SAAPPI EI KÄYNNISTY KYLYMÄLLÄ!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 14:17
- Paikkakunta: Ääskola
SAAPPI EI KÄYNNISTY KYLYMÄLLÄ!
Jep. Eli nyt on hyvät neuvot tarpeen. istin usko horjuu.
Mulla on vm.-04 9-5 2.0turpiini, 185 hv lukemilla ja sentronikki)
Syssyllä alkoi onkelmat. Auto seisoi työpaikan pihalla keskimäärin 9-15h, ei meinannut millään lähteä käyntiin, pitkään sahaamalla kuitenkin. Vaihdoin Boschin uuen akun(74Ah) ja tulupat.
No, talvituli ja alle 10c:n pakkasilla lähtiöö pitkäpinnaisen starttauksen (sahaamisen) jälkeen. Vaihdettu saappiasiantuntijan neuvomana p-ainepunppu ja suodatin, muuta vaikutusta ei ollu kuin että tehoja tuli takasi (autolla ajettu 267000 ja oli alkuperäinen pumppu!).
Startti oltais vaihettu eilen, mutta moponetistä anto bochin startin vaikka alkuper. on mitsu (3cm pituuseroa, putsattiin kuitenkin vanha ja takas paikalleen).
Monet epäilevät startin puslien olevan väljät ja siten vie kauheasti virtaa koska laiskasti starttaa kylmänä ja lämpimänä, ollaan myös mitattu kaikki sähkön hävitykset yms. Kampiaks. asennon tunnistin ilmeisesti toimii koska kierroslukumittari "elää" sahaamisen aikana.
Ja mikä hienointa, tänään -20c pakkasta, starttas paremmin kuin ennen (startin puhditus auttoi?), mutta ei lähtenyt käyntiin. Lyötiin kaabelit vitoon ja 2min päästä kuin palmun alta käyntiin.
Yrittäkkää jotakin saada selvää
Nyt arvon asiantuntevat saabistit, jään odottamaan neuvojanne, en viitsisi vielä viedä Tikkurilan romulle "korjattavaksi"
Mulla on vm.-04 9-5 2.0turpiini, 185 hv lukemilla ja sentronikki)
Syssyllä alkoi onkelmat. Auto seisoi työpaikan pihalla keskimäärin 9-15h, ei meinannut millään lähteä käyntiin, pitkään sahaamalla kuitenkin. Vaihdoin Boschin uuen akun(74Ah) ja tulupat.
No, talvituli ja alle 10c:n pakkasilla lähtiöö pitkäpinnaisen starttauksen (sahaamisen) jälkeen. Vaihdettu saappiasiantuntijan neuvomana p-ainepunppu ja suodatin, muuta vaikutusta ei ollu kuin että tehoja tuli takasi (autolla ajettu 267000 ja oli alkuperäinen pumppu!).
Startti oltais vaihettu eilen, mutta moponetistä anto bochin startin vaikka alkuper. on mitsu (3cm pituuseroa, putsattiin kuitenkin vanha ja takas paikalleen).
Monet epäilevät startin puslien olevan väljät ja siten vie kauheasti virtaa koska laiskasti starttaa kylmänä ja lämpimänä, ollaan myös mitattu kaikki sähkön hävitykset yms. Kampiaks. asennon tunnistin ilmeisesti toimii koska kierroslukumittari "elää" sahaamisen aikana.
Ja mikä hienointa, tänään -20c pakkasta, starttas paremmin kuin ennen (startin puhditus auttoi?), mutta ei lähtenyt käyntiin. Lyötiin kaabelit vitoon ja 2min päästä kuin palmun alta käyntiin.
Yrittäkkää jotakin saada selvää
Nyt arvon asiantuntevat saabistit, jään odottamaan neuvojanne, en viitsisi vielä viedä Tikkurilan romulle "korjattavaksi"
Sir Jeremy
Re: SAAPPI EI KÄYNNISTY KYLYMÄLLÄ!
Tervehdys!
Kyllä henk koht vaihtaisin kampuran asentoanturin seuraavaksi!
Kyllä henk koht vaihtaisin kampuran asentoanturin seuraavaksi!
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: SAAPPI EI KÄYNNISTY KYLYMÄLLÄ!
Ei välttämättä ongelman ydin, mutta mitkä tulpat?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 14:17
- Paikkakunta: Ääskola
Re: SAAPPI EI KÄYNNISTY KYLYMÄLLÄ!
Mitä lisävirta vaikuttaisi asentoanturin toimintaan? Lisävirralla lähtee heti käyntiin. Ongelma siis esiintyy auton seisottua about 7tunnista eteenpäin...
