Bensapumpun vaihto: vinkkejä ja kuvia
Re: Bensapumpun vaihto: vinkkejä ja kuvia
Millä perkeleellä ootte saaneet tuon muovipannan auki ?
Saab 9-5 Aero sedan 2000
Re: Bensapumpun vaihto: vinkkejä ja kuvia
Itse kanssa joskus koitin nätisti avata sopivalla työkalulla mutta ei liikkunut milliäkään. Vasaralla ja jollain tylpällä sitten avasin pahimman kireyden pois siitä pannasta. Vastakkaisilta puolilta vuoronperään naputtelin hellästi että lähti liikkeelle.
Ota imuri mukaan avaukseen. Irtosi ainakin itselläni paljon likaa.
Ota imuri mukaan avaukseen. Irtosi ainakin itselläni paljon likaa.
Ei oo enää saabia. Volvo V70
#3546
#3546
Re: Bensapumpun vaihto: vinkkejä ja kuvia
Ehkä hivenen tyhmä kysymys, mutta kumpaan suuntaan tuon pannan pitäisi löystyä, myötä vai vastapäivään?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 901
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Bensapumpun vaihto: vinkkejä ja kuvia
Vastapäivään. Voipi olla hieman tosiaan tahmeaa tuo alku, mutta kyllä se siitä sitten avautuu kun hallitusti voimaa käyttää.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: Bensapumpun vaihto: vinkkejä ja kuvia
Olisko kellään täällä Porin seudulla tai lähiympäristössä (Turkukin lasketaan) antaa lainaksi työkalua, jolla se renkula lähtisi irti,
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2012 09:28
- Paikkakunta: Tampere
Re: Bensapumpun vaihto: vinkkejä ja kuvia
2007 TID dieselistä kuoli tuo siirtopumppu ja irrotin ämpärin & pumpun. Oli jumissa ja lähti kyllä ruuvarilla ja sähköllä taas pyöriin, muttei viitsi laittaa takasin enää...
Orkkis oli Pierburgin PK-0004 mitoiltaan 43mm paksu ja noin 144mm korkea pötkylä ja 8mm lähtö, painetta pitäis saada n. 4 bar.
Aika vaikea on ollu löytää tietoa netistä ym. että onko tuo nyt sama mitä bensa malleissa. Bensa Saabbia en ole koskaan omistanut...
Kuulostaako tutulta verrattuna bensamallien pumppuihin?
Orkkis oli Pierburgin PK-0004 mitoiltaan 43mm paksu ja noin 144mm korkea pötkylä ja 8mm lähtö, painetta pitäis saada n. 4 bar.
Aika vaikea on ollu löytää tietoa netistä ym. että onko tuo nyt sama mitä bensa malleissa. Bensa Saabbia en ole koskaan omistanut...
Kuulostaako tutulta verrattuna bensamallien pumppuihin?
Saab 9-5 1.9TID STW Automatic 2007
Re: Bensapumpun vaihto: vinkkejä ja kuvia
Saab 9-5 2.0t 1998
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ti Elo 28, 2012 09:28
- Paikkakunta: Tampere
Re: Bensapumpun vaihto: vinkkejä ja kuvia
Dieselin pumppu on ihan erilainen mitä bensan. Orkkispumpun Pierburgin koodi 7.50008.00 / PK-0004 ei sanonut mitään, mutta nettiselailulla löysin fyysisesti aivan samanlaisen, mutta 5 bar BMW version. Vanha pumppu on WISsin mukaan 4 bar versio.
https://www.topautoosat.fi/pierburg-965625.html
Orkkis ampärin hinta pumppuineen 637e Pro-Car Servisellä ja se nyt ei ollut vaihtoehto...
https://www.topautoosat.fi/pierburg-965625.html
Orkkis ampärin hinta pumppuineen 637e Pro-Car Servisellä ja se nyt ei ollut vaihtoehto...
Saab 9-5 1.9TID STW Automatic 2007
Re: Bensapumpun vaihto: vinkkejä ja kuvia
Siis sinun autossa ei ole tällainen pumppuyksikkö?
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Bensapumpun vaihto: vinkkejä ja kuvia
No ei tientenkään kun sullahan on 9-5.
Pitäs varmaan käydä silmälääkärissä kun ei noita numeroita enään tunnista.
Pitäs varmaan käydä silmälääkärissä kun ei noita numeroita enään tunnista.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Bensapumpun vaihto: vinkkejä ja kuvia
En vaan ymmärrä. Muovinen lukitusrengas ei vaan suostu aukeamaan. Rakensin täydellisen työkalun lattaraudasta mutta rengas vaan ei aukea. Muovikynnet antavat periksi.
Vinkkejä?
Rengas halki ja uusi tilalle?
Vinkkejä?
Rengas halki ja uusi tilalle?
Re: Bensapumpun vaihto: vinkkejä ja kuvia
Olisiko mahdollista, että täydellinen työkalusi ei olekaan täydellinen? Esim. kärjet eivät nojaa renkaan sisäkehän pintaan ja siten väännä ihan renkaan sakaroiden tyvestä vaan hiukan keskemmältä? Ovatko kärkien sivut viistetyt sakaroiden suuntaisiksi?
Tiukassa olevan renkaan saa väännettyä auki ja kiinni työkalulla, jossa kärkien istuvuus renkaan sakaroiden väliin on täydellinen - ei klappia kärjen ja kehän sakaroiden välissä mihinkään suuntaan.
Ilmoita missä päin maailmaa se avattava pumpun kiinnitysrengas sijaitsee, niin voit paremmin saada apua avaamiseen.
Tiukassa olevan renkaan saa väännettyä auki ja kiinni työkalulla, jossa kärkien istuvuus renkaan sakaroiden väliin on täydellinen - ei klappia kärjen ja kehän sakaroiden välissä mihinkään suuntaan.
Ilmoita missä päin maailmaa se avattava pumpun kiinnitysrengas sijaitsee, niin voit paremmin saada apua avaamiseen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Bensapumpun vaihto: vinkkejä ja kuvia
Totta puhut. Täytellinen oli hieman liioiteltua, rauta antoi vähän periksi ja painoi muovikynttä vähän reunemmasta joka aiheutti kynnen taipumisen.jus kirjoitti:Olisiko mahdollista, että täydellinen työkalusi ei olekaan täydellinen? Esim. kärjet eivät nojaa renkaan sisäkehän pintaan ja siten väännä ihan renkaan sakaroiden tyvestä vaan hiukan keskemmältä? Ovatko kärkien sivut viistetyt sakaroiden suuntaisiksi?
Tiukassa olevan renkaan saa väännettyä auki ja kiinni työkalulla, jossa kärkien istuvuus renkaan sakaroiden väliin on täydellinen - ei klappia kärjen ja kehän sakaroiden välissä mihinkään suuntaan.
Ilmoita missä päin maailmaa se avattava pumpun kiinnitysrengas sijaitsee, niin voit paremmin saada apua avaamiseen.
Täytyy etsiä sopivankokoinen muoviputki johon saa tehtyä loveuksen jokaiselle kynnelle.
Toki jos Lahti/lähialueet jollakin on toimivaksi havaittu valmis ratkaisu ni mielelläni otan apua vastaan.
Re: Bensapumpun vaihto: vinkkejä ja kuvia
Uuden kiristyspannan sai marmorilta 17 euroon. Ostin sen ja kappas, ehjänähän se vanha tietenkin sen jälkeen lähti ihan meisselillä ja vasaralla koputeltuna. Eli uskoakseni paras tapa saada panta irti ehjänä irti, on ostaa uusi.