NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja mikan »

HenTio kirjoitti:
Ma Marras 01, 2021 18:07
Pitäisi omaan vaihtaa pitkittäisten varsien puslat ja kysynkin että onko powerflexit kestäneet kuinka? Vai laitanko orggis tyyppiset?
Ainakin 220 tkm kestivät mun femmassa uretaanipuslat. Myöhemmästä kestosta en tiedä uudella omistajalla. Sen sijaan alkuperäisiä poikittaistukivarsien puslia sai vaihdella 100 tkm välein.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Antti93
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Touko 27, 2014 17:13
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Antti93 »

Onko kukaan keksinyt, mitkä helat olisivat pitkäikäisimmät noihin poikkivarsien ulkopäihin? Joka vuosi vähintäänkin yhden Lemförderin saa leimalle laittaa, ja nyt taas molemmillakin puolilla väljää renkaita vaihtaessa. Vai vaihdanko vain kaikki kerralla, toivoen ensi vuodesta välivuotta tuon suhteen :roll:
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
vkutvonen
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

Mulla on kestänyt monta vuotta kun täytin ne rasvalla, oli uudet aivan kuivat sieltä kumien alta.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Ei kai joka vuosi tarvii vaihtaa

Joko asennusvirhe tai ..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Antti93
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Touko 27, 2014 17:13
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Antti93 »

En tällä autoalan kokemuksella ja oikeilla työkaluilla, oikein usko asennusvirheeseen. Toki kaikki on aina mahdollista. Väljänä oleva pusla, on aina ollut eri kuin edellisenä vuonna jonka takia nyt vaihdan kaikki kerralla. Mieleen myös tuli tuo rasvojen tarkistus/lisäys.
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10272
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllä nuo on osapuilleen 100tkm kestäneet. Tämä on oma kokemukseni kahdesta 9-5:stä. Ensimmäinen ostettiin vuonna 2006. Ihan jotain perus osaa ne on olleet ja rasvaa tosiaan olen niihin lisännyt uutena jo. Asennustyökalussa oli semmonen mitoitusvika, että holkki painoi sisempää helaa, eikä ulkokehää. Sorvasin holkin syvemmäksi, jotta hela painetaan pesään ulkokoolista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11475
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja jus »

Niin, eihän sen sisäänpainokupin sisäsyvyyttä tarvitse kasvattaa kuin sen nivelen päädyn alalta, ei koko kupin pohjalta. Silti taisi mennä aika ohueksi sorvatusta kohdasta?

Lisärinkulalla korjasin tuon saman ongelman. viewtopic.php?p=1313843#p1313843
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1914
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Hyppösellä Joensuussa vaihoin taakse ne kaikki. Tohon -02 Farkku femmaan. Samalla tuli takalasinpyyhkijä kuntoon, sekä ilmanputsarikotelo ja tehostimen lauhutin kiinni.
Samalla huomattii, että on vaimentaja tukossa. Reilun tunnin revin sisuksia lattialle sieltä. Aikapitkälti supikoiran verran vaimenninvillaa lähti pois. Oli hapantunu sisäputki siitä ja sitte karannu villat. Onneks huomattii. Sentakia on tullu vaihettuu turhaan osia, koska on herjannu vaikka ja mitä täyskaasulla. 8O :mrgreen: :lol:
Kiinan rosteriputkisto kyseessä.
Kannattaa muidenkin tarkistaa vaimentajanne! :?
Nyt ei enää nikottele missää vaiheessa. :mrgreen:
Oli vähä liikoo vastapainetta ja varmaa seki oli osasyynä gt17 hajoamiselle. Siellä nykysin on uusi aeron turbo ja softattu ohjelma.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Nostetaas taas tätä,,, Yksi asia ei tullu tästä vielä selväksi: Jos vaihtaa noita poikittaistukivarren ulompia/ylempiä puslia, niin tartteeko molemmat takatassut olla ilmassa, ettei kallistuksenvaimentimen tanko kampea liikaa, vai onnistuuko tuon kompensoimaan jollain kikalla?
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
B530HT
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: La Tammi 18, 2014 20:47

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja B530HT »

B530HT kirjoitti:
Ti Kesä 27, 2017 16:57
Täälläkin 4kpl poikittaistukien heloja vaihtui. ilman mätiksen puslatyökalua olisi kyllä melko työlästä. 49egua ko.työkalusta oli kyllä hintansa väärti.
Helposti puslat irtosivat tällä kertaa. Hiukka ensin eri linimenttejä likoamaan pusliin.
Hyvin kesti motonetin trw.t tähän asti. Tänään vaihtui taas 4 kpl.. tosin eri merkkiset..
Tuohon motonetin työkaluun laitoin yhden vanhan laakerin ulkokoolin väliin, niin kävi nätimmin uuden sisään laittaminen.
Vastaa Viestiin