9-5 Aeron Hirsch jarrut

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
R-team
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Helmi 23, 2007 14:33

Re: 9-5 Aeron Hirsch jarrut

Viesti Kirjoittaja R-team »

Riku procarilta kirjoitti mailiini seuraavaa:

"Mielestäni kerran mallattiin noita 9-3X:n 345mm levyjä 9-5:seen ja navan
kohdalta levy ei oikein istunut kunnolla, mutta ihan varma
sopivuudesta en ole. Eteen olemme myyneet Hirsch:in omaa levyä hintaan
900,-/pari.

Taakse Autoosi käy levy EBC,2756 eli jäähdytetty levy. Näiden hinta on
300,-/pari.

Paloiksi on tarjolla EBC GreenStuff eteen hintaan 210,-/srj ja taakse
68,-/srj."


Että näin. Vaikka "laatu maksaa" - niin mikä selittää tuollaisen 900e/parin hinnan, varmaan on kullatut reunat noissa laikoissa 8O

ATE:n sivuja koluttuani, en sieltä löytänyt edes tuota 345mm:n 110 jaolla olevaa levyä, on varmaan niin special koko ja myydäänkö sitä edes kuluttajalle...

Jos nuo 9-3X:n levyt saan tonne soviteltua, niin olisin tyytyväinen, eipä nekään ihan ilmaiset olleet 8)
#1765
-Ahdin määrää tahdin-
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 9-5 Aeron Hirsch jarrut

Viesti Kirjoittaja blair »

2571 kirjoitti:
blair kirjoitti:laatu maksaa, se on selvä. Hyvä että kuluttajille on vaihtoehtoja, mutta onko noissa oikeasti vastinetta tolle rahalle? Toivottavasti on.
Moi!"

En tiedä minne lähettämäni viesti hävisi, mutta tässä uudellen ajatuksian (sorry jos alkuperäinen putkahtaa jostakin esille)i. Olet ihan oikeassa, että pirun :twisted: paljonhan ne maksavat, enkä osaa sanoa saako ko. osissa vastinetta rahoilleen. Varmaankin siinä maksaa se, että kyse on "erikois"mallista ja ehkäpä tekijöitä on harvassa. En tiedä paljonko levyjen ja palojen teko todellisuudessa maksaa, mutta kate taitaa olla Hirschin puolesta laitettu hyvälle tasolle???

Toisaalta minähän se hullu olen kun olen ostanut ko. pelin. Toki ostopäätöstä tehdessäni tiesin jo, että joistakin osista saa maksaa sen "huviveron". Kun kipukynnykseni poksahtaa rikki, menee Hirsch myyntiin ja tilalle sillä rahalla muutaman vuoden vanha pikkuinen "riisikuppi". Vielä kuitenkin haluan ajella isommalla, turvallisemmalla, tilavammalla ja ärhäkkäämmällä pelillä.

On kuitenkin hyvä tämmöinen saab-klubin palsta, jossa voi kysellä erinäisiä asioita, mm. mistä osia saisi halvemmalla ja kätevämmin.

t: 2571
Saattaapi olla valmistusmäärät vain niin pieniä ja suunnittelu kustannukset kuitenkin aika vakio, niin pitää pyytää. Toinen tietysti on Hirschin markkinointi strategiaa, kyseessä erikoistuote ja osittain sen erikoisuuden määrää valitettavasti sen hinta (kuten esimerkiksi luksustuotteissa).

Tarkoitukseni ei ollut mitenkään kritisoida sitä, että joku ostaa Hirsch tuotteen, vaan hinta oikeasti tiputti niin totaalisesti tuolilta! Ostaisin varmasti itsekkin, jos olisi rahaa.

Kateelliset ne yleensä suurinta melua pitää 8) .
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: 9-5 Aeron Hirsch jarrut

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Juu, laadun lisäksi nimi maksaa!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
2571
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 06:37
Paikkakunta: Kuopio

Re: 9-5 Aeron Hirsch jarrut

Viesti Kirjoittaja 2571 »

blair kirjoitti:
2571 kirjoitti:
blair kirjoitti:laatu maksaa, se on selvä. Hyvä että kuluttajille on vaihtoehtoja, mutta onko noissa oikeasti vastinetta tolle rahalle? Toivottavasti on.
Moi!"

