Järkevin valinta näistä?
Järkevin valinta näistä?
Jos päädymme Saabin hankkimaan, niin mikä näistä olisi järkevin ja auton korjauksen suhteen tumpelolle turvallisin valinta: Wagon 2.0 Turbo Pilot 139 000 km, Wagon 2.3 Turbo Vector Sentronic 125 000 km vai Wagon 2.0 Turbo Pilot 83 000 km? Kaikki 2006 rekisteröityjä automaatteja. Näin autoista paljonkaan ymmärtämättömänä houkuttelevin on tietysti vähiten ajettu, mutta olisiko se oikeastikin järkevin hankinta?
Re: Järkevin valinta näistä?
"tumpelolle" noista ei mikään ole sen helpompi tai vaikeampi tai kalliimpi korjata kuin joku toinen noista.
itse ottaisin tuon 2.3 -koneella olevan, on tehokkaampi ja tarvittaessa saa halvalla lisätehoa/vääntöä.
varustetaso lienee vectorissa parempi myös
tietysti auton kunto ja huoltohistoria (öljynvaihtovälit!) merkitsee itselle todella paljon, ei edes niin paljon kuin pelkät kilometrit
itse ottaisin tuon 2.3 -koneella olevan, on tehokkaampi ja tarvittaessa saa halvalla lisätehoa/vääntöä.
varustetaso lienee vectorissa parempi myös
tietysti auton kunto ja huoltohistoria (öljynvaihtovälit!) merkitsee itselle todella paljon, ei edes niin paljon kuin pelkät kilometrit
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Järkevin valinta näistä?
Lisäksi 2.3 koneen jälleenmyyntiarvo on mahtollisesti tulevaisuudessa himpunverran parempi. Itsekkin valitsisin sen. Jos siis oletettaisiin että kaikissa olisi samat viat / ei vikoja ollenkaan. Valitse vaikka se mikä on mielestäsi parhaan värinen Sullehan se kärry kuitenkin tulee.
Jos autot löytyy nettiautosta niin laita tänne vaikka linkit / rekisterinumerot. Siten niistä voi olla vähän helpompi sanoa jos jotain merkittävää.
Jos autot löytyy nettiautosta niin laita tänne vaikka linkit / rekisterinumerot. Siten niistä voi olla vähän helpompi sanoa jos jotain merkittävää.
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Re: Järkevin valinta näistä?
Jos 2.3T malli eli 220hv, niin siinä on ainakin yksi murhe vähemmän (Mitsun turbo).
Huoltokuluiltaan ovat saman tasoisia eli ei eroa. Valinnassa kannattaa lähinnä kiinnittää auton yleiseen kuntoon ja jos on vaihdelaatikon öljyä vaihdettu, niin aina on plussaa.
Kaikkiin malleihin saa tarvittaessa lisäätehoa ja 2.0 kannattaa päivittää vähintään Saabin oma virilastu, koska sillä saa kulutusta tiputettua.
Huoltokuluiltaan ovat saman tasoisia eli ei eroa. Valinnassa kannattaa lähinnä kiinnittää auton yleiseen kuntoon ja jos on vaihdelaatikon öljyä vaihdettu, niin aina on plussaa.
Kaikkiin malleihin saa tarvittaessa lisäätehoa ja 2.0 kannattaa päivittää vähintään Saabin oma virilastu, koska sillä saa kulutusta tiputettua.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Järkevin valinta näistä?
Kyllä mä noista ostaisin tuon Vectorin, vaikka ihan vaan nahkojen ja xenonien takia. Olettaen siis että muuten on kunnossa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Järkevin valinta näistä?
Pari kysymystä vielä:
- onko näiden linkitettyjen hinnat ok?
- saako Wagonin takaselkänojan ja -penkit kaadettua niin, että kaataa 2/3 ja 1/3 jää kyytiläiselle istuttavaksi? Nyt on nimittäin alla Mondeo, jonka selkänoja kyllä kaatuu 2/3, mutta penkki kaatuu kokonaisuudessaan, eikä tykätä. Meillä on koiria ja näyttelymatkoilla tarviis joskus olla kyytiläinenkin takapenkillä mukana tavaranpaljouden lisäksi.
- onko näiden linkitettyjen hinnat ok?
- saako Wagonin takaselkänojan ja -penkit kaadettua niin, että kaataa 2/3 ja 1/3 jää kyytiläiselle istuttavaksi? Nyt on nimittäin alla Mondeo, jonka selkänoja kyllä kaatuu 2/3, mutta penkki kaatuu kokonaisuudessaan, eikä tykätä. Meillä on koiria ja näyttelymatkoilla tarviis joskus olla kyytiläinenkin takapenkillä mukana tavaranpaljouden lisäksi.
Re: Järkevin valinta näistä?
Hintahan on kohdillaan jos kauppa syntyy.
Ostajalle aina liian korkea ja myyjälle aina liian huono..
Ostajalle aina liian korkea ja myyjälle aina liian huono..
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Järkevin valinta näistä?
Hinnoista en tiedä mutta takapenkit kaatuu haluamallasi tavalla.
Saab 9-5 2.3tA4 stg1 Sedan -98
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Saab 9-5 2.3Aero M5 Wagon -00
Re: Järkevin valinta näistä?
Hintaan en ota kantaa, mutta itse en edes harkitsisi muita kuin tuota Vectoria olettaen et ovat kunnoltaan vertailukelpoisia viahtoehtoja. Varsinkin tuo tieto, että autossa kuskataan koiria ratkaisee asian, sillä nahkaistuimet on ehkä noin tuhat kertaa helpommat pitää puhtaana.
Meillä on koiravankkurina femma -07 ja sen kangasverhoilu on ihan vihonviimeinen karvaimuri, vaikka koirat ei ole kuunaan matkustamon puolella käyneet. Aikaisemmat femmat on olleet nahkoilla ja siivouspäivä tarkoitti esim. harjalla pyyhkimistä tai kevyttä imurointia.
Selkänoja sekä istuin kääntyy 2/3 suhteessa molemmat ja lattiasta tulee täysin tasainen. Olen 182 cm ja asunut viikon kahden bokserin kanssa autossa leirillä. Penkki nurin ja patja lattialle, ikkuna raoelleen ja hyvää yötä!
Meillä on koiravankkurina femma -07 ja sen kangasverhoilu on ihan vihonviimeinen karvaimuri, vaikka koirat ei ole kuunaan matkustamon puolella käyneet. Aikaisemmat femmat on olleet nahkoilla ja siivouspäivä tarkoitti esim. harjalla pyyhkimistä tai kevyttä imurointia.
Selkänoja sekä istuin kääntyy 2/3 suhteessa molemmat ja lattiasta tulee täysin tasainen. Olen 182 cm ja asunut viikon kahden bokserin kanssa autossa leirillä. Penkki nurin ja patja lattialle, ikkuna raoelleen ja hyvää yötä!
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
-
- "Turbo"
- Viestit: 238
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Re: Järkevin valinta näistä?
Kannattaa muistaa että v. 2013 tuossa isommassa koneessa on n. 250g/co2 päästöillä ajoneuvovero jo n. 300eur / vuosi, ajoit tai et... Toki jos ei rahasta ole kiinni, niin isompi pata automaatilla on maukas ajettava. Käy testaan nuo molemmat koneet!
Myös huomioitavaa on, että Saabin konkan jälkeen eksoottisempien varaosien saanti on yhä auki - tosin noin uusiin ei oletettavasti ole juurikaan eksoottisempaa remppaa tulossa - tai mistä sitäkin tietää autoja kun ovat... Mutta kaipa tämäkin on jo otettu jollain tasolla huomioon noiden autojen hinnoissa, ainakaan tuo 2007 2.0t koneella ei ole liikkeen pyynniksi ollenkaan paha noilla kilsoilla. Tässä ainakin syitä koettaa tinkiä hintaa alas
Myös huomioitavaa on, että Saabin konkan jälkeen eksoottisempien varaosien saanti on yhä auki - tosin noin uusiin ei oletettavasti ole juurikaan eksoottisempaa remppaa tulossa - tai mistä sitäkin tietää autoja kun ovat... Mutta kaipa tämäkin on jo otettu jollain tasolla huomioon noiden autojen hinnoissa, ainakaan tuo 2007 2.0t koneella ei ole liikkeen pyynniksi ollenkaan paha noilla kilsoilla. Tässä ainakin syitä koettaa tinkiä hintaa alas
-*-Elämä on-*-
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Järkevin valinta näistä?
Oma kokemus on -05 mallin 2,3 automaatti wagonista ja hyväksi on havaittu. Juuri nyt on ajeettu 120.000 km. Puslat on taakse uusittu samoin eteen jarrulevyt. Toiminta on ollut moitteetonta koko ajan.
Eli ääni 2,3 Vectorille.
Eli ääni 2,3 Vectorille.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Järkevin valinta näistä?
No valinta noista kohdistuisi varustelun ja isomman koneen potentiaalin vuoksi suoraan Vectoriin. Paljon tuollaista 2.0l pikkukoneista Turbo Pilot Lineaaria ajaneena en vaivautuisi, ei edes Hirchin lastulla tehnyt automaatin kanssa vaikutusta.
Paljon puhuttu Garretin turbo noista kaikista porsii ennemmin tai myöhemmin, mutta hyvinkin voi olla vielä pitkälle 100.000km huoletonta ajoa tarjolla ennen sitä, joten ei kannata alkaa jännittämään etukäteen.
Täytyy sanoa että jos ei omaa olisi näin paljon kunnostettu (ja paremman värinen) niin voisin lähteä Hämeenlinnaan jopa koeajamaan tuota Vectoria
Paljon puhuttu Garretin turbo noista kaikista porsii ennemmin tai myöhemmin, mutta hyvinkin voi olla vielä pitkälle 100.000km huoletonta ajoa tarjolla ennen sitä, joten ei kannata alkaa jännittämään etukäteen.
Täytyy sanoa että jos ei omaa olisi näin paljon kunnostettu (ja paremman värinen) niin voisin lähteä Hämeenlinnaan jopa koeajamaan tuota Vectoria
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Järkevin valinta näistä?
Eikös se 251g/km ole juurikin 2,0tA:n päästölukema Aero on muistaakseni 240g ja nuo muut 2,3:t siltä väliltä.
yli 120 000 ajetuille pitäisi olla iso huolto tehtynä ja käytännössä ainakin osa takapuslista jo vaihdettuna - jättäisin ainakin vähänajetun pikkukoneisen vielä myyjälle ellei ole halvin.
yli 120 000 ajetuille pitäisi olla iso huolto tehtynä ja käytännössä ainakin osa takapuslista jo vaihdettuna - jättäisin ainakin vähänajetun pikkukoneisen vielä myyjälle ellei ole halvin.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Järkevin valinta näistä?
2,3 ja Vector on helppo valinta noista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com