Nykii kylmänä
Nykii kylmänä
MY01 Aero femma ruvennut nykimään kylmänä. Nykii/ei vedä paria ekaa risteystä jonka jälkeen pelaa normaalisti eli vika päällä startin jälkeen vain hetken aikaa.
Ilman kuomaa taitas kiertää ja pyörii normaalisti.
Tankissa RE85. Biopower softa ollut syksystä asti ja pelannut tähän asti. Seiskan tulpat laitoin syksyllä.
Oisko ideoita mistä metsästää? Tulpat taas? B-suodatin?
Vikakoodeja ei anna ja anturitiedoissa en huomannut mitään outoa.
Ilman kuomaa taitas kiertää ja pyörii normaalisti.
Tankissa RE85. Biopower softa ollut syksystä asti ja pelannut tähän asti. Seiskan tulpat laitoin syksyllä.
Oisko ideoita mistä metsästää? Tulpat taas? B-suodatin?
Vikakoodeja ei anna ja anturitiedoissa en huomannut mitään outoa.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Nykii kylmänä
Onko pakoputkisto tai koneen hengitys vakio ? Eräs teoria mielessä...
Olen hetken ihmetellyt T5 kolkissa jopa bensallakin samaa ongelmaa, heti kun lambda tulee peliin kylmästartin jälkeen niin auto käy selvästi laihalla pienillä kierroksilla/kaasuläpän avauksella.
Trionicin lämpöanturit näyttää ihan oikeita lukemia.
Tulpat ja kasetti kunnossa koska vaihtelut eivät vaikuta.
Suuttimet on vakiot. Bensapumppu ja filtterin vaihdoin kesällä kun keväällä oli hiukan samoja oireita mutta ei ne näköjään muuttaneet kokonaisuutta.
Lanbdasta ei tule vikakoodeja ja lämpimänä toimii normaalisti
Putkisto on hyvin rajoittamaton 3" joten olen miettinyt voisiko VE kartta olla liian laihalla alanurkassa, spottiadaptaatio reagoi hetken päästä mutta sitten tas globaali adaptaatio toteaa että ei ole mitään adaptoitavaa sillä normaalilla matka-ajo alueella.
Vai miten noi adaptaatio nyt sitten tarkalleen toimikaan.
Pitää kokeilla sen VE kartan rikastamista alanurkasta.
Olen hetken ihmetellyt T5 kolkissa jopa bensallakin samaa ongelmaa, heti kun lambda tulee peliin kylmästartin jälkeen niin auto käy selvästi laihalla pienillä kierroksilla/kaasuläpän avauksella.
Trionicin lämpöanturit näyttää ihan oikeita lukemia.
Tulpat ja kasetti kunnossa koska vaihtelut eivät vaikuta.
Suuttimet on vakiot. Bensapumppu ja filtterin vaihdoin kesällä kun keväällä oli hiukan samoja oireita mutta ei ne näköjään muuttaneet kokonaisuutta.
Lanbdasta ei tule vikakoodeja ja lämpimänä toimii normaalisti
Putkisto on hyvin rajoittamaton 3" joten olen miettinyt voisiko VE kartta olla liian laihalla alanurkassa, spottiadaptaatio reagoi hetken päästä mutta sitten tas globaali adaptaatio toteaa että ei ole mitään adaptoitavaa sillä normaalilla matka-ajo alueella.
Vai miten noi adaptaatio nyt sitten tarkalleen toimikaan.
Pitää kokeilla sen VE kartan rikastamista alanurkasta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Nykii kylmänä
T7 autossa koneen hengitys ei vaikuta kun käytetään ilmamassamittaria.
T5 kolkissa tullut eteen ennenkin tuo että jos vaihtaa paremman putken ja todellinen VE paranee, niin piti rikastaa käytännössä koko karttaa sen jälkeen.
Spottiadaptaation merkitys T5:ssä on olematon, ei päivity juuri ollenkaan.. lambdasäätö kyllä korjaa hetkellisesti seosta, mutta ei auta kokonaan esim. kiihdytysrikastustilanteissa ja korjausvara on normaalia pienempi kun pysyvää virhettä korjataan osalla säätöalueesta.
Globaali adaptaatio saattaa korjata asiaa hieman mutta ei se oikein varma keino aina ole, etenkin jos se virhe on hieman epälineaarinen.
Eli kartan rikastusta vaan T5 tapauksessa, T7 lienee jokin vika päällä.
T5 kolkissa tullut eteen ennenkin tuo että jos vaihtaa paremman putken ja todellinen VE paranee, niin piti rikastaa käytännössä koko karttaa sen jälkeen.
Spottiadaptaation merkitys T5:ssä on olematon, ei päivity juuri ollenkaan.. lambdasäätö kyllä korjaa hetkellisesti seosta, mutta ei auta kokonaan esim. kiihdytysrikastustilanteissa ja korjausvara on normaalia pienempi kun pysyvää virhettä korjataan osalla säätöalueesta.
Globaali adaptaatio saattaa korjata asiaa hieman mutta ei se oikein varma keino aina ole, etenkin jos se virhe on hieman epälineaarinen.
