Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Kannattaa kysyä myös, minkä verran Vesa tuosta työstä ottaa. (Ketjun aloittaja Vesa67, siis). Kangasala ei nyt ole kaikille ihan kulman takana, mutta erotuksella nohin pajahintoihin ostaa kuitenkin aika monta tankillista E85:ttä.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Vaikka onkin vasta tarjous eikä toteutunut, niin Saabianti (Autotarvete) Tallinnassa tekee tuon homman 100 eurolla.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Välivainion Bensis oulussa tekaisi olikahan 220€ Johon sisältyi:
Tuo kyseinen putsaus ja uudet öljyt, kuppi kahvia + tupakkiaski.
Aikaa meni 3h en vain muista mitä muuta tehtiin...
Tuo kyseinen putsaus ja uudet öljyt, kuppi kahvia + tupakkiaski.
Aikaa meni 3h en vain muista mitä muuta tehtiin...
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
^ No ei paha hinta. Tiesikö ne Bensiksellä kuinka homma hoituu vai pitikö viedä oma kuvasarja mukana?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Kannattaa ehkä työtä teettäessä ohjeistaa oikean tiivisteaineen käytöstä. Ihan mikä tahansa mössö ei käy, vaan aineen pitää olla anaerobinen tiiviste, joka kovettuu vain hapettomassa tilassa. Ylimääräiset turseet väärää ainetta tukkivat sihdin tehokkaasti.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
300€ oli pelkät työt 9-5 Aero Sedan Manuaali vm 01 imusihdin ja öljypohjan putsaus Vähämaa Saab huolossa Hyvinkäällä. 4h homma Aeron öljynpohjan irroitus ja takas kasaus.
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
420 tkm takana, ei tippaakaan karstaa tai muutakaan paskaa imusihdissä.
Sylintereissä hoonausjäljet näkyvissä, ei silmämääräistä kulumista havaittavissa...
Laakereilla...runko ja kk:n tuskin olis enää montaa sataatuhatta menty
t. Amiraali
Sylintereissä hoonausjäljet näkyvissä, ei silmämääräistä kulumista havaittavissa...
Laakereilla...runko ja kk:n tuskin olis enää montaa sataatuhatta menty
t. Amiraali
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Ajattelin teetättää tämä öljysihdin putsaus, ja torx ruuvien kiristys.
Pari kysymystä vielä.
Koska kaikki asiat hankin itse (öljyt, tiivistysmassat sun muut), niin kertokaa mitkä esim. mömmöt panna että öljypohja tiivistyy varmasti hyvin?
Tulenko tarvimaan mitään O renkaita? Kannattaako hankkia vaihtaa? Mistä saa?
Ja kuka tekee näitä asioita Rovaniemi - Oulun alueelta?
Tottakai voin viedä pajaukolle, mutta ei olisi paha jos ukko tuntisi Saabin hyvin. Voisi neuvoa ehkä jotain.
Pari kysymystä vielä.
Koska kaikki asiat hankin itse (öljyt, tiivistysmassat sun muut), niin kertokaa mitkä esim. mömmöt panna että öljypohja tiivistyy varmasti hyvin?
Tulenko tarvimaan mitään O renkaita? Kannattaako hankkia vaihtaa? Mistä saa?
Ja kuka tekee näitä asioita Rovaniemi - Oulun alueelta?
Tottakai voin viedä pajaukolle, mutta ei olisi paha jos ukko tuntisi Saabin hyvin. Voisi neuvoa ehkä jotain.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
tiivistysmassaksi esim. locktiten anaerobinen (muistaakseni punainen),ei missään nimessä silikonipohjainenShadow_Fi kirjoitti:Ajattelin teetättää tämä öljysihdin putsaus, ja torx ruuvien kiristys.
Pari kysymystä vielä.
Koska kaikki asiat hankin itse (öljyt, tiivistysmassat sun muut), niin kertokaa mitkä esim. mömmöt panna että öljypohja tiivistyy varmasti hyvin?
Tulenko tarvimaan mitään O renkaita? Kannattaako hankkia vaihtaa? Mistä saa?
Ja kuka tekee näitä asioita Rovaniemi - Oulun alueelta?
Tottakai voin viedä pajaukolle, mutta ei olisi paha jos ukko tuntisi Saabin hyvin. Voisi neuvoa ehkä jotain.
Kyllä o-renkaita tarvitaan,setin saat pcs jyväskylän rikulta.siellä tiedetään mitä ja kuinka paljon.
saab nyt ei ole mikään poikkeava auto,joten tavan pajaukko kyllä osaa tiputtaa öpohjan pois,putsata sihdin ja koota antamallasi massalla.toki ohjeet mukaan ei paha idea (kiristysmomentit jne.)pyydä nappasemaan kuva likaisesta ja puhtaasta öpohjasta ja sihdistä...(mielenkiinto/varmuus
putsaukseen osta vaikka jarrukleeneriä ja teräsvillaa
torx-ruuviwn kiristykseen itse laitoin motonetista ostettua punaista mömmöä, kierrelukitwtta,vahvinta laatua
kai samalla vaihdatat kampuran stefan tiivisteen ja öljypumpun o-renkaan, nämäk in pcs:ltä
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Pcs:ltä et saa kuukauteen mitään, koska ovat lomalla.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Kuinka paljon moototria on nostettava, ts. nostetaanko esim enemmän kuin ylätuen pultilla on mittaa? (siinähän on ainakin 2-3 senttiä
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Se riittää jos nostaa niin paljon että jenka menee piiloon. Eli kyse on tosiaan muutamista senteistä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Onko tuo nosto sen vuoksi tarpeellinen että nuo öpohjan kampuran hihnapyörän päädyssä olevat pultit mahtuu tulemaan pois?osahan on todennut että ei oo tarttenu nostaa.
Ois kiva tietää omalta osalta,nimittäin tuo moottorin nostotarve tekee sen että jää sen vuoksi itseltä tekemättä vaikka muuten uskon siitä selviävän...
Ois kiva tietää omalta osalta,nimittäin tuo moottorin nostotarve tekee sen että jää sen vuoksi itseltä tekemättä vaikka muuten uskon siitä selviävän...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Ei tuo moottorin nosto mikään ameriikan temppu ole. Väsää vaan esim kakkosvitosesta pukki ja käyttää nostossa esim hallitunkkia ja kuormaliinaa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
No niin.. Garrett laukesi 50tkm:n jälkeen, joten tilalle vaihdettiin mitsu. Öljypohjassa näytti melko pahalta:
http://img402.imageshack.us/img402/2976 ... 121228.jpg
Autossa kilometrejä 191tkm. Muuten pohja oli melko ok, eli karstaa siellä oli toki, mutta mitään "kakkakasaa" ei imusihdin kohdalla ollut.
Liekkö tuolla tukoksella osasyynsa Garrettin huonoon kestoon.. Seuraava iso homma lienee rallattava jakopää.. Mutta saanee hetkisen odottaa.
http://img402.imageshack.us/img402/2976 ... 121228.jpg
Autossa kilometrejä 191tkm. Muuten pohja oli melko ok, eli karstaa siellä oli toki, mutta mitään "kakkakasaa" ei imusihdin kohdalla ollut.
Liekkö tuolla tukoksella osasyynsa Garrettin huonoon kestoon.. Seuraava iso homma lienee rallattava jakopää.. Mutta saanee hetkisen odottaa.