Yksinkertaiset ohjeet?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
atkoponen
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 07:33

Yksinkertaiset ohjeet?

Viesti Kirjoittaja atkoponen »

Asiasta on jo keskusteltu palstalla, mutta yksinkertaisia ohjeita tekniikkaa ymmärtämättömälle käyttäjälle kaivataan...
Auto on 9-5 vm. 2002, mitä pitää tehdä siirryttäessä etanolipolttoaineeseen? Päivitystä softaan, joo, mutta mitä muuta? Sekabensaa vai suoraan puhtaaseen viinaan? Mistä softapäivityksen Savon maalla on mahdollista saada?
Eli jos joku asiantuntija voisi valaista koko paketin?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Yksinkertaiset ohjeet?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Softanpäivitys, joko joltain paikalliselta softaajalta tai postitse meikäläiseltä, jcarlsonilta, Napelta tai muilta fooumilla esiintyneiltä tekijöiltä.

Ei ole väliä mitä softapäivityksen tankkiin lappaa, etanoli tai bensaa ihan millä suhteella vaan. Halvimmaksi tosin tulee puhtaalla E85:lla ajo.

Tankillisen E85 käytön jälkeen öljynvaihto/öljypohjan puhdistus siltä varalta että imusihtiin kertyy etanolin irrottamaa sakkaa. Öljynpainevalon seurantaa ensimmäisten tankillisten aikana !

Benssuodattimen vaihto on enemmän optionaalinen, mutta melko yksinkertainen ja halpa toimenpide. Voi siis tehdä parin tankillisen jälkeen tai odottaa jos edes ongelmia tulee.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Yksinkertaiset ohjeet?

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vesan mainitsemien öljynvaihdon ja polttoainesuodattimen lisäksi tulpat kannattaa vaihtaa etanolin siirryttäessä. Sopivat kynttilät ovat BCPR7ES-11. Jatkossa sitten tulpat ja öljyt suositellaan vaihtamaan kympin välein etanolikäytössä.

Softa on helpointa ladata toiseen boksiin, niin jää alkuperäinen varalle tai ei ainakaan tarvitse seisottaa autoa ilman ecua. Bokseja on saatavilla 50-100e hintaan. Boksin vaihto on noin vartin homma ensimmäisellä kerralla -> http://speedparts.se/arkiv/anvisningar/box/box95.htm

Eski
atkoponen
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 07:33

Re: Yksinkertaiset ohjeet?

Viesti Kirjoittaja atkoponen »

Vielä lisäkysymys. Onko väliä moottoriversiolla. Omassa 2,3 litrainen.
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Yksinkertaiset ohjeet?

Viesti Kirjoittaja blair »

atkoponen kirjoitti:Vielä lisäkysymys. Onko väliä moottoriversiolla. Omassa 2,3 litrainen.
On sillä jotain väliä, mutta nuo 2.3 on Trionic 7 koneita, jossa tämä konversio onnistuu mainioista. Oma 2.3 odottaa kanssa, että tulee paikalliselle asemalle E85, niin sitten stage1 vaihtuu RE85 zydeemiin.

-b
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Vastaa Viestiin