Olisi tuossa ongelmallinen 1998 9-5 2.3t SE automaattilootalla ja nyt alkaa menemään yli oman hilseen nuo oireet. On tässä lopputalvi ja kevät oltu ymmällään että mikä tossa mättää.
Omat vian hävitys yrityksen ovat sisältäneet kaikkien maadoituspaikkojen läpikäymisen, liittimien putsauksen, akun vaihtamisen, asentoanturin vaihtamisen ja muuta pienempää piuhojen mittailua katkosten varalta. Myös koko kojelauta kävi irti kun kävin johdot ja maadoituksen sieltäkin läpi.
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Eli oireisiin liittyy aina mittariston(Päämittaristo, SID & ACC) sekoaminen ja täysin epämääräinen käyttäytyminen auton virtojen kytkemisen yhteydessä ja toisinaan myös kesken ajoa.
Joskus palaa melkolailla kaikki valot mitä mittaristosta löytyy(mukaan lukien varoitusvalot laitteille joita autossa EI ole, esim. Check ACS ja TCS) ja lämpötilamittari sujahtaa tappiin ja joskus koko laitos pimenee paitsi pieni klusteri varoitusvaloja päämittariston oikeassa ylänurkassa. Myöskään vilkkuindikaattorit eivät toimi.
Vaihdeilmaisin jäätyy siihen asentoon missä se oli vian alkaessa, kiekkamittari sykähtelee ja saattaa jäätyä hieman nollan yläpuolelle. Myös ovi/takaluukku indikaattori on täysin valaistuna(ovien ollessa missä asennossa tahansa)
Ilmastointi heittäytyy tilaan "0" ja SID sekoaa ja heittelee kaikkea mahdollista kuten ylikuumentunut vaihdelaatikko, jne...
Myös flektit sekoavat kun vikatila hyökkää päälle.
Auto ei myöskään käynnisty jos vikatila on päällä virtoja kytkettäessä. Vian ilmaantuessa ajon aikana se ei vaikuta auton liikkumiskykyyn. Ainoastaan mittaristot sekoavat nopeusmittaria lukuunottamatta.
Myös SID jää toisinaan päälle vaikka avaimet ottaa pois virtalukosta.
Kouvolan suunnalta jos löytyisi Techiä ja sille käyttäjää niin avusta maksetaan kyllä. Siinä ohessa jos voisi myös keskustella auton softien päivittelystä uusimpiin mahdollisiin sekä SID-infon availusta niin se olisi myös überia.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
T: Janne K