
öljyä ic:n jälkeisessä ahtoputkessa, turboko leipomassa??
öljyä ic:n jälkeisessä ahtoputkessa, turboko leipomassa??
Eli otin äsken ahtoputken ic:tä irti ja laitoin alaspäin, no öljyähän sieltä tuli hieman
onko se turbon laakerointi nyt sitten valmista kauraa???

9-5 2.3(T) + 3"db+mitsu+yms....
Re: öljyä ic:n jälkeisessä ahtoputkessa, turboko leipomassa??
Sitähän se ennustaa, eli kannattaa jo aloittaa säästäminen turboremppaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: öljyä ic:n jälkeisessä ahtoputkessa, turboko leipomassa??
Katsoppas putket ennen IC:tä. Ettei vaan huohota sinne helvetisti öljyä sen banjoputken kautta cobraan. Kokeile kuinka väljä on turbon akseli sormella. Ainahan IC:ssä on vähän öljyä.
Minunkin pitäisi kait katella IC:n öljymäärää koska turbo kylmältä puolelta hikoillut. Toivon kuitenkin sen olevan huohotushikeä.
http://img515.imageshack.us/img515/7289/15062626.png
Minunkin pitäisi kait katella IC:n öljymäärää koska turbo kylmältä puolelta hikoillut. Toivon kuitenkin sen olevan huohotushikeä.
http://img515.imageshack.us/img515/7289/15062626.png
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: öljyä ic:n jälkeisessä ahtoputkessa, turboko leipomassa??
Nyt en kyllä tiedä mitä osia tarkoitat panjoputkella ja cobralla??? Uusi harrastaja nääs...
9-5 2.3(T) + 3"db+mitsu+yms....
Re: öljyä ic:n jälkeisessä ahtoputkessa, turboko leipomassa??
Tarkoitin putkea
Nro. 1.
http://img69.imageshack.us/img69/3470/pvcr.png
Joka menee kohtaan
Nro. 5A.
http://img818.imageshack.us/img818/5427/turbo.png
Jos on jotain vikaa huohotuksessa, niin periaatteessa se sinne voi päästä vähän reilummin tuota öljyä.
Periaatteessa jos turbo pesee öljyillä imupuolen, niin eiköhän auton pitäisi savuttaa tummaa savua? Tai edes syödä reilusti öljyä?
Pyydä kaveria kattomaan, istu autoon, ja kiihdytä reippaasti menemään. Kaveri sitten kertoo oliko savupilvee perässä.
Niin ja joo, bypass putken täytyy olla puhdas jos turpo paskoo. Eikö?

http://img69.imageshack.us/img69/3470/pvcr.png
Joka menee kohtaan

http://img818.imageshack.us/img818/5427/turbo.png
Jos on jotain vikaa huohotuksessa, niin periaatteessa se sinne voi päästä vähän reilummin tuota öljyä.
Periaatteessa jos turbo pesee öljyillä imupuolen, niin eiköhän auton pitäisi savuttaa tummaa savua? Tai edes syödä reