tuskastuttava CE -valo

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

tuskastuttava CE -valo

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kaverin usko Saabiin alkaa mennä.
Ensin poksahti turbo ja sen vaihdon jälkeen CE -valo on palanut vähän väliä. IMM on vaihdettu. Valo oli sen jälkeen hetken pois. Tampereen Metrossa tehdyn turbon vaihdon jälkeen oli letkuja irti tai huonosti kiinni yms.
Olisiko tiedossa ketään Pirkanmaalla, jolla olisi Tech. Joku paikallinen verstas Toijalassa on autoa tutkinut jollain muulla laitteella, mutta eihän siitä mitään selkoa tule. Metroon kaveri ei enää autoaan vie. Auto on -04 2,0t wagon
# 419 Vesa Pohjalainen
Tobbana
"Hölösuu"
Viesti:

Re: tuskastuttava CE -valo

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kyllä sieltä pitäisi irrota vikakoodit ihan perus-obd-laitteillakin.
Tampesterin seutu huudelkoon enemmän, minä olen turhan kaukana.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vaihtoehto B: tilataan PCS:ltä toinen ecu-purkki, joka lähetetään ohjelmoitavaksi vaikkapa jcarlsonille ja ladataan boksiin biopower-softa sid-infolla. Sen jälkeen voi itse lukea vikakoodit sid-näytöstä ... Lisäksi voi jatkossa ajella edullisella RE85 -polttoaineella :D

Eski
eklunto1
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Kyllä Tre Metrossa tuo pitää osata korjata. Olen asioinut yli 10 vuotta heidän kanssa ja kyllä siellä osaamistakin löytyy. Mahtoikohan turbon hajoamisen yhteydessä mennä paljon öljyä välijäähdyttimeen, pakoputkistoon ja kattiin. Jos meni, niin varmaan lamdat yms eivät varmasti pitäneet asiasta ja saattavat sytyttää CE valoa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
SiK
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja SiK »

Löytyy Tech tästä Tampereen ja Lempäälän välimaastosta. Tosin vanhemmalla 10mb kortilla, joka tukee virallisesti vain -02 malliin asti. Voi silti yrittää miten toimii uudemman kanssa, kun eihän tuossa paljoa muutoksia ole tullut. Ainakin omasta -08 Aeron softasta -02 autossa onnistuu koodinluvut yms.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Turbon hajoaminen oli kaiketi hyvin poikkeuksellinen. Ei savuttanut tms. se vain "jökkäsi". Asentaja ei ollut kuulemma aiemmin nähnyt vastaavaa.
Itse veikkaan jotain letkuvuotoa tms. CE:n aiheuttajaksi.

Tre:n Metron osalta olen saanut myös erittäin asiantuntevan asentajan nimen, joten yritetään päästä asiassa eteenpäin. Apua on tarjottu niin ikään Kangasalan suunnalta. Auton omistaja ei ole alan harrastaja, mutta ajelee mielellään mukavalla autolla. :)

edit: Autoon hankittiin Saabilta juuri uusi purkki, joka tarjoaa 185 HP tehot, eli entinen purkki on tallessa. Käsittääkseni kaveri on juurikin mielinyt siihen kokeiluun jotain biopower tms. softaa. Ruokahalu kasvaa syödessä. :D
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, To Helmi 16, 2012 14:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Tobbana
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Eski kirjoitti:Vaihtoehto B: tilataan PCS:ltä toinen ecu-purkki, joka lähetetään ohjelmoitavaksi vaikkapa jcarlsonille ja ladataan boksiin biopower-softa sid-infolla. Sen jälkeen voi itse lukea vikakoodit sid-näytöstä ... Lisäksi voi jatkossa ajella edullisella RE85 -polttoaineella :D
Sid-infolla näkee vain vikakoodien määrän ja ensimmäisen vikakoodin. Eikä sillä voi myöskään nollata vikakoodeja.

-Sami

ps. Ja löytyy niitä purkkeja muualtakin kuin pcs:ltä, mutta hyvähän niitä vaihtoehtoja on olla.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
karg
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

Täs Hämeenlinnassa on TECH2, missä on myös 32MB kortti. Menee tosin jo vähän kauemmas Pirkanmaalta...
ilra
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja ilra »

M Takala Nokialla on myös virallinen Saab korjaamo ja jonkin verran edullisempi kuin Metro-auto. Osaamisesta en tiedä mutta vikakoodin löysivät Techillä ja osasivat sen vielä tulkitakin :D
(ex => 99 GL (ex petro) -80, 900 GL -81, 9000i -88, 900 GL -87, 9-3 ss 2.0t A -03, 9-5 wagon 2.0t A -02), 9-3 SC 1.8t A -08, 900S 2,0t -97
Vastaa Viestiin