Nykii ajettaessa, P1304
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Minun Aerossa oli myös nykimistä ja Motor Engine valon polttamista, joka palasi kuittaamisen jälkeen, aina jonkun ajan kuluessa ja sitten meni myös puhti pois, olisi kuin litrasella ajellut.
Virhekoodeista päädyin lopulta hankkimaan uuden etulamdan, joka poisti ongelmat.
Virhekoodeista päädyin lopulta hankkimaan uuden etulamdan, joka poisti ongelmat.
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Lambdavika ei nosta ahtopaineita yli normaalin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Mikä tilanne autosi kanssa? Löytyikö vika?Bis kirjoitti:Kiitän tiedoista, välitän varoituksen ja korjausohjeet eteenpäin. Toivottavasti männät ovat vielä ehjät.
Pitkään ehti vaihteeksi mennä omassa autossa ilman vikakoodeja, mutta tänään kun piti 80:stä lähteä kiihdyttämään niin yski muutaman kerran ja alkoi tärisemään koko auto samalla kun CE valo vilkkui. Ajoin hetkeksi sivuun ja vilkkuminen loppui, samaten myös auto toimi normaalisti sen jälkeen. Vikakoodiksi antoi saman P1303:sen.
IMM vaihdettu uuteen puolen vuoden sisällä, sytkäkasetti vuoden sisällä.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Entäs tulpat ?
Paljonko on päästetty tulpilla menemään?
Ja vaihdettu immu oli varmaan uusi eikä käytetty osa ?
Paljonko on päästetty tulpilla menemään?
Ja vaihdettu immu oli varmaan uusi eikä käytetty osa ?
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Tulpat vaihdettu ihan parin kuukauden sisällä ja immu oli uusi (ainakin myyjän mukaan, näytti kyllä uudelta)..
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Vikakoodin perusteella kolmos pytyssä häikkää eli sytytyskatkoksia.
Oisko helpoin ja halvin homma kuitenkin vaihtaa tulpat uusiin ...
Sytytskasetti vaihdettu siis, onko tarvikekasetti vai Saapin kasetti ? Jos on alkuperäis laatua niin onko viimeisintä versiota (3.7) ?
Jos kasetti on tarvikelaatua niin sitten se vaihtoon kanssa ...
Niin ja yks homma on myös tarkastaa että maadoitukset on kunnossa ...
Oisko helpoin ja halvin homma kuitenkin vaihtaa tulpat uusiin ...
Sytytskasetti vaihdettu siis, onko tarvikekasetti vai Saapin kasetti ? Jos on alkuperäis laatua niin onko viimeisintä versiota (3.7) ?
Jos kasetti on tarvikelaatua niin sitten se vaihtoon kanssa ...
Niin ja yks homma on myös tarkastaa että maadoitukset on kunnossa ...
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Silloin kun omassa oli katti tukossa, niin kerran vedätettäessä putosi 3 pytty pois pelistä ja juurikin koodi P1303. Tärisyttelin kolmella pytyllä seuraavaan risteykseen, autolle uudelleen käynnistys ja taas neljä pyttyä mukana. Pudottaako trionic pytyn tarkoituksella pois pelistä jos tulee liikaa sytytyshäiriöitä?
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Itellä on kans ton oman femman kans samantapasta ongelmaa. Turbon vaihdon jälkeen ruvennu nykimään korkeilla kierroksilla ja tasakaasulla. Joskus myös sammuu kun rupeaa tasakaasulta laskemaan kierroksia esim. risteykseen ajettaessa. Itellä ei anna minkäänlaisia vikakoodeja eikä häiriövalo syty. Tulppien vaihto ei auttanut ongelmaan eikä imupuolen tiivisteiden vaihto, vaan meno jatkuu samanlaisena. Itelllä on kans femmassa automaattilaatikko.
Saab 9-5 2.3t SE 1998
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Marmorilta ostettu kasetti, versio oli 3.7.. Haenpa tänään uudet tulpat ja seurataan tilannetta.
Katin vaihdatin viime kesällä noin 80tkm ajettuun purkuosaan, mikäpä sitä sanoo etteikö sekin olisi voinut porsia..
..
Lisätään vielä että nyt varsinkin kovemmilla pakkasilla auto on aina usein käynyt kolmella pytyllä käynnistyksen jälkeen.. Kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin neljäskin tulee mukaan leikkiin.