Tulpat on ngk:n aika tuoreet, juuri tuolle piristetylle 2litraselle, ei vaikuttaneet ongelmaan mitään (vaihdoin syksyllä kun ongelma ilmeni)
Erittäin mielenkiintoista
Tulpat on ngk:n aika tuoreet, juuri tuolle piristetylle 2litraselle, ei vaikuttaneet ongelmaan mitään (vaihdoin syksyllä kun ongelma ilmeni)
Erittäin mielenkiintoista
Sir Jeremy
Re: SAAPPI EI KÄYNNISTY KYLYMÄLLÄ!
Oisko akunkenkien sisäpinnat heikossa hapessa..? Ihan hakuammuntaa.. tuli vaan mieleen jos lisävirta auttaa noinkin hyvin.
Tai sitten esim. joku paikka vuotaa virtaa jonnekin ja omassa akussa ei riitä jännitettä sen takia.
Tai sitten esim. joku paikka vuotaa virtaa jonnekin ja omassa akussa ei riitä jännitettä sen takia.
Re: SAAPPI EI KÄYNNISTY KYLYMÄLLÄ!
Kun laitoit uuden akun niin latasitko 1 vuorokauden. Uudessa akussa on varastointi virtaa yleensä 12,5v eli lähtee kyllä käyntiin mutta sitten alkaakin ongemat jos ei lataa.
Akku ei sitten lataannukaan täyteen enää.
Akku ei sitten lataannukaan täyteen enää.
Saab 9-5 2.3t Vector -06
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Saab 9-5 AERO -00 ex
#4489
Re: SAAPPI EI KÄYNNISTY KYLYMÄLLÄ!
Kokeilisin uudella startilla, koska apuvirta auttoi. Muutamasta autosta on startti hyytynyt pikkuhiljaa ja uudella startilla on häipynyt kaikki ongelmat.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 14:17
- Paikkakunta: Ääskola
Re: SAAPPI EI KÄYNNISTY KYLYMÄLLÄ!
Nonni, startin vaihtoa yritettäis mutta suurin ongelma on siinä että mistä uusi startti?
Pittäis nimittäin olla Mitsun startti koska boschin ja kaikki muutkin tarvike yms. on n. 30mm liian pitkiä, vai ootteko rapsinu huohotinkotelon kuikkaan startin edestä?
Toi -04 on vissiin joku välimallin jätkä kun ei vanhemmista käykään.
Eli, mistä ihmeestä löyän Mitsubishin startin tohon? Adita, motonet, biltema ja Ja-electro tarjoaa kaikki tuota pitkää mallia eikä edes tunne mitsua, ja se ei vain sovi sinne.
Kiitos jo etukäteen...
Pittäis nimittäin olla Mitsun startti koska boschin ja kaikki muutkin tarvike yms. on n. 30mm liian pitkiä, vai ootteko rapsinu huohotinkotelon kuikkaan startin edestä?
Toi -04 on vissiin joku välimallin jätkä kun ei vanhemmista käykään.
Eli, mistä ihmeestä löyän Mitsubishin startin tohon? Adita, motonet, biltema ja Ja-electro tarjoaa kaikki tuota pitkää mallia eikä edes tunne mitsua, ja se ei vain sovi sinne.
Kiitos jo etukäteen...
Sir Jeremy
Re: SAAPPI EI KÄYNNISTY KYLYMÄLLÄ!
Procar service:stä tilasin omaan mitsun startin...
Vaihto-osa kyseessä, eli vanha paluupostissa takaisin.
Vaihto-osa kyseessä, eli vanha paluupostissa takaisin.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 14:17
- Paikkakunta: Ääskola
Re: SAAPPI EI KÄYNNISTY KYLYMÄLLÄ!
En nyt tähän hätään löydä kuittia huollosta...ysiviitonen kirjoitti:Minkä verran tartti köyhtyä?
Ei se pahan hintainen ollut, mutta MUISTAAKSENI +/-150€.
Edit: Aloin muistelemaan, tuota huoltoa ja nyt täytyy sen verran vetää takaisin, että omassani siis havaittiin huollossa olevan vääränlainen startti aero malliin, joka huomattiin kun uusi startti oli kädessä ja sitä verrattiin vanhaan...
Ja nyt en muista kumminpäin se oli, että oliko paikallaan oleva mitsu vai tämä joka sinne laitettiin.
Ei jukoliste muista, ei kirveelläkään.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 14:17
- Paikkakunta: Ääskola
Re: SAAPPI EI KÄYNNISTY KYLYMÄLLÄ!
No jep, avk:lta sain 110€ hintaan, 35000 ajetusta uuden veroisen startin.
MUTTA!
