Moottorin pois nosto?
Moottorin pois nosto?
2.0 t automaatti. minkälainen operaatio tuleeko yläkautta pois? torstaina hävis öljynpaineet ja rupes kalkattaan niinku olis kiertokangen tai kampiakselin laakeri menny!
Re: Moottorin pois nosto?
9-5 manuaaliaskilla tulee jotenkuten konetilan seiniä naarmuttamalla tämäntapaisessa asennossa:
Suosittelen siltikin tiputtaan kone-voimansiirtopaketin apurunkoineen alas tässä muodossa:
Kuvauksesta päätellen siellä on sitä kulumaa sitten muuallakin moottorissa että varaudu enempienkin osien vaihtamiseen tai vaihtokoneesen jos hyvän haluaa
Suosittelen siltikin tiputtaan kone-voimansiirtopaketin apurunkoineen alas tässä muodossa:
Kuvauksesta päätellen siellä on sitä kulumaa sitten muuallakin moottorissa että varaudu enempienkin osien vaihtamiseen tai vaihtokoneesen jos hyvän haluaa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Moottorin pois nosto?
Myös 5-vaihteisella automaatilla varustettu moottori mahtui yläkautta. Kampuran hihnapyörän irrotin, koska se on aika kriittisessä paikassa. Myös jäähdyttäjän flektit olisi kannattanut irroittaa, mutta mahtui nippa nappa irroittamattakin. Joka tapauksessa ahdasta on yläkautta nostaa.
Re: Moottorin pois nosto?
voi sittenki olla että hyvällä säkällä alakerta ehjä,luultavasti ei sekään.. 4 cyl. ilman puristuksia.ja ku käyntiin koittaa niin pakokaasua tulee öljykorkin välistä..(ehkä mäntä rikki) jokatapauksessa ei hyvä..! vaihtokone tulee ja tuo rempataan jos ei kovin kalliiks tule!
Re: Moottorin pois nosto?
Männänrenkaat jumissa todennäköissesti kolmessa neljästä männästä ja nelosessa jo pahemmat naarmut männässä ja sylinterissä. Kalkattava veivilaakeri on 3 tai 4 veivi ja muistakin melko varmaan löytyy lämpenemää. Öljypohja täynnä mämmiä. Voit sitten kirjoitella montako arvausta osui oikeaan.
Yli/alikokoon koneistukset ja samoin vastaavien männänrenkaiden/laakereiden hankkiminen voi tulla sen verran kalliiksi ettei ole kannattavaa tehdä, ellei itse omista koneistamoa.
Yli/alikokoon koneistukset ja samoin vastaavien männänrenkaiden/laakereiden hankkiminen voi tulla sen verran kalliiksi ettei ole kannattavaa tehdä, ellei itse omista koneistamoa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Moottorin pois nosto?
Jos päädyt 2.3:een koneeseen niin voisin sopivasti myydä uudet männät.
Nuo uudet t7 mitoilla 234 9000:sen. käy 2.3:een t7 koneeseen
Nuo uudet t7 mitoilla 234 9000:sen. käy 2.3:een t7 koneeseen
Saab 9-5 wagon se (on trendikästä olla Biopower)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Saab 9-5 Linear Wagon (stg 4)
Re: Moottorin pois nosto?
2 litranen tulee...saapas77 kirjoitti:Jos päädyt 2.3:een koneeseen niin voisin sopivasti myydä uudet männät.
Nuo uudet t7 mitoilla 234 9000:sen. käy 2.3:een t7 koneeseen
Re: Moottorin pois nosto?
mitä pitää irrottaa että mahtuu yläkautta ottaan pois??
Re: Moottorin pois nosto?
Onko mahdotonta että jättää laatikon paikoilleen , mahtuuko lohko pois paikoiltaan ,
jos ottaa kannen ensin veks
jos ottaa kannen ensin veks
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Moottorin pois nosto?
Menee kyl tosi hankalaksi jättää laatikko paikalleen.hyvoneju kirjoitti:Onko mahdotonta että jättää laatikon paikoilleen , mahtuuko lohko pois paikoiltaan ,
jos ottaa kannen ensin veks
Pitäisi apuakseli irroittaa ensiksikin, sit jotenki ripustaa se laatikko jollai vasemmal, sit saada akseli irti kytkinlevystä...
