Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Jos vaihteisto on irti niin silloin ne pultit saa irti ilman korkkauksia. Onko samaan hetkeen vaihdettu kytkintä tai koko vaihteisto ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Ei pitäisi olla mitään sellaista tehty. Sellaisesta ei ainakaan ole mitään merkintää missään. Ja tuo öp:n avaus on tehty muka 9000 km sitten viime syksynä. Hieman epäilen.vesa67 kirjoitti:Jos vaihteisto on irti niin silloin ne pultit saa irti ilman korkkauksia. Onko samaan hetkeen vaihdettu kytkintä tai koko vaihteisto ?
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Lähteekö nuo piilopulttien edessä olevat "luukut" irti ihan naputtelemalla?
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Lähtee. Löytyykö laipan saumasta pursuavaa tuoretta liimaa mistään ? Vuodenkin jälkeen se aito anaerobinen hillonvärinen liima on pehmeää laipan ulkopuolella.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Helpostihan nuo näköjään lähti. Ei näy tuoreita liimajäänteitä ja sihti oli kyllä yllättävänkin puhdas! Toki jotain pientä aina löytyi, mutta odotin paljon pahempaa.vesa67 kirjoitti:Lähtee. Löytyykö laipan saumasta pursuavaa tuoretta liimaa mistään ? Vuodenkin jälkeen se aito anaerobinen hillonvärinen liima on pehmeää laipan ulkopuolella.
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Meneeköhän imuputkelle 19x4, kun en tuollaista 20-millistä löytänyt ja huomenna olis tarkoitus kurkata alakertaan jos jaksaa ja ehtii?Tobbana kirjoitti:Imuputkelle sisähalkaisija 20mm ja paksuus 4mm ja väliputki 14x3. Tällaista kertoili Vesa67, kun asiaa kyselin. Kiitos vielä kerran siihen suuntaan.
-Sami
Potilashan on 2001 mallin Aero jossa oli vielä eiliseen saakka vanha huohotin ilman öljyntäyttöputkesta lähtevää letkua. Laitoin uuden huohottimen, mutta vois olla fiksua kurkata sinne alaskin.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Mitäs ihmeen höpötystä tämä moottorin irroitus ylätuennastaan, nostaminen ja vinkaaminen sivulle? Ettei muuten ö-pohja irti lähde? Komiasti lähti ilman mitään noita. Mutta muuten todella hienot ohjeet ja tän avulla sai vähä moskia pois sihdistä ja katsellaan huomenna mihin öpaineet asettuu. Vasta 420tkm ajettu 2.3t ja viimeset 6 tankillista päästelty viunalla.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Paranna nyt ihmeessä ohjeita ja kerro miten saa sen öljypohjan pujotettua apurungon aisan päältä pois ilman koneen siirtämistä. Takaisinlaitto kun pitäisi tapahtua ilman että liimapintaa tuhrii ympäriinsä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Oli itsellä ainakin tilaa eniten siinä vaiheessa kun antoi moottorin olla omassa paikassaan, nostamalla tila väheni. Tietenkin olisi varmaan lisää saanut tilaa vinkaamalla sivulle mutta kyllä sen sai pujotettua.
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Tuota on kyllä pakko kokeilla ihan livenä. Se öpohja on vaan niin lähellä apurunkoa että en kyllä tajua miten sen saa sinne pujotettua takaisin sotkematta niitä laippapintoja. Mutta enpä ole koskaan edes kokeillut.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Noniin, täälläkin nyt tipahti öljypohja auki.
Potilas on vuosimallia 2005 2.0t automaatilla
Ja 208 000km ajettuna. Viimeiset 20 000km ajettu etanolilla.
Tältä näyttää: https://goo.gl/photos/quaechfprAP2eCtb6
Muutama isompi soiro löytyi sihdistä, joko silikonia tai tiivistejämiä.
Öljyt vaihtuneet 10k välein 120k lähtien jolloin auton ostin. Ekalta 5 vuodelta puutteelliset huoltomerkinnät, muutoin normaalin huolto-ohjelman mukaan..
Ö-pohja tippui alas ilman koneen nostoa. Vähän piti puristinta käyttää vaihteiston kyljessä.
Huomenna putsaus ja kasaan laitto. Vähän harmittaa öljyvuoto jakopään yläosassa kannentiivisteen tuntumassa.. Ö-pumpun stefa+ O-rengas vaihdettu jo aiemmin.
Potilas on vuosimallia 2005 2.0t automaatilla
Ja 208 000km ajettuna. Viimeiset 20 000km ajettu etanolilla.
Tältä näyttää: https://goo.gl/photos/quaechfprAP2eCtb6
Muutama isompi soiro löytyi sihdistä, joko silikonia tai tiivistejämiä.
Öljyt vaihtuneet 10k välein 120k lähtien jolloin auton ostin. Ekalta 5 vuodelta puutteelliset huoltomerkinnät, muutoin normaalin huolto-ohjelman mukaan..
Ö-pohja tippui alas ilman koneen nostoa. Vähän piti puristinta käyttää vaihteiston kyljessä.
Huomenna putsaus ja kasaan laitto. Vähän harmittaa öljyvuoto jakopään yläosassa kannentiivisteen tuntumassa.. Ö-pumpun stefa+ O-rengas vaihdettu jo aiemmin.
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Vähän tuo öljy punertaa. Onko se tyypillistä etanolikäytössä? Nuo ovat n. 7000km vanhat ja GM dexos II
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Mistä asioista voi päätellä runko ja kiertokankien liukulaakerien kunnon ja vaihtotarpeen?
Wis kertoo raja arvot ja oli maininta joistain värillisistä mittaliuskoista mutta sellaisia ei ole nyt käytössä..
Wis kertoo raja arvot ja oli maininta joistain värillisistä mittaliuskoista mutta sellaisia ei ole nyt käytössä..
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Jos harmaan lakeripinnoitteen sijaa näkyy kuparinväristä metallia niin kannattaa samalla vaihtaa laakerit. Kolmosrunkopukki ekana auki niin selviää pahimman paikan kunto. Jos siellä on naarmuista kuparipintaa tai jopa laakeri pyörähtähyt niin tilanne ei ole kauhean hyvä. Pelkkä tasaisesti kulunut pinoite ja kuparin sävy ohuimmissa kohtaa on vielä ok ja vaihto paikallaan.
Viimeksi muokannut vesa67, Ma Syys 26, 2016 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Kaasari"
- Viestit: 12
- Liittynyt: Pe Syys 23, 2016 10:33
Re: Näin avaat ja puhdistat öljypohjan OG9-5:ssa, kuvasarja
Onko kellään sitä loctite 518 tiivistettä jossain laatikon pohjalla lojumassa Uudenmaan alueella. Itellä olisi Huomenna öljy pohjan irtiotto ja sitä 518 en ole löytäny mistään ikh oli 510 mutta oli loppunut ainaki Vantaa myymälästä