Ongelma jatkuu vaan. Tänä aamuna heti käyntiin (seisoi 7-8h), mutta seisoi 13h firman pihassa, sen jälkeen ei puhettakaan kotia lähdöstä. Starttailin muutaman kerran pitkään, ekalla kerralla hörähti, sen jälkeen ei mittään.
Jaksaa pyörittää hyvin mutta ei vaan käynnisty eli ei saa bensaa tai kipinää, epäilisin molempia. Ei tuoksu nimittäin yhtään bensalle pidemmänkään starttauksen jälkeen.
No, 10 minuutin päästä uudelleen, melkein heti käyntiin aluksi hörähtäen ja siitä pikkuhiljaa ns. pytty kerrallaan tulille.
Voiko se kieroakselin asennontunnistin tehä että kylmänä "pihtaa" ja kun apuvirralla syöttää tarpeeks tai starttaa tarpeeks kauan niin sitten lähtee?
Olemme porukalla täällä ymmällämme ja hyvät neuvot ovat tarpeen. Vienkö sittenkin Tikkurilan huolenpäästämölle kutistukseen?
Hermot on menny jo kauan sitten, monta askia savukkeita sekä yks coltti.
MUTTA!
Ongelma jatkuu vaan. Tänä aamuna heti käyntiin (seisoi 7-8h), mutta seisoi 13h firman pihassa, sen jälkeen ei puhettakaan kotia lähdöstä. Starttailin muutaman kerran pitkään, ekalla kerralla hörähti, sen jälkeen ei mittään.
Jaksaa pyörittää hyvin mutta ei vaan käynnisty eli ei saa bensaa tai kipinää, epäilisin molempia. Ei tuoksu nimittäin yhtään bensalle pidemmänkään starttauksen jälkeen.
No, 10 minuutin päästä uudelleen, melkein heti käyntiin aluksi hörähtäen ja siitä pikkuhiljaa ns. pytty kerrallaan tulille.
Voiko se kieroakselin asennontunnistin tehä että kylmänä "pihtaa" ja kun apuvirralla syöttää tarpeeks tai starttaa tarpeeks kauan niin sitten lähtee?
Olemme porukalla täällä ymmällämme ja hyvät neuvot ovat tarpeen. Vienkö sittenkin Tikkurilan huolenpäästämölle kutistukseen?
Hermot on menny jo kauan sitten, monta askia savukkeita sekä yks coltti.
Sir Jeremy
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 14:17
- Paikkakunta: Ääskola
Re: SAAPPI EI KÄYNNISTY KYLYMÄLLÄ!
ainiin ja mistä noita tunnistimia sitten saisi?
Kiitos jo etukäteen!
Kiitos jo etukäteen!
Sir Jeremy
Re: SAAPPI EI KÄYNNISTY KYLYMÄLLÄ!
Jos olis kuiteskin bensapumppu.
Mikähän sinne on vaihdettu?
Itellä laukesi kolkista motonetin pumppu melko pian vaihdon jälkeen.
Vaimo jäi kauppa reissulle, menin hakemaan niin lähti hienosti käyntiin. Pumppu osoittautui vialliseksi.
Mekastaakos se startatessa?
Itelle vika varmistui kun lirautin imusarjaan bensiiniä tippakannulla, johan sytty, kokeileppas sinäkin hiukan "ryypyttää" tietää ainakin onko bensan saannissa
Mikähän sinne on vaihdettu?
Itellä laukesi kolkista motonetin pumppu melko pian vaihdon jälkeen.
Vaimo jäi kauppa reissulle, menin hakemaan niin lähti hienosti käyntiin. Pumppu osoittautui vialliseksi.
Mekastaakos se startatessa?
Itelle vika varmistui kun lirautin imusarjaan bensiiniä tippakannulla, johan sytty, kokeileppas sinäkin hiukan "ryypyttää" tietää ainakin onko bensan saannissa
Re: SAAPPI EI KÄYNNISTY KYLYMÄLLÄ!
Kampuran asentoanturi yleensä alkaa reistaamaan lämpimänä, joten aika outoa jos vika on siinä. Ihme juttu tuokin että apuvirta auttoi, mutta koska akku on vasta uusittu ja jaksaa pyörittää niin tuskin vika siinäkään voi olla... Vaihdettiinko bensapumppu ämpäreineen vai pelkkä pumppu..?
Kampuran anturiahan löytyy vaikkapa PCS:ltä -> http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... 77221.html (ainakin joskus hinta oli hyvin lähellä sama myös marmoritiskillä).
Eski
Kampuran anturiahan löytyy vaikkapa PCS:ltä -> http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... 77221.html (ainakin joskus hinta oli hyvin lähellä sama myös marmoritiskillä).
Eski