Varmaan mahdollista mutta en lähtis itse yrittää.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Moottorin pois nosto?
Itte hiljattain remppaa tehneenä suosittelen koko paketin alas pudottamista.
Ei paha rasti, jos on betoni- tai asfalttilattia. Kattokaan ei haittaa....
Keulan nostin ensin pukkien päälle, runkopalkeille. Sit eiku releitä irrotteleen.
Ja ennenkuin auto ylös, niin vetarin mutterit löysälle.
Kuormalavasta sopiva peti alle, pyörät hain siihen paikallisesta halpahallista.
Huom. Tarpeeksi tukevat.
Sit rakensin keulan eteen kahdesta tarpeeksi korkeasta A-pukista ja nelosparrusta nosto-orren.
Keulasta sen verran tavaraa irti, et saa nostoliinan "törmäystukiin" tai mitkä ne ovat kiinni.
Sit vaan ketjutaljalla keula ylös ja mottivaihteisto vedetään alta pois.
Tossa karkeesti miten se meni.
Kasaus tieteski toisinpäin
Ei paha rasti, jos on betoni- tai asfalttilattia. Kattokaan ei haittaa....
Keulan nostin ensin pukkien päälle, runkopalkeille. Sit eiku releitä irrotteleen.
Ja ennenkuin auto ylös, niin vetarin mutterit löysälle.
Kuormalavasta sopiva peti alle, pyörät hain siihen paikallisesta halpahallista.
Huom. Tarpeeksi tukevat.
Sit rakensin keulan eteen kahdesta tarpeeksi korkeasta A-pukista ja nelosparrusta nosto-orren.
Keulasta sen verran tavaraa irti, et saa nostoliinan "törmäystukiin" tai mitkä ne ovat kiinni.
Sit vaan ketjutaljalla keula ylös ja mottivaihteisto vedetään alta pois.
Tossa karkeesti miten se meni.
Kasaus tieteski toisinpäin
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Moottorin pois nosto?
Kiinnostais muakin ? Kansi on jo pois paikoiltaan ? Onko nuo sisemmät vetonivelet kinkkiset irrottaaeba4 kirjoitti:mitä pitää irrottaa että mahtuu yläkautta ottaan pois??
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: Moottorin pois nosto?
Pitemmästä tukilaakeripukki irti ja lyhkäsempi lähtee ko kupin ja lootan välistä vaikka sorkkaraudalla kampeamalla. Siin on pooreissa jousiprikka. Pitemmässä ei ole.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Moottorin pois nosto?
Entäs mistä kohtaa vaihteensiirtäjä irti , ja pitikö ennen irrotusta laittaa joku määrätty pykälä päälle ? Ja toi laatikon puoleinen mottorintuki , mistä välistä irti ?
Ja startin päällä on joku anturi (naku ?) jossa on kahden piuhan liitin , ja johon tulee yksi piuha , miten onko jotenkin lukittu yms kun ei aukea niin kuin muut samantyyliset liittimet (esim sytkäkassu) ?
Ja startin päällä on joku anturi (naku ?) jossa on kahden piuhan liitin , ja johon tulee yksi piuha , miten onko jotenkin lukittu yms kun ei aukea niin kuin muut samantyyliset liittimet (esim sytkäkassu) ?
Mahtuuko noi tulemaan pakoiltaan ihan noin muuta irroittamatta , vai täytyykö esim tolpan alapää ottaa irti ?suapas kirjoitti:Pitemmästä tukilaakeripukki irti ja lyhkäsempi lähtee ko kupin ja lootan välistä vaikka sorkkaraudalla kampeamalla. Siin on pooreissa jousiprikka. Pitemmässä ei ole.
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: Moottorin pois nosto?
saapas77 kirjoitti:Jos päädyt 2.3:een koneeseen niin voisin sopivasti myydä uudet männät.
Nuo uudet t7 mitoilla 234 9000:sen. käy 2.3:een t7 koneeseen
Mitkäs männät nuo ovat? voisi kiinnostaa jos paremmat kuin T7 vakiot.
ei jaksa muistaa noita moottorimerkintöjä
Ovatko T5 :sta?