9-5 Aero Vs Subaru 3.0 R
9-5 Aero Vs Subaru 3.0 R
Tuli käytyä kokeilemassa Subaru "kiertueella" Tuota 3.0 R Legacya . On meinaan hieno peli ! Suorituskyvyssä "perstuntumalta" Antaa päihin vakio Aerolle !!! Voisin väittää ... 305 heppasta "hirvi" Aeroa kokeilleena Että tuo 3.0 R Subbe painii samassa sarjassa kuin tuo "terästetty" Aero. Toki Subarulla taitaa olla hieman edullisempi Teho/Paino suhde verrattuna 9-5 :een Niin ... Todellakin sain tuolla Subarulla "konetien" Rampilta n. 4-500 m loivaa nousua , suurinpiirtein samat "lukemat" mittariin kuin "Hirvi" Saabilla . Eikä muuten "vetellyt" Käskiessä . Saabi oli kyllä Automaatti ja Subaru 6 vaihteinen manuaali . Subarun Moottori tuntuu vaan vaativan vähintään 5 tonnia kierroksia että "jotain tapahtuu" Vaikka onkin kutonen. Laillisissa moottoritie vauhdeissa taasen "Ripeä ohitus kiihtyvyys" Vaati pienemmän vaihteen hakemista ... Tilanne mistä Saballa selviää "keppiin koskematta" Yhtä nopeasti. Subaru on todella hiljainen sekä moottori Että rengas ääniltään . Sisä tiloilleenhan nuo on nähdäkseni lähes "yks yhteen" Kaikin puolin Nami ,Nami !!! Mikäli olis tilanne että rahaa ei tartteis käsitellä ja Tarjottais uutta 9-5 Aeroa ja Kys. Subarua ... Niin saattais "vaakakuppi" kallistua Subarulle...
Subbe vst. Saab
Nimimerkillä " Entinen autoni oli Subaru" ja useammalla GT Imprezalla, 200 Legacyllä ja Forester turbolla testit ottaneena olen kyllä hiukan sitä mieltä myöskin että tuo 3,0R ( jota en ole kokeillut.. harmi..) niinkuin muutkin tehokkaammat turbo Subarut edustavat kyllä ajonautinnossa omaa luokkaansa, sillä neliveto yhdistettynä suorituskykyyn ja hyviin ajo ominaisuuksiin ( etenkin talvella ! ) tekee näistä vimpan päälle ajajan auton ! Saab on kyllä em.Subaruiden kanssa samassa kategoriassa aero mallistonsa kanssa, mutta mielestäni häviää ainaskin juuri sen nelivedon verran
, mutta kuitenkin enhän kuitenkaan olisi pitkän harkinnan jälkeen n.7 vuotta nelivedolla ajelleena huonoon merkkiin Subarua vaihtanut, sillä Saabissa on taas "sitä jotain" enemmän kuin Subarussa




Jussi Juonio # 1996
Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
Saab 9-3 SC 2,0 TS vm.06, Saab 95E vm.69
Saab OG900 16V vm.91 sekä Saab OG900 2,1 5D vm.93.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Niinkuin olen aina pauhannut niin +200hv ja neliveto kuuluvat yhteen. Ainut mikä kirpasee melkoisesti on hinta joka on Legacy R yli 60 000 eur, tolla rahalla kun saisi jo Impreza STi ja siihen ProDrive setin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Kävin myös Subarun kiertueella kokeilemassa Impreza WRX:n, oli ihan OK peli, vaikka aikamoinen kierroskone on turboksi ainakin vakiona eli suorituskyky ei oikein vakuuttanut. Hintaluokassaan nykyään kuitenkin ykkösvaihtoehto nelivedoista eli kun nykyinen käyttöauto menee vaihtoon niin tuo on kyllä todennäköisin valinta, jos uuteen vaihtuu. Vielä kun saisivat sisustan vähän fiksumman näköiseksi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Vertailu
Joo kyllä se auto kulkee, mutta mitä nyt olen itse päässyt Subaruita ajamaan, niin ei kyllä ole pahemmin kehumista yleisvaikutelmassa mutta ehkä uusi Legacy on sitten kehittynyt huimasti...arska kirjoitti:Mielestäni vertailu ei sovi. Vertaa Subarua muihin saaressa tehtyihin Samurai Super Sporteihin (SSS). Aerohan on sen sijaan sivistynyt perheauto jossa piilolihaksia.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Subaru Legacyssa häiritsevät lähinnä japanilaisuuksiksi laskettavat puutteet ergonomiassa. Esim. keskikonsolin toiminnot on huonosti esillepantu ja suunniteltu. Lisäksi vakiostereot ovat surkeat. Luottamusta herättävää jämäkkyyttä ei rakenteissa esiinny, pikemminkin herkkyyttä, tämä koskee myös ohjausta.
Ajotuntuma esim. mutkateillä on mainio. Auto istuu tiessä kuin tauti, mutta alusta on kuitenkin letkeän mukava. Bridgestone-rengastuksesta huolimatta farkku-Legacy oli ajossa oikein hiljainen.
Kysymysmerkkejä ovat esim. valojen tehokkuus sekä kalliiksi mainitut huollot ja varaosat. Penkitkään eivät Saabin vastaaville pärjää, vaikka 'ihan kivat' ovatkin.
Ajotuntuma esim. mutkateillä on mainio. Auto istuu tiessä kuin tauti, mutta alusta on kuitenkin letkeän mukava. Bridgestone-rengastuksesta huolimatta farkku-Legacy oli ajossa oikein hiljainen.
Kysymysmerkkejä ovat esim. valojen tehokkuus sekä kalliiksi mainitut huollot ja varaosat. Penkitkään eivät Saabin vastaaville pärjää, vaikka 'ihan kivat' ovatkin.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
jos vähänkään on ruostesuojaus, tai pikemminkin sen puuttuminen, samaa tasoa kuin vanhemmissa niin pari vuotta vanha Subaru kukkii ku kesäniitty + jos pitää kolaroida/joutua kolaroiduksi niin enemmin olen Saabissa ku jossakin japanin pellissä. Toisaalta jos Saabit on jatkossa Saabaruita, niin sit pitää vaihtaa merkkiä.
9-5 Nordic
9-5 Nordic