..sitten tuli mieleen vielä:
-tottakai liityt hetimiten Saab-klubiin
-hommaa koneellesi WIS, eli korjaamotietokanta, vähänkään jos itse autoaan ropaa on kullanarvoinen tietopankki,eli siis sama mitä korjaamot käyttää ohjeenaan, löytyy .torrenttina vaikka googlella tai sitten suoraan esim. pirate baysta
-ja sitten tuosta öljypohjahommasta, erinomainen ketju ö-pohjan pudottamiseen on
http://saabworld.net/f29/saab-9-5-oil-p ... -sludge-7/
tuolla viestissä #2 onkin nimittäin kerrottu, että Aeroissa nuo öljypohjan pari sivumutteria sijaitsevat "piilossa" el pitää vähän näyttää poraa kylkeen, ennenkuin pääsee noihin käsiksi, kuitenkin tuo rakenne on vain joissain alkupään Aeroissa(?), no kurkkaamallahan se selviää...
kysele ihmeessä ex-omistajalta/liikkeeltä tuosta huohotinpäivityksestä ja onko tsekattu ö-pohja..
jotkut voi tähän jatkoksi laittaa Oulun suunnalla hyviä paikkoja tuota ropata, jollei itse aio...tuon ikäistä on mielestäni turha minnekään merkkihuoltoon viedä, pajaukolle vaan!
ja sitten tsekkaa kaikki alipaineletkut, että ovat kunnossa, kunnon tunnustelu sormilla, etteivät ole ihan "lakua" ja harpristuneet ym...etsillä löytyy ketju, jossa merkattu kuvalla nuo letkut
ja erittäin hyvä varaosapaikka Suomessa on PCS Jyväskylä, ovat erikoistuneet Saabeihin ja osia/tietoa löytyy, mm. nuo ylläolevan viestin speedparts-nettikaupan osat tulevat Suomeen heidän kauttaan/heiltä...
kaikki alustan puslat (etu 4kpl, takana 6kpl) kannattaa tsekkauttaa/tsekata, on tyyppivika, että menevät..ajonautinto kärsii hitosti jos huonossa kunnossa, etsillä näistä puslista löytyy paljon tietoa ja kiroilua...