alkupään automaateissa oli alipainepumppu sähköllä, jossain vuoden 2000 paikkeilla vaihtui tuo mekaaninen.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83