NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Paikkaa en kehtaa mainostaa, kun tulee tutunkauppaan.

Puslat ostin motonetista. Viimeksi vaihdoin itse, kun mittarissa oli +170tkm ja silloinkin hommasin motonetin puslat. Nyt mittarissa +301tkm ja vasta pari viikkoa takapää kolahdellut.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja 009baas »

pajaukot on hyviä ukkoja
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
rimmi9-5t
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 09:49
Paikkakunta: FIN-SWE-U.S.A

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja rimmi9-5t »

Moi.

Putosin nyt kärryiltä niin antakaahan viisaammat selkeitä vinkkejä.
Pojan OG-95 mallissa on osittain revennyt taka pitkittäistukivarsien etummaiset puslat.

Jossain puhutaan kymmenestä puslasta, jossain vähemmistä.
Eli mitä kannattaa vaihtaa nyt samalla noista peräpään puslista ja mitkä niiden puslien oikeat nimet ovat ?

Ilmeisesti ei kannata vaihtaa vain noita rikkinäisiä kun nyt autoa joutuu purkamaan ?
Tarkoitus oli ostaa normaaleja, ei uretaaneja.

Mistä ostan / tilaan ja mitä olette niistä tänä päivänä maksaneet ?

Pitänee myös taka ja etupään jarrulevyt paloineen vaihtaa mutta siinähän ei tainnut olla mitään ihmeellistä..Tonnariin kyllä useasti vaihtanut mutta ei femmaan.. :roll:
Kiitos.
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003 :)
white9-5
"Hölösuu"
Viestit: 1312
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 17:44
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja white9-5 »

Eiköhän tuosta kuudella puslalla selviä. Eli nuo pitkittäistukivarsien etupuslat(yksi per puoli) ja poikittaitukivarsien uloimmat(kaks per puoli). Noiden vaihtamisessa ei tarvitse kaiheesti purkaa. Muistaakseni foorumilla on ollut juttua, että nuo etummaisetkin onnistuu vaihtaa pudottamatta koko pakettia alas.
PCS:ltä Jyväskylästä olen itse tilannut puslia, mutta hintaa en kyllä muista.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
sairas
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 13:25

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja sairas »

Omaani laitoin rasvanipat, niihin ulompiin poikittais heloihin. Pari painallusta rasvaa aina kun vaihtaa renkaat. Ajettu nyt 100000 km nipotuksen jälkeen, ei välyksiä. Helojen iästä ei tietoa. Nyt mittarissa 300000 km.
Saapilla 1987.........
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja suapas »

sairas kirjoitti:Omaani laitoin rasvanipat, niihin ulompiin poikittais heloihin. Pari painallusta rasvaa aina kun vaihtaa renkaat. Ajettu nyt 100000 km nipotuksen jälkeen, ei välyksiä. Helojen iästä ei tietoa. Nyt mittarissa 300000 km.
Vanha kunnon konsti joka toimii. Ennenvanhaan joka vehkeessä oli rasvattavat nivelet, eikä niitä tarvinnu ikinä vaihtaa. Jos muisti rasvata... :wink:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Tämä homma olisi edessä tänä keväänä...
Selviääkö tosta ilman tota "prässiä" jolla napaan tuleva pusla irroitetaan/kiinnitetään?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Taitaa olla niin , että jotain prässiä tarvitaan jokatapauksessa,
eli joko noiden ohjeiden mukaisella kierretankoviritelmällä tai sitten
napa käteen ja ihan pystyprässillä "konepajalla" puslat sisään...

Tommonen kierretanko viritelmä esim Ebäystä n 50 ecua lähimpään
postiin toimitettuna...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Fakiiri kirjoitti:Taitaa olla niin , että jotain prässiä tarvitaan jokatapauksessa,
eli joko noiden ohjeiden mukaisella kierretankoviritelmällä tai sitten
napa käteen ja ihan pystyprässillä "konepajalla" puslat sisään...

Tommonen kierretanko viritelmä esim Ebäystä n 50 ecua lähimpään
postiin toimitettuna...
Pistin samantien tilaukseen tuon Ebay viritelmän :D

Kertokaapa vielä mistä sen puslan saa mihin toi kalu on tarkoitettu?
Motonet myy vaan etummaista pitkittäistukivarren puslaa....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Marmorilta taitaa tämänhetken tietämyksen mukaan saada kestävimmät.

Eri varaosaputkatkin myy lemfööderiä vaimikäsenytoli.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Fakiiri kirjoitti:Marmorilta taitaa tämänhetken tietämyksen mukaan saada kestävimmät.

Eri varaosaputkatkin myy lemfööderiä vaimikäsenytoli.
OK. Mikäs ton puslan oikeaoppinen nimi on? Että osaa kysyä oikeaa osaa?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

http://www.mister-auto.fi

Tuolta ainakin saa Delphiä ihan edukkaasti, tollaset odottelee tallissa, mutta ei ole aikaseksi saanut vaihtoa, joten kokemusta laadusta ei ole.. :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Aero-san
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Tammi 14, 2011 11:36
Paikkakunta: Oulu

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Aero-san »

Lemförderit, (LMI), oli orkkisten valmistaja ainakin niissä puslissa jotka mulle tuli noin vuosi sitten.
M01 9-5 Aero M5 Biopower Stage 1.1
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Saab.96 kirjoitti:
Fakiiri kirjoitti:Marmorilta taitaa tämänhetken tietämyksen mukaan saada kestävimmät.

Eri varaosaputkatkin myy lemfööderiä vaimikäsenytoli.
OK. Mikäs ton puslan oikeaoppinen nimi on? Että osaa kysyä oikeaa osaa?
kyllä automiehelle/varaosamyyjälle pusla-nimi kelpaa :wink:
oikeata en edes tiedä...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Aero-san kirjoitti:Lemförderit, (LMI), oli orkkisten valmistaja ainakin niissä puslissa jotka mulle tuli noin vuosi sitten.
nää on oman kuulemani mukaan ne parhaat mitä sinne voi laittaa...
senverta vittumoinen tuo vaihtohomma, kiinniruostuneine/katkenneine pultteineen, että motonet-paskoja ei sinne 1½ vuodeksi viitti laittaa hajoilemaan...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Vastaa Viestiin