En tiedä minne lähettämäni viesti hävisi, mutta tässä uudellen ajatuksian (sorry jos alkuperäinen putkahtaa jostakin esille)i. Olet ihan oikeassa, että pirun :twisted: paljonhan ne maksavat, enkä osaa sanoa saako ko. osissa vastinetta rahoilleen. Varmaankin siinä maksaa se, että kyse on "erikois"mallista ja ehkäpä tekijöitä on harvassa. En tiedä paljonko levyjen ja palojen teko todellisuudessa maksaa, mutta kate taitaa olla Hirschin puolesta laitettu hyvälle tasolle???

Toisaalta minähän se hullu olen kun olen ostanut ko. pelin. Toki ostopäätöstä tehdessäni tiesin jo, että joistakin osista saa maksaa sen "huviveron". Kun kipukynnykseni poksahtaa rikki, menee Hirsch myyntiin ja tilalle sillä rahalla muutaman vuoden vanha pikkuinen "riisikuppi". Vielä kuitenkin haluan ajella isommalla, turvallisemmalla, tilavammalla ja ärhäkkäämmällä pelillä.

On kuitenkin hyvä tämmöinen saab-klubin palsta, jossa voi kysellä erinäisiä asioita, mm. mistä osia saisi halvemmalla ja kätevämmin.

t: 2571
Saattaapi olla valmistusmäärät vain niin pieniä ja suunnittelu kustannukset kuitenkin aika vakio, niin pitää pyytää. Toinen tietysti on Hirschin markkinointi strategiaa, kyseessä erikoistuote ja osittain sen erikoisuuden määrää valitettavasti sen hinta (kuten esimerkiksi luksustuotteissa).

Tarkoitukseni ei ollut mitenkään kritisoida sitä, että joku ostaa Hirsch tuotteen, vaan hinta oikeasti tiputti niin totaalisesti tuolilta! Ostaisin varmasti itsekkin, jos olisi rahaa.

Kateelliset ne yleensä suurinta melua pitää 8) .
Nou hätä blair!! En minä ainakaan kokenut, että kritisoisit minua kun olen ostanut ko. tuotteen. Totta kai mäkin ostaisin halvemmalla, hintahan on todellakin älytön. Arvaas meinasinko tippua itsekin tuolilta kun epäilivät, että Meseni turbo on hajalla!! Alkuperäisen hinta olisi ollut n. 4000 ekeä!!???? Onneksi vika ei ollut turbossa!!

t: 2571
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Kuha
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Elo 27, 2012 11:29
Paikkakunta: Kauniainen (Somero)

Re: 9-5 Aeron Hirsch jarrut

Viesti Kirjoittaja Kuha »

Itse asiassa, jos ollaan ihan tarkkoja niin, tuon vanhan 03-05 Hirschin jarrujen halkaisijaksi ilmoitetaan 331mm. Mitannut en toistaiseksi ole.

Tilalle ajattelin vaihtaa Stoptechin Aero rotorit 332mm, kun vanhoista aika jättää. Irtokeskiöllä olevat levyt, saa uritettuna ja reijitettynä. Löytyy juttua ulkomaankielisiltä sivuilta, kun sellaiset levyt asennetaan autoon.
9-3 Viggen -99
9-5 Aero Wagon Hirsch -03
9000 CS Aero -96
Saab 006 Turbo -86
Suzukit; GSX 1300R Gen 2 & 1 Tbo, 1100E, RF900R, King Quad 700
Muut; BMW M550d G31, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Fiat X1/9 Tbo
repa62
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 21:25
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9-5 Aeron Hirsch jarrut

Viesti Kirjoittaja repa62 »

vanhemmassa Hirsch:ssä on juuri nuo 331mm levyt, ja itse maksoin juurikin tuon 900€ pari vuosi sitten. ( niin sanottu huvivero ) :wink:
#2304

Saab 900 -92 Cabriolet
Saab 900 -88 Cabriolet
Saab 900 i -88
Vastaa Viestiin