![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Volvossa alkoi 200tkm jälkeen olemaan kaikenlaista ja teki mieli kokeilla jotain muuta vaihteeksi, ja vaikka edellinen Saab oli täynnä vikoja koneen ja apulaitteiden osalta (Saab 9-3 2.0t vm. 02), niin silti kun sai hyvän hyvityksen, niin tuli tollanen hankittua. (kauppa ei vielä täysin varma, kun sanoin että mietin yön yli, ja myyjä sanoi, että voi soittaa huomennakin, vaikka ei liike olekaan auki, joten tuskin sitä kukaan sen viimesen vartin aikana osti tänään kun liike oli auki)
Hyvän hyvityksen kun sai Volvosta ja löys ainakin 1000+1 järkisyytä vaihtaa(kuten aina), niin ei kai tässä mikään auta, maanantaina, tai viimeistään tiistaina, saa bilikan alle!
Tuli edellisellekin omistajalle soitettua, puheesta kuuli, että kyseessä oli vanhempi herrasmies ja hänkin autoa kehuskeli, ei kuulemma ollut kuin yks takuunalainen vika, mutta muuten oli ihan loistava auto, oli vaan se autokuume häneenkin iskenyt ja oli pitänyt saada Volvon maasturi alle
Järkisyitä olivat:
-alle 100tkm ajettu (nykynen 225tkm)
-webasto
-kulutus puolet Volvon kulutuksesta
-hyvä väliraha (vaikka Saapas oli jo ennestään halvempi kuin muut vastaavat, niin silti sain pari tonnia paremman hyvityksen ko. liikkeestä kuin esimerkiksi Auto-Jaloselta tai Volkkarilta, ja Volkkarilta vielä vastaavaan autoon!)
-Saabismi on sairaus (edellinen auto oli Saab, ja se oli ihan paska, mutta näköjään tämä autokuumeen, Volvon vikojen ja Saabismin yhdistelmä vie mukanaan)
-12kk/20tkm takuu
Lähinnä toi moottori mietityttää...Iskinkö käteni paskaan, vai oiskohan tässä ihan huolettomia kilsoja odotettavissa?
E:
Tässä pieniä eroja, mitä tuli huomattua S60:iin, ei niin mairittelevia Saabille, mutta kuitenkin, niin nätti oli kaikinpuolin, ulkoa ja sisältä, että silti tekee mieli vaihtaa.
-Onko 9-5:n vetopito oikeasti noin onneton, ei meinannut motarille päästä, kun Volvossa ei mitään sutimista olllut havaittavissa samassa kohtaa, ja muutenkin TODELLA etupainoinen auto, ei mitää väliä mihin ratti oli liukkaalla, aliohjaaminen oli todella tuntuvaa. (Saabissa uudet talvinakit urasyvyyden ja nastojen kunnon perusteella, Volvossa 2 talvea ajetut)
-Suuntavakavuus on tuttua 9-3:sta, tuntuu suoralla melko hehtaaripyssyltä. Ohjaus kyllä on tarkka ja tunnokas, eli siitä plussaa
-aivan käsittämätöntä vetelyä Volvoon verrattuna
-Sisustan suunnittelu on kyllä parhaat päivänsä nähnyt
-meteli on kovempi
-sisustan viimeistely on astetta karumpaa
-ulkomuodossa on todella totuttelemista, mutta tämä auto onkin "järkiauto", jossa ulkonäön merkityksen voi jättää vähemmälle
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tietysti ehkä tulee verrattua mansikoita ja mustikoita keskenään, kun viime kesänä tuli Volvon alustaa paranneltua, ja laitettua siihen Sachs Advantaget&Eibachit joka nurkkaan ja samalla vaihdettua myös iskareiden ylätuennan "laakerit" ja kumituet. Saab kuitenkin 90tkm ajetulla alustalla....
Pientä narinaa kuulu isoimmissa joustoissa, onkohan tossa jotain mitä pitäis ottaa kaupantekotilanteessa huomioon, vai onko normaalia, että vähän narisee pakkasilla(kuten og 9-3)?