AHDOT HUKASSA!?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 14:17
- Paikkakunta: Ääskola
AHDOT HUKASSA!?
Jep, eli mulla on -04 femma 2,0t konneella, jossa tehtaan viri stage1 ja etanoli stage1 joilla pitäs tulla 230hv.
Täys kiihdytyksellä antaa ahtoja 0,6-0,7bar (tyhjäkäynnillä tietokoneen lukemat 300-500 eli -0,7-0,5bar jos olen oikein ymmärtänyt)
Vedättäessä pyytää ilmamassaa reilu 1000 mutta antaa vaan n.650.
Turbon imuputkessa olevalta magneettiventtiililtä lähtevän ylimmän putken tukkimalla saa täydet 1,0 baria aikaiseksi ja meno muuttuu radikaalisti.
Eli eräs spesialisti sanoi että kys. letkulta haarautuvassa putkessa olevista takaiskuista jompikumpi tai molemmat sököinä?
Mistä ihmeestä noita takaiskuja saa? Marmoritiskillä (magneetti vantaa) pyöriteltiin vain päätä...
Tänään laitettiin uusi turbo kun vanha sanoi sopimuksen irti (ilmeisesti alkuper. garretti 275tkm ajetussa, siipiä ei juuri ollenkaan ja oli aivan koloholo, turbolta välijäähdyttimelle lähtevä letku täynnä öljaa ) enkä enää uskalla tukkia tuota t-haaralta lähtevää letkua...
Antakkaahan asiantuntevia neuvoja
Täys kiihdytyksellä antaa ahtoja 0,6-0,7bar (tyhjäkäynnillä tietokoneen lukemat 300-500 eli -0,7-0,5bar jos olen oikein ymmärtänyt)
Vedättäessä pyytää ilmamassaa reilu 1000 mutta antaa vaan n.650.
Turbon imuputkessa olevalta magneettiventtiililtä lähtevän ylimmän putken tukkimalla saa täydet 1,0 baria aikaiseksi ja meno muuttuu radikaalisti.
Eli eräs spesialisti sanoi että kys. letkulta haarautuvassa putkessa olevista takaiskuista jompikumpi tai molemmat sököinä?
Mistä ihmeestä noita takaiskuja saa? Marmoritiskillä (magneetti vantaa) pyöriteltiin vain päätä...
Tänään laitettiin uusi turbo kun vanha sanoi sopimuksen irti (ilmeisesti alkuper. garretti 275tkm ajetussa, siipiä ei juuri ollenkaan ja oli aivan koloholo, turbolta välijäähdyttimelle lähtevä letku täynnä öljaa ) enkä enää uskalla tukkia tuota t-haaralta lähtevää letkua...
Antakkaahan asiantuntevia neuvoja
Sir Jeremy
Re: AHDOT HUKASSA!?
kokeileppa haulla ja hakusanaksi vaikka ihan takaisku
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ku#p857328
tuollakin jotain samankaltasiat
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ku#p857328
tuollakin jotain samankaltasiat
Re: AHDOT HUKASSA!?
Jos antaa massaa vain 650mg ja ahtopaine on kuitenkin samanaikaisesti 0,5-0,7 bar niin ilmamassan mittaus on pielessä. Ilmavuoto tai rikkinäinen massamittari.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 14:17
- Paikkakunta: Ääskola
Re: AHDOT HUKASSA!?
Vaihoin tänään ton magneettiventtiilin ylimmässä (R) letkussa t-haaran jälkeisen takaiskun (oli rikki)
Vaikutuksia ahtopaineisiin (käy 0,7bar) ei juurikaan ollut, mutta ilmamassaa pyytää 900-1000 ja antaa 800-900.
Ahdot nousee hitaasti ja antaa ton 0,6-0,7 aika korkeilla kierroksilla.
Ennen turbon vaihtoa letku tukittuna heräsi heti.
Kokeilin vielä tukkimalla toin R-letkun ja ahdot kipusivat hitaasti 1900 eli 0,9bar:in.
Onko jossaki mahd. vielä vuoto vai onko turbon säädöt päin peetä kuten joillakin ollut kiinalaisen oston jälkeen???
Auttakaa joku, kertokaa kikkoja yms. Saabistin usko horunnee kohta
Vaikutuksia ahtopaineisiin (käy 0,7bar) ei juurikaan ollut, mutta ilmamassaa pyytää 900-1000 ja antaa 800-900.
Ahdot nousee hitaasti ja antaa ton 0,6-0,7 aika korkeilla kierroksilla.