Eli kartan rikastusta vaan T5 tapauksessa, T7 lienee jokin vika päällä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nykii kylmänä
Joo toimi useamman kuukauden hyvin. Vakio kone ja putkisto. Softana mackan biopower ja tp1.
Itseasissa röpeltäen ottaa kierroksia paikoillaankin kun heti startin jälkeen laittaa kaasua.
reply: kävin tankkaamassa bensaa testiksi, pitää kokeilla illalla/aamulla mitä kylmä kone sanoo sillä...
Itseasissa röpeltäen ottaa kierroksia paikoillaankin kun heti startin jälkeen laittaa kaasua.
reply: kävin tankkaamassa bensaa testiksi, pitää kokeilla illalla/aamulla mitä kylmä kone sanoo sillä...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Nykii kylmänä
Joo aamulla 98:lla ei röpeltänyt yhtään vaan pelasi heti startin jälkeen ok. Mikähän hitto tuossa nyt etanolilla startin jälkeen häikkää tuon minuutin tai kaksi?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Nykii kylmänä
Onko ollut aiemmin samoilla keleillä ongelmia? Nollakeli on hyvin hankala biopower-autoille. Onko basesofta .46S vai .55P?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nykii kylmänä
Moro
Mulla on samaa vaivaa Biopower-softalla, suuttimet Deka 630cc ja trionictuningista kartat. Tosiaan vain kylmällä kelillä. Jotain hienosäätöä varmaan kaipaisi, mutta pärjää tälläkin. Muistikuva on, että viime talvena olisi toiminut nätimmin punaisilla suuttimilla ja totaalisen väärillä bensakartoilla
Mulla on samaa vaivaa Biopower-softalla, suuttimet Deka 630cc ja trionictuningista kartat. Tosiaan vain kylmällä kelillä. Jotain hienosäätöä varmaan kaipaisi, mutta pärjää tälläkin. Muistikuva on, että viime talvena olisi toiminut nätimmin punaisilla suuttimilla ja totaalisen väärillä bensakartoilla
Re: Nykii kylmänä
Enpäs muista oonko ajanut ennen nollakelillä, voi olla että en.Onko ollut aiemmin samoilla keleillä ongelmia? Nollakeli on hyvin hankala biopower-autoille. Onko basesofta .46S vai .55P?
Softa taitaa olla tosta http://www.trionictuning.com/forum/view ... f=13&t=288
Original_9-5_B235R_TCS_from_EC2000_and_55P_ ET02U01C.46S.bin
Vähän hepreaa nuo versiot...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Nykii kylmänä
Aivan samalla TP:llä olen nyt kuukauden ajellut -00 9-5 Aerolla, manuaalivaihteet ja ei mitään ongelmia käynnistyksessä tai nykimisiä tjsp. Tosin en kaasuttele kylmäkäynnistyksen jälkeen mitenkään erityisesti vaan lähden liikkeelle about samantien.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Nykii kylmänä
Mikähän on optimi tulppien kärkiväli etanolille jos vaikka sitä testailis?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Nykii kylmänä
Vakio 1,1mm on ihan hyvä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nykii kylmänä
Itseasiassa paikoillaan "gappaamattomat" bcpr7es tulpat, isonsin aamulla tuon välin tuohon reiluun yhteen. Pitäs tankata etanolia taas ja testata onko vaikutusta jos sais paremmin kipunaa...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Nykii kylmänä
Joo kyllä nykii/ottaa röpeltäen kierroksia vieläkin kylmänä sen 30s - 2min
Lisähuomio, startin jälkeen otti röpeltäen kierroksia vaikka kone oli jäähtynyt vasta muutaman tunnin ja koneen lämpöä melkein 40astetta valmiiksi.
Lisähuomio, startin jälkeen otti röpeltäen kierroksia vaikka kone oli jäähtynyt vasta muutaman tunnin ja koneen lämpöä melkein 40astetta valmiiksi.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Nykii kylmänä
Itsellä saattaa käydä about kolmella kylmästartilla ja etanolilla, tolpasta lähtee aina palmun alta.
Tarkistele alipaineletkut.
Tarkistele alipaineletkut.
99T-museopeli
Re: Nykii kylmänä
Oma kokemus pakkaslähdöistä: käy hyvin ja siististi tyhjäkäyntiä kyllä, mutta jos vetää heti kepin R tai D asentoon, rytkii eikä meinaa jaksaa pitää kierroksia saati vetää. Tämä siis etanolilla. Puolen minuutin lämmityskäyttö poistaa vaivan. Ilmiö oli huomattavasti pahempi ensimmäisellä tulppasatsilla, joista löytyi 20tkm ajettuna jo 1,4mm kärkiväli (uutena ei tullut mitattua - luotin liikaa) nämä tulpat aiheuttivat myös pitkässä vedossa muutaman nykäyksen lämpimälläkin koneella kesäkelillä (95/98:lla oireeton). Kyseessä siis nuo NGK BCPR7ES-11. Ilmeisesti sopiva seos/sopiva kipinä on aika vaikea yhtälö kylmässä - viinan katkuhan on aika selvä heti käynnistyksen jälkeen eli aika reippaasti ruiskitaan joku sekunti alussa.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH