Liikaa ahtopainetta 2.3T Aero -00
Liikaa ahtopainetta 2.3T Aero -00
Tällainen Aero aiheuttaa sellaista vikaa, että normaaliajossa toimii hienosti, mutta kuormitettaessa saattaa sytyttää moottorin vikavalon, joka jää sitten päälle ja vikakoodi viittaa siihen, että ahdin ei ehdi käsittelemään tulevan ilman määrää (jos oikein käsitin diagnoosin, vikakoodia en muista tähän hätään). Joka tapauksessa osa, joka tuomittiin vaihtoon on osanumero 55560085 (Wastegateklocka standard / TD04). Ongelma on siinä, että tuota osaa ei saa kohtuullisella aikataululla mistään järkevällä hinnalla. Täällä näyttää olevan sen verran paljon asiantuntemusta, että apua voisi löytyä. Kaikki tieto on tervetullutta.
Re: Liikaa ahtopainetta 2.3T Aero -00
Vuotaako hukkaportin kello? Oli nyt niin epämääräinen vikakuvaus että vaikea tuohon on kommentoida. Tarvittaisiin se tarkka vikakoodi ja parempi kuvaus siitä mitä on tutkittu ja todettu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Liikaa ahtopainetta 2.3T Aero -00
Juttelin huollon kanssa ja vikakoodi siis p1549.
Re: Liikaa ahtopainetta 2.3T Aero -00
Ahtopaineen säätö ei siis toimi. Todettiinko paineistamalla, alipaineistamalla tms. että hukkaportin kellon kalvo on rikki ja sen takia ahdot eivät pysy kontrollissa? Jos näin, niin tuollaisen kellon kyllä saa turbohuolloista hommattua tai jopa ihan ebaysta, esim: http://www.ebay.co.uk/itm/Turbo-Actuato ... 1c25a877a6
Linkissä 0,6 bar kello (orkkis 0,4 bar) mutta ei ongelmaa, adaptaatio korjaa maksimiahdot vakioksi ja todnäk. meno piristyy jopa jonkin verran väsyneeseen käytettyyn nähden. Säädettäviäkin löytyy myös mm. forgelta jolla voi säätää sinne vakioon 0,4 bar jos niin haluaa.
Linkissä 0,6 bar kello (orkkis 0,4 bar) mutta ei ongelmaa, adaptaatio korjaa maksimiahdot vakioksi ja todnäk. meno piristyy jopa jonkin verran väsyneeseen käytettyyn nähden. Säädettäviäkin löytyy myös mm. forgelta jolla voi säätää sinne vakioon 0,4 bar jos niin haluaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Liikaa ahtopainetta 2.3T Aero -00
Näyttäisi olevan juuri sellainen palikka, kun pitäisi. Löytysi vaan vielä tälle viikkoa jostain. ProCarserviceltä saisi muuten, mutta ovat lomalla ja pulju kiinni koko heinäkuun.
Re: Liikaa ahtopainetta 2.3T Aero -00
kysy ehtisikö ruotsin puolelta:
esim.
http://www.turbomeck.se/node/155
tai löytyy varmaaan vakioitakin.
esim.
http://www.turbomeck.se/node/155
tai löytyy varmaaan vakioitakin.
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Liikaa ahtopainetta 2.3T Aero -00
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Liikaa ahtopainetta 2.3T Aero -00 + ABS-valo
No niin, sain uuden hukkaportin kellon Ruotsista ja samalla asennettiin uusi jäähdytin. Nyt ahtoa tuntuu olevan kunnolla, mutta täyskaasukiihdytyksessä pätkii edelleen ja moottorin vikavalo välkkyy, mutta ei jää palamaan. Reipas kiihdytys ei aiheuta ongelmia. Enpäs keksi, mitkä tuon sitten aiheuttaa.
Kylkiäisenä uutuutena palaa ABS:n takia valot kojetaulussa. Oikea takarengas antaa kyllä nopeussignaalin, mutta antaa testeriin vikakoodin. ABS-yksikön juotokset on kertaalleen vaihdettu ja vikaa ilmoittava anturi vaihdettu, mutta vika lienee sitten johdotuksessa. Huollossa ehdottivat suoran johdotuksen vetämistä ohjausyksiköstä pyörälle. Aika paljon on säätämistä auton kanssa ja rahaakin on mennyt jo ihan kiitettävästi.
Kylkiäisenä uutuutena palaa ABS:n takia valot kojetaulussa. Oikea takarengas antaa kyllä nopeussignaalin, mutta antaa testeriin vikakoodin. ABS-yksikön juotokset on kertaalleen vaihdettu ja vikaa ilmoittava anturi vaihdettu, mutta vika lienee sitten johdotuksessa. Huollossa ehdottivat suoran johdotuksen vetämistä ohjausyksiköstä pyörälle. Aika paljon on säätämistä auton kanssa ja rahaakin on mennyt jo ihan kiitettävästi.
Re: Liikaa ahtopainetta 2.3T Aero -00
Ilmamassamittari rikki, huonot tulpat, DI-kasetti rikki tai katalysaattori tukossa on yleisimmät syyt. Älä polje jos vikavalo vilkkuu, saatat hajottaa moottorin.
Vian diagnoosia varten olisi järkevää päivittää softa sellaiseen että ilmamassaa ja ahtopainetta voisi seurata SID:stä. Lisätehot/Biopower optionaalista.
Saman asian toki ajaa sekin jos TECH2 kytkettynä ottaa vetoja ja katsoo hetkellisen ahtopaineen ja toteutuneen ilmamassa mg/C. Tästä vertailusta voi päätellä onko ilmamassamittari kunnossa.
Vian diagnoosia varten olisi järkevää päivittää softa sellaiseen että ilmamassaa ja ahtopainetta voisi seurata SID:stä. Lisätehot/Biopower optionaalista.
Saman asian toki ajaa sekin jos TECH2 kytkettynä ottaa vetoja ja katsoo hetkellisen ahtopaineen ja toteutuneen ilmamassa mg/C. Tästä vertailusta voi päätellä onko ilmamassamittari kunnossa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com