Ennen turbon vaihtoa letku tukittuna heräsi heti.
Kokeilin vielä tukkimalla toin R-letkun ja ahdot kipusivat hitaasti 1900 eli 0,9bar:in.
Onko jossaki mahd. vielä vuoto vai onko turbon säädöt päin peetä kuten joillakin ollut kiinalaisen oston jälkeen???
Auttakaa joku, kertokaa kikkoja yms. Saabistin usko horunnee kohta
Sir Jeremy
Re: AHDOT HUKASSA!?
Itsellä myös laitettu toissa päivänä stage 1 bioethanol softa -00 vuoden Aeroon eikä vaan kulje... Pyytää reippaasti yli 1000, mutta ei anna kuin ~840. Ei ole ikinä vakionakaan kulkenut mitenkään 230hevosvoiman verran... Nyt kun sai tuo SIDin näyttämään lukemia niin tietää että jotain pielessä.
Mankkuvenasta tukittu ylin letku, bypass vaihdettu, mutta ei siltikään mitään vaikutusta..??
Mistä sitten vikaa etsimään? Jostain kuitenkin puhaltaa ilmaa läpi. Onko kuitenkin joku takaisku sökönä? Vai? Iso vaiko pieni letku?
En tiedä yhtään mistä aloittaa...
Olis vaan pitänyt jättää tuommoinen uudempi Saab ostamatta ja jatkaa ajelua ja virittelyä noiden vanhempien Satkujen kanssa...
Mankkuvenasta tukittu ylin letku, bypass vaihdettu, mutta ei siltikään mitään vaikutusta..??
Mistä sitten vikaa etsimään? Jostain kuitenkin puhaltaa ilmaa läpi. Onko kuitenkin joku takaisku sökönä? Vai? Iso vaiko pieni letku?
En tiedä yhtään mistä aloittaa...
Olis vaan pitänyt jättää tuommoinen uudempi Saab ostamatta ja jatkaa ajelua ja virittelyä noiden vanhempien Satkujen kanssa...
|#4178
|Saab 95L -76
|Saab 95L -76
Re: AHDOT HUKASSA!?
Voi olla ilmamassamittari rikki, paljonko ahtopaine (Pinl)? Se ylin letku pitää tulpata siten, että mankun portti on vapaana ulkoilmaan, kun testataan sitä evap takaiskua.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 14:17
- Paikkakunta: Ääskola
Re: AHDOT HUKASSA!?
Voiko tuo ahtojen vajaaksi jäänti ja hidas nousu johtua väärin säädetystä hukkaportista tai ilmeisesti säätämättömyydestä?
pystyykö säätää kotikonstein?
pystyykö säätää kotikonstein?
Sir Jeremy
Re: AHDOT HUKASSA!?
Voi, autto ainakin itsellä. Aika lähelle samalla tavalla kun tässä http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=30462 tapahtuu tuo säätö. T7 vaan ei mee peruspaineelle kun painaa jarrua. Mutta selviää tosta nyt ainakin miten sitä ruuvataan. Älä sit hukkaa tota sokkaa
#3272
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 14:17
- Paikkakunta: Ääskola
Re: AHDOT HUKASSA!?
Näkee, magneettiventtiililtä piuha irti ja SID:stä Pinl esiin.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 14:17
- Paikkakunta: Ääskola
Re: AHDOT HUKASSA!?
Njoo testasin äsken jarruavasten ohjeen mukaan pakkokolmosella niin sain n. 1200 lukemaksi eli aika pielessä on
Sir Jeremy
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 14:17
- Paikkakunta: Ääskola
Re: AHDOT HUKASSA!?
Nii vai siis miten saa siis peruspaineen T7:ssa jos ei jarrua vasten?
Sir Jeremy
Re: AHDOT HUKASSA!?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ne&start=0 Tääl on ainakin jotaa tarinaa aiheesta. Pitäiskö se sitten katsoa SIDistä Pbef-kohdasta niin ei olis toi kaasuläppä sotkemassa?
#3272
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Helmi 05, 2012 14:17
- Paikkakunta: Ääskola
Re: AHDOT HUKASSA!?
Eli noi letkut kiinni ja auto käyntiin, näkyykö toi peruspaine tyhjäkäynnillä vai miten?
Sir Jeremy
Re: AHDOT HUKASSA!?
letkut kiinni, auto käyntiin, baanalle, kytketään joku sopiva vaihde, painetaan kaasu pohjaan ja sitten katsotaan SIDistä mihin lukemaan se pinl tai pbef asettuu.
#3272