3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?
Ei ainakaan minulta löydy tuota taukolämmitintä.Vaan miten sen testaa löytyykö sitä?
Ongelmaton tämä on minullakin ollut,n.30t omaa ajoa ja rikki mennyt kampiakselin asentotunnistin,kulutus siinä matkassa alimmilleen 7,5l/100km ja keskikulutus n.11l/100km.
Ongelmaton tämä on minullakin ollut,n.30t omaa ajoa ja rikki mennyt kampiakselin asentotunnistin,kulutus siinä matkassa alimmilleen 7,5l/100km ja keskikulutus n.11l/100km.
Joku kipotin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?
Seuraavan kerran kun ajat auton parkkiin (lämmin kone), sammuta virrat, ota avain pois virtalukosta ja paina ACC:n AUTO nappia pari sekuntia putkeen. Saatat hämmästyä. SIDin näytöllä oleva prosenttiluku kertoo kuinka paljon "lämpöä" on vielä jäljellä. Lämmitys loppuu kun nesteen lämpötila on alle 40 astetta (noin about) tai jos akun varaustaso laskee liian alas.moilanen88 kirjoitti:Ei ainakaan minulta löydy tuota taukolämmitintä.Vaan miten sen testaa löytyykö sitä?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?
Katos perkele,enpä tuota tiennytkään,luulin että se oli vain Griffinissä...
Eli kyllä,löytyy lämmitin
Joku kipotin.
Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?
-03 käsikirjassa lukee että olisi V6 bensoissa ja dieseleissä. Ainakin omassa Dieselissä toimii ja pitää vielä tuo Aero koittaa, koska on alkuperäinen Webasto. Ei ole rajattu pelkästään 6-sylinterisiin vaan riippuu myös pitkälle varustuksesta eli todennäköisesti ajastettavasta polttoainelämmittimestä.V.J.S kirjoitti:Sama oli meitin mamman exä, eli normi 3,0 V6t SE joka aikoinaan myyty ensimmäiselle omistajalle Italiassa, jossa ehkä tuo taukolämmitin ei liene ollut mikään high-selling accessory...Uskaltaisin tältä pohjalta väittää, että on siis V6:n vakiovaruste, oli sitten Griffin tai SE. 4-pyttysistä puuttu järjestään sitten tuo taukolämppärin kiertovesipumppu, en tiedä onko niihin saanut joskus ruksittua lisävarusteena tuota taukolämppäriä, yhtään semmosta ei ole 4-cyl femmoissa ainakaan vastaan tullut...Eniveis, oli ihan kiva lelu talvisilla kauppareissulla tms. joissa tuommosesta about 20min (max) kestävästä lisälämmittimestä on iloa.eklunto1 kirjoitti:Meidän kulkinen on SE varusteella ja siinä ainakin on taukolämmitin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?
Ei pidä sotkea tuota polttoainekäyttöistä (bensa/diesel) lisälämmitintä (webasto, eberi) taukolämppäriin. Taukolämmitin hyödyntää moottorin lämpöä kun auto on pysähdyksissä moottori sammutettuna ajon jälkeen (esim. kauppareissu tms.), ei sillä kylmää konetta lämmitellä yön jälkeen koska siinä ei ole mitään ulkoista lämmönlähdettä tyyliin lohkolämppäri tai Eberin/Webaston polttokenno.9000LPT kirjoitti: Ei ole rajattu pelkästään 6-sylinterisiin vaan riippuu myös pitkälle varustuksesta eli todennäköisesti ajastettavasta polttoainelämmittimestä.
Taukolämppäri löytyy monesta (kaikista?) V6 bensa 9-5:sta (vuosimallit 1999-2003), polttoainekäyttöinen lisälämmitin ei.
Njoo, ja tietty kokeilin myös taukolämmitinominaisuutta rouvan ex og9-3:ssa, jossa oli "alkuperäinen" eli maahantuojan asentama Eberi. Ei toiminut. Siinähän siis on rintapellissä kiertovesipumppu, mutta ei osannut kolkin ACC sitä ainakaan ohjata, vaan jos halusi "taukolämmittää", niin Eberin joutui näppäilemään käyntiin.
Eberillistä/Webastollista femmaa en ole koskaan päässyt koittamaan
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?
En ollut sotkemassakaan vaan 9-5:ssa (Ainakin 2003) kiertovesipumppua ohjaa ACC, joten kiertovesipumpun (Ajastettavissa) omaavissa voi olla vain ohjelmointi kysymys. Tosiaan koetan seuraavankerran lämpimällä moottorilla tuota Aeroa, jos siinä sattuisi olemaan toiminto ohjelmoituna.V.J.S kirjoitti:
Ei pidä sotkea tuota polttoainekäyttöistä (bensa/diesel) lisälämmitintä (webasto, eberi) taukolämppäriin.
Ruotsinkielisessä käsikirjassa on taukolämmitin ominaisuus mainittu 3.0 koneissa ja dieselissä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?
Meillä on ollut perheessä nyt n. 1,5 vuotta '02 9-5 3.0t V6 Vector Wagon automaatilla eikä ole ainakaan vielä koneesta pahaa sanottavaa. Bensaa ei kuluta ainakaan edellistä 2,3 turboa enempää, ei syö öljyä ollenkaan ( vaihtoväli 15tkm), moottori on paaaaaljon hiljaisempi verrattuna Saabin nelisylinteriseen ja vääntöä löytyy arkikäyttöä ajatellen todella mukavasti. Reilu parituntinen ajomatka ei oikeastaan tunnu missään kiitos miellyttävien istuinten ja alhaisen melutason.
Huoltoa on tehty normi öljyvaihtojen lisäksi jakopäänhihnan vaihto kiristysrullineen ja vesipumppu siinä vaihdettiin samalla ihan vain varmuuden vuoksi. Ei ollut kallis huolto sekään yhdellä asiaatuntevalla foorumilaisella teetettynä. Täältä on muutenkin saanut ihan mukavasti apua ongelmakohtiin kunhan vaan osaa asiallisesti sitä pyytää.
Taukolämmitin löytyy meidänkin autosta ja on kieltämättä mukava lisävaruste kun kylmällä kelillä piipahtaa nopeasti kaupassa.
Mutta muutenhan näissä esiintyy 9-5:an ihan normi tyyppiviat mitkä liittyvät muuhun autoon, ei V6-kone niitä poista, valitettavasti.
Huoltoa on tehty normi öljyvaihtojen lisäksi jakopäänhihnan vaihto kiristysrullineen ja vesipumppu siinä vaihdettiin samalla ihan vain varmuuden vuoksi. Ei ollut kallis huolto sekään yhdellä asiaatuntevalla foorumilaisella teetettynä. Täältä on muutenkin saanut ihan mukavasti apua ongelmakohtiin kunhan vaan osaa asiallisesti sitä pyytää.
Taukolämmitin löytyy meidänkin autosta ja on kieltämättä mukava lisävaruste kun kylmällä kelillä piipahtaa nopeasti kaupassa.
Mutta muutenhan näissä esiintyy 9-5:an ihan normi tyyppiviat mitkä liittyvät muuhun autoon, ei V6-kone niitä poista, valitettavasti.
Citroën Jumper 2.2 ´10
Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?
Ei ollut mun 2002 Aerossa taukolämppäriä vaikka oli tehdasasennettu polttoainelämmitin.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?
Täältä löytyy tauko lämmitin 2.0 t mallista.
Ohjelmoitu Techillä toimintaan erään alan harrastajan toimesta, sitä ennen ei toiminut..
Ohjelmoitu Techillä toimintaan erään alan harrastajan toimesta, sitä ennen ei toiminut..
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?
Perskutarallaa.... Pari kk:tta on ollu vm 99 Griffini talossa, eikä aiemmin tajunnu moisen lämmittimen olemassa oloa... Eipä tuonu autuutta ACC:n Auto -napin painaminen, mutta tuli tuossa kyllä uusittua koko ACC-yksikkö ennen kokeilua. Eli tarviiko ko. asia siis kertoa Techillä autolle, vai wtf???
Muuten alkuperäiseen asiaan, helvetin hyvän tuntuinen ajettava, 200tlm taulussa, sen verran öljyä tiputtaa, että paikkansa merkkaa.... Meille tullessa alkoi ajoittain rötäämään, bensa haisi ja ryytyi ,kun antoi kaasua. Vaihdoin moottorin lämpötila-anturin ja ongelmat katosinsen myötä. Toivottavaa tietty, ettei katti saanut siipeen, kun kävi aika rikkaalla rötätessään.
Muuten alkuperäiseen asiaan, helvetin hyvän tuntuinen ajettava, 200tlm taulussa, sen verran öljyä tiputtaa, että paikkansa merkkaa.... Meille tullessa alkoi ajoittain rötäämään, bensa haisi ja ryytyi ,kun antoi kaasua. Vaihdoin moottorin lämpötila-anturin ja ongelmat katosinsen myötä. Toivottavaa tietty, ettei katti saanut siipeen, kun kävi aika rikkaalla rötätessään.
#2176
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?
Juu, tod.näk. ACC:lle pitää Techillä informoida taukolämpäärin olemassaolosta jos koko yksikkö on vaihdettu.Jycä kirjoitti:Perskutarallaa.... Pari kk:tta on ollu vm 99 Griffini talossa, eikä aiemmin tajunnu moisen lämmittimen olemassa oloa... Eipä tuonu autuutta ACC:n Auto -napin painaminen, mutta tuli tuossa kyllä uusittua koko ACC-yksikkö ennen kokeilua. Eli tarviiko ko. asia siis kertoa Techillä autolle, vai wtf???
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?
Jees, täytyypä hilautua Techin äärelle jossain vaiheessa.
#2176
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?
No niin, Techillä saatiin taukolämppäri pelittään. (Kiitos karg!) Mitähän muuta kivaa tuosta autosta vielä löytyykään, kun pääsee paremmin tutustuun (vaimon käytössä normaalisti)
#2176
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
9-5 Aero BP XWD -11, 9-3 cabriolet 2.0T A -98, 9-5 2.3T -07, 9-5 3.0V6t Griffin -01
Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?
Minä omistan nykyään tuon V.J.S:n entisen femman. Kutonen sopii ysivitosen pellin alle luonteensa ja murinoidensa puolesta oikein makeasti.
Turbo on integroitu etummaiseen pakosarjaan ja jos käy yhtä huono munkki kuin minulle, eli mokoma babynuttura sattuu särkymään eikä itseropausmahdollisuutta ole, tulee remontti maksamaan melko inhottavasti. Asennutin uuden Pro-Carservicellä Jyväskylässä, kustannus ~1700e. Mulkoilin toimenpidettä vierestä ja tympeässä paikassa tuo ahdistin ainakin on, ei ole tilaa oikein mihinkään suuntaan.
Onneksi turbovaurio on näissä ymmärtääkseni suht harvinainen tapaus ja sikäli kun oikeita kilsoja en autolleni tiedä, saattoi alkuperäisellä ahtimella olla rullattu ehkä jopa puolen miljoonaa...
Turbo on integroitu etummaiseen pakosarjaan ja jos käy yhtä huono munkki kuin minulle, eli mokoma babynuttura sattuu särkymään eikä itseropausmahdollisuutta ole, tulee remontti maksamaan melko inhottavasti. Asennutin uuden Pro-Carservicellä Jyväskylässä, kustannus ~1700e. Mulkoilin toimenpidettä vierestä ja tympeässä paikassa tuo ahdistin ainakin on, ei ole tilaa oikein mihinkään suuntaan.
Onneksi turbovaurio on näissä ymmärtääkseni suht harvinainen tapaus ja sikäli kun oikeita kilsoja en autolleni tiedä, saattoi alkuperäisellä ahtimella olla rullattu ehkä jopa puolen miljoonaa...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 3,0T V6 perinteistä Opel laatua vai käypää tavaraa?
Auts Mitäs kaikkea osaa tuohon oikeen uusittiin? Uusi ahdistin Spedepartsilta 6900kr (oisko joku 800€ PCS:llä?), sitten pakosarjaan vähän tiivistettä ja uudet ölpät sisään, osiin siis max tonni, ei kai nyt 700€ sentään töihin uponnu? Paippisissa ois vaihtunut pariin satkuun Mutta hyvä jos muuten pelaa. Tuo on oikeasti hieno yhdistelmä femmassa tuo V6-automaagi, vaikka Saab onkin mennyt vissiin pilaamaan Opelin moottorin luotettavuutta tuuppaamalla siihen tuommosen porsivan hengenahdistimenS-mies kirjoitti: mokoma babynuttura sattuu särkymään.... Asennutin uuden Pro-Carservicellä Jyväskylässä, kustannus ~1700e. Mulkoilin toimenpidettä vierestä ja tympeässä paikassa tuo ahdistin ainakin on, ei ole tilaa oikein mihinkään suuntaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84