Oikean kannettavan äärellä niin kerrataanpa..eli isossa ylämäessä jossain Savon sydämmessä ohituskaistalla lähdin ohittamaan, ei oikein tapahtunut mitään, löysäsin kaasua ja painoin uudelleen pedaalin pohjaan, ei vieläkään oikein tehoja ollut.
Kilometrin verran normaalia ajoa ja moottorin keltainen vika valo syttyi, auto sammui.
Uusinta käynnistys ja toimi hyvin, pois lukien tyhjäkäynti vaihteiston ollessa P kohdassa, N kohdassa normaali tyhjäkäynti, samoiten peruutus vaihteeseen ei riittänyt tyhjäkäyntiä ilman pientä kaasutusta.
Vakio nopeuden säädin ei myöskään enää toimi, siis ei syty valokaan koelautaan kun nappia työntää..
D asenossa matka jatkui vähän tahmeasti mutta Sentronikille vaihdettuani ja ratti vaihteita käyttäen ihan ok pinta kaasulla, pieni kiihdytys / kaasun tarve isoissa mäissä antoi isot savut takana tuleville ( vaikutti ihan pakokaasulle ) en siis osaa arvioida että oliko sinistä tai valkoisuutta ilmassa.
Sid Info siis näytti koodiksi tuon 4689.
Kotia asti pääsin ja resetoin ohjeiden mukaan, mutta uusinta starttaus läppäisee heti Limp tilaan ja tyhjäkäynti heikko.
Öljythän oli kolmesataa kilometriä sitten normaali tasossa, nyt mitattuna tikun ala- pää juuri ja juuri kostui.
Onko se nyt edellisen omistajan 140000 km sitten vaihdettu Garretti vai / ja joku muu ? nykyisellä Garretillahan on ajettu myös aika tasan 140000 km
Aamulla Techin päähän mutta osaako se kertoa tarkan vian, jos vika turbossa ?