NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Hdjanne
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 20:13
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Hdjanne »

Moro

Tämä on oikea tuote motonetin valikoimasta.
-Takapitkittäistukivarren etuhela (2/auto)
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08

Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2207
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Hook »

Nuo Tuotenumero: 18-3119 vaatii sitten jonkun näköistä ulos/sisään vetäjä viritelmää, eli ihan hylsysarjalla ja puukko sahalla ei noita alkuperäisen näköisiä asennella takaisin.

Jos laittaa powerflexit, niin vanhat "originellit" murjoo pois, esim. puukko sahalla vanhat kehät halki ja powerflexit työntää rasvattuna paikoilleen.

Lisäksi saa varautua, että käsijarru vaijerin korvakoista katkeaa ruuvit irroituksessa. Näiden irroituksen syynä on se, että tukivarren etupäätä ei saa riittävän alas, kun jarruletkun pituus hieman rajallinen...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.

EinariKeskipörhölä
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Syys 26, 2019 11:59

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja EinariKeskipörhölä »

Niin eli ihan helvetin moinen homma siis :roll:

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9696
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ainakin, jos sohaisee samalla ruostuneen jarruputken poikki. Ne putket on aika "kivat" uusia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2207
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Hook »

Nosturilla aikaisemmin tehneen powerflexit aika tarkkaan 1, 1½ tai 2h, riippuen katkeaako 0, 1 vai 2 käsijarru korvakon M6 pulttia. Helikoililla paras korjaus, kunhan onnistuu suunnilleen keskelle vanhan pultin poraus. :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.

Avatar
Juho80
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Mutterinkin mahtuu laittamaan vastapuolelle käsijarrun telineeseen.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china

Bapsu
"Viggen"
Viestit: 658
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Kertokaas viisaammat missä vika.

Eli 12-18 ote takapyörästä niin lonksuu/tuntuu klappia. Sivuttais suunnassa välystä ei ole. Toisella puolella ei välystä.

40tkm sitten rempattu koko perä. Onko tuo 12-18 välillä tuntuva välys nimenomaan sen merkki että poikittaisvarsien ulommat puslat alkaa jälleen olemaan valmiit? Vai voiko myös pitkittäisvarren puslan välys tuntua näin? En viitsisi turhaan uusia osia tuonne...
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470

Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2207
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Hook »

Mikäs oli nykyisien puslien valmistaja/hinta luokka?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.

Bapsu
"Viggen"
Viestit: 658
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Hook kirjoitti:
Su Joulu 08, 2019 10:42
Mikäs oli nykyisien puslien valmistaja/hinta luokka?
TRW:n romut. Alkaa mennä usko tohonkin merkkiin, kaverilla omegassa TRW:n etualatukivarsi puslat väljänä 12tkm jälkeen. 8O

Kommenttia lähinnä tuohon välyksen suuntaan? Eikös tuo pystyklappi 12-18 nimenomaan säädy noilla pikkupuslilla. Vai voiko isotkin olla jo valmiit? Pyöränlaakeriin en usko, välys tuntuu joustavammalta ja toisaalta ei ylim. ääniä ajaessa taikka värinää jousessa kun pyörittelee takapyörää.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470

Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2041
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Termos »

Bapsu kirjoitti:
Ke Joulu 11, 2019 16:34
TRW:n romut. Alkaa mennä usko tohonkin merkkiin, kaverilla omegassa TRW:n etualatukivarsi puslat väljänä 12tkm jälkeen. 8O
Nuo pikkupuslat nyt vaan on heikkolaatuisia kaikki. Toki alustallakin on merkitystä noiden kestävyyteen, mutua viestin loppupuolella*

Lunttasin ketjusta, että laitoin Aeroon Motonetin tarvikepuslat 1.5.2014. Ostin apteekista millisen neulan ja siihen sopivan ruiskun, tuolla truuttasin vaseliinia:
(CRC Super Longterm Grease MoS2 Vetonivelrasva 400 g Litiumpohjainen EP-rasva, joka sisältää MoS2:ta. Pienen nopeuden suuren kuorman käyttökohteisiin.) puslat puolilleen. Koskapa edelliset oli sisältä ruosteessa ja väljät.

17.3.2016 Vajaa kaks vuotta kesti vasen yläpusla (oisko jotain 30tkm), hylky tuli katsastuksessa. Vaihdoin kaikki "OEM"-laatuisiin, kokeeksi taas vaseliinia lisää, keväällä 2019 väljää ja puslat vaihtoon taas :?
Nelipyöräsuuntaus on tehty aina, kun puslia olen vaihtanut.

*Se mutu: Vakioalustalla ja maltillisella rengastuksella (205x55x16) oleva -98 femma ei tuhoa puslia. Aero sporttialustalla ja 235x45x17 -renkailla mutustelee puslia ihan huvikseen :lol:
Aerolla ja wanhalla femmalla on ajettu abaut saman verran meidän käytössä, ~150tkm.

Toki wanha femma yllätti ikävästi noiden puslien kanssa, juttu kuvineen löytyy tästä ketjusta aikaleimalla Ke Kesä 13, 2018 :lol:

EDIT: Laitetaan nyt kuva puslasta, joka katkaisi femman alatukivarren. Tuohon juttuun viittaan edellä.

Kuva
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen

Bapsu
"Viggen"
Viestit: 658
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Termos kirjoitti:
Pe Joulu 20, 2019 01:04
Bapsu kirjoitti:
Ke Joulu 11, 2019 16:34
TRW:n romut. Alkaa mennä usko tohonkin merkkiin, kaverilla omegassa TRW:n etualatukivarsi puslat väljänä 12tkm jälkeen. 8O
Nuo pikkupuslat nyt vaan on heikkolaatuisia kaikki. Toki alustallakin on merkitystä noiden kestävyyteen, mutua viestin loppupuolella*

Lunttasin ketjusta, että laitoin Aeroon Motonetin tarvikepuslat 1.5.2014. Ostin apteekista millisen neulan ja siihen sopivan ruiskun, tuolla truuttasin vaseliinia:
(CRC Super Longterm Grease MoS2 Vetonivelrasva 400 g Litiumpohjainen EP-rasva, joka sisältää MoS2:ta. Pienen nopeuden suuren kuorman käyttökohteisiin.) puslat puolilleen. Koskapa edelliset oli sisältä ruosteessa ja väljät.

17.3.2016 Vajaa kaks vuotta kesti vasen yläpusla (oisko jotain 30tkm), hylky tuli katsastuksessa. Vaihdoin kaikki "OEM"-laatuisiin, kokeeksi taas vaseliinia lisää, keväällä 2019 väljää ja puslat vaihtoon taas :?
Nelipyöräsuuntaus on tehty aina, kun puslia olen vaihtanut.

*Se mutu: Vakioalustalla ja maltillisella rengastuksella (205x55x16) oleva -98 femma ei tuhoa puslia. Aero sporttialustalla ja 235x45x17 -renkailla mutustelee puslia ihan huvikseen :lol:
Aerolla ja wanhalla femmalla on ajettu abaut saman verran meidän käytössä, ~150tkm.

Toki wanha femma yllätti ikävästi noiden puslien kanssa, juttu kuvineen löytyy tästä ketjusta aikaleimalla Ke Kesä 13, 2018 :lol:

EDIT: Laitetaan nyt kuva puslasta, joka katkaisi femman alatukivarren. Tuohon juttuun viittaan edellä.

Kuva
Kiitoksia näkemyksestä.

Huonolaatusia tosiaan tuntuvat olevan. Eipähän pääse ruostumaan jumiin kuten sinulla oli käynyt. :mrgreen:

Monroet tulee nyt euroopasta. En viitsinyt halvimpia kikkareita ottaa kun eihän noista tiedä sopiivatko paikalleen edes. :D

Mulla kerkesi kanssa se 30tkm tulla, nyt selvä välys. En edes lähde koittamaan leimalle, ennen uuttavuotta pitää leimatakkin. Ja minun alusta tosiaan löysä vakio löllerö.

Mitenkäs näiden puslien kanssa. Onko paljon tiukemassa vs. apurungon puslat? Viimeksi laitettiin pajalla, nyt ajattelin itse viritellä kierretanko ja hylsy viritelmällä paikalleen. Eli meneekö tuolla vai vaatiiko kehittyneempää välineistöä?
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9696
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hook kirjoitti:
Pe Elo 10, 2018 12:37

..Sekä tietty motonetin kierreversio ulosvetotyökalusta, josta saa tarvittavat kupit hommaan. (Näissä kannattaa hieman paininkuppia sorvuuttaa syvemmäksi, kun näyttäs painavan puslia osittain keskeltä, eikä vain reunoista).
https://photos.app.goo.gl/iv8p7MUMGeYpuUwP6 (tuosta näkee, ettei ole riittävän syvä kuppi..)
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=501
Tuolla aiemmin maininta Motonetin työkaluissa liian matalasta paininkupista. Mie sipsautin sorvissa kuppia syvemmäksi, kun puslaa kuuluu minunkin mielestäni painaa pesään ulkokoolista. Voisiko joissakin tapauksissa puslan ikä lyhentyä, jos sitä on painettu sisäkoolista pesään?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Vastaa Viestiin