3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
pärnänen
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: La Heinä 16, 2011 18:00

Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?

Viesti Kirjoittaja pärnänen »

Ugh! Nyt pitänee hiukan kehua. 437 tuhatta km takana ja vielä ei 10-15000 km välillä ole tarvinnu öljyä lisätä. Jäähdytintä kerran hiukan korjattu, bensapumppu vaihdettu (420 markkaa) aikoinaan ja sytkäkasetit. Aikoinaan italiaan rekist. v.1999 ja suomeen 2004. ostaessa 199 000 ajettu. Joten ei niin paha jos noin äkkiä pitäis arvioida. Nyt ennen katsastukseen menoa pitää varmaankin äänenperusteella jokin nivel tai kumi vaihtaa kun kuuluu kopahtelevan. :D Ps. Jakopäänremelin ja sinne kuuluvat vermeet kannattaa vaihdella ajallaan.

saabistinet
"Aero"
Viestit: 418
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

Kuinka usein nelisylinterisiin verrattuna sytkäkasetit hajoaa tässä V6:ssa ? Kasetithan ilmeisesti ovat molemmilla puolilla identtiset.
Saako noita kasetteja yhtä hyvin kuin nelosiin ?

Sitten toinen asia:
Omassamme ihmettelin P:llä tyhjäkäynnillä olevaa roklotusta tai ropinaa mitä välillä kuuluu, D päällä ei kuulu mitään outoja ääniä.

TERO
Tero Wiheriäkoski / Helsinki
Fiat 500 Lounge TwinAir Dualogic -2018 (GFF #2018)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (SCF #1135)
Fiat Ducato Matkaaja -1991 (SFC #52815)
http://saab.jthima.com

Pee
"Viggen"
Viestit: 618
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?

Viesti Kirjoittaja Pee »

Mutu, ehkä hieman paremmin kestävät, mutta joutuu niitä uusimaan.
Saatavuus hyvä, ainakin ulkomailta. Kalliita verrattuna nelipyttysiin.
9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726

Vastaa Viestiin