Katin vaihdatin viime kesällä noin 80tkm ajettuun purkuosaan, mikäpä sitä sanoo etteikö sekin olisi voinut porsia..
..
Lisätään vielä että nyt varsinkin kovemmilla pakkasilla auto on aina usein käynyt kolmella pytyllä käynnistyksen jälkeen.. Kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin neljäskin tulee mukaan leikkiin.
ex. Saab 9-5 Aero wagon -01 (Biopower st1). Jäsen #5181
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Täällä nyt sama vika, tämä ilmeni 3" dp'n ja catbackin asennuksen jälkeen. Lisäksi tupsahtelee tyhjäkäynnillä ja meinaa tukehtua kun laittaa vaihteen päälle joskus (Automaatti)
Softan vaihto ei poistanut ongelmaa vaikka kyllä lievensi sitä.
Äsken kattelin että kaikki alipaineletkut on kiinni ja ehjät, putsailin carburettor cleanerilla läppäkoteloa ja kävin testilenkillä. Eka rajumpi kiihdytys ok paikaltaan lähtiessä, ei mitään ongelmia, sitten himmailin sinne 30km/h tienoille mistä annoin reilusti taas kaasua niin sillon tippui 4 sylinteri pois pelistä ja rupesi vilkuttamaan vikavaloa, kotipihaan pääsin niin kävi taas kaikilla. Luin koodit niin antoi tuon P1304.
Kumpaa tässä nyt lähtisi arvuuttelemaan, sytkäkassua vai bensapumppua? Tulpat on vasta vaihdettu.
Softan vaihto ei poistanut ongelmaa vaikka kyllä lievensi sitä.
Äsken kattelin että kaikki alipaineletkut on kiinni ja ehjät, putsailin carburettor cleanerilla läppäkoteloa ja kävin testilenkillä. Eka rajumpi kiihdytys ok paikaltaan lähtiessä, ei mitään ongelmia, sitten himmailin sinne 30km/h tienoille mistä annoin reilusti taas kaasua niin sillon tippui 4 sylinteri pois pelistä ja rupesi vilkuttamaan vikavaloa, kotipihaan pääsin niin kävi taas kaikilla. Luin koodit niin antoi tuon P1304.
Kumpaa tässä nyt lähtisi arvuuttelemaan, sytkäkassua vai bensapumppua? Tulpat on vasta vaihdettu.
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Onko softa muokattu DP:n ja catbackin asennuksen jälkeen? Jos ei ole niin syy löytyy todennäköisesti siitä. Ahtopaineen säätökarttaa, boostcal:ia täytyy säätää uudestaan avarammalle putkistolle.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Suorsa siihen teki softan ja se juuri on tehty tuolle putkistolle.
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Kyllä minunkin softaa piti muutamaan kertaan muokkailla ennenkuin ahtopaineen piikkailu saatiin kuriin putkiston vaihdoksen jälkeen.
Mitäs siellä näyttää Amul lukema siellä SID:in syövereissä? Jos se on ns. paljon plussalla niin tällöin sieltä loppuu soppa, jolloin pumppua voisi epäillä. Kasetti on helppo testata kun koittaa varmasti ehjällä kasetilla.
Isäukon automaatti femmaan taas tehtiin lievä kierrosten nosto kun laitetaan vaihde päälle, niin softa nostaa hieman kierroksia.. miellyttävämpi kun ei jyrise sillai kuin ennen tätä muutosta.
Mitäs siellä näyttää Amul lukema siellä SID:in syövereissä? Jos se on ns. paljon plussalla niin tällöin sieltä loppuu soppa, jolloin pumppua voisi epäillä. Kasetti on helppo testata kun koittaa varmasti ehjällä kasetilla.
Isäukon automaatti femmaan taas tehtiin lievä kierrosten nosto kun laitetaan vaihde päälle, niin softa nostaa hieman kierroksia.. miellyttävämpi kun ei jyrise sillai kuin ennen tätä muutosta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Nykii ajettaessa, P1304
Pitääpä huomenna katsella kun käyn ajamassa. Missä vaiheessa sitä amul arvoa pitää seurata?
Re: Nykii ajettaessa, P1304
En sitten malttanut huomiseen odottaa. Amul oli muuten nollassa koko ajan paitsi kiihdytyksen jälkeen kävi -180 jonka jälkeen nollaantui. Vika ilmenee vain täyskaasulla ja pätkii hieman ennen sitä.