Toinen puoli puhaltaa vain kylmää

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Halmari
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Kesä 21, 2008 15:40

Toinen puoli puhaltaa vain kylmää

Viesti Kirjoittaja Halmari »

Tuuletus ja lämmityspuolella semmoinen vika, että kuskin puolelta tuleepi vain kylmää ilmaa. Apukuskin puoli toimii normaalisti.
Missä vika? Sekoittaja jumissa?
Missäs kohtaa ajoneuvossa on tuommoinen härpäke?

Ennen vian ilmenemistä, kun acc järjestelmän poiskytki off nappulasta, ratin tienoilta kuului hetken jurinaa..

Onko arvioita, kuinka kalliiksi vian korjauttaminen tulisi.

Auto on -00 9-5
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Toinen puoli puhaltaa vain kylmää

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

etsillä löytää tuhannesti tietoa...siellä on luultavasti poikki säätöakseli...
tilaa uusi ja pura vähän verhoilua ja VOT!
kuvallisia ohjeitakin löytyy hurumykket...

kalibroi ilmastointi (kato ohjekirjasta) ja kato mitä error codea näyttää (luultavasti 08)

no tuossa yks

http://photo.platonoff.com/Auto/2009101 ... or_Repair/

kysy tota osaa (uusi alumiinista) PCS Jyväskylä
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Halmari
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Kesä 21, 2008 15:40

Re: Toinen puoli puhaltaa vain kylmää

Viesti Kirjoittaja Halmari »

Jo vain, kalibroin ja näytti yhden virheen ja tuo oli juuri kyseinen 08.

Kiitokset, näillä eväillä selviänkin.
Halmari
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: La Kesä 21, 2008 15:40

Re: Toinen puoli puhaltaa vain kylmää

Viesti Kirjoittaja Halmari »

Joudunko mä rikkomaan tuon varren saadakseni alumiinisen korjausosan kiinni?
Olisin tarvinut vaan tuon muovihärpäkkeen, mutta tuli osa varsineen päivineen!

Vaikka vuoden välein härpäkkeen vaihtaisi olisi se helpompaa..prkl. :evil:
Juusofi
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 00:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Toinen puoli puhaltaa vain kylmää

Viesti Kirjoittaja Juusofi »

Jos tilasit/hait PCS:n kavereilta sen säätöakselin, niin kyllä sen edeltä pitää vanhat rikkinäiset romut raapia pois.
Vanha varsi lähtee reippaasti kiinniottaen kyllä irti ja siihen vaan uutta tilalle.

Viime kesänä otin purin molempia puolia neljä kertaa, kun ei meinannut vikaa löytyä.
Vika olikin konehuoneen puolella, ei päässyt lämpö liikkumaan, oli jokin alipaineventtiili/magneettiventtiili poikinut kiinni.

Turhaa työtä? Ei. Nyt tiedän mitä jalkatiloissa sijaitsee :D
On the road: 9-5 2.2TiD -04
R.I.P:
9-5 2.2TiD linear -04

900 C -90
Vastaa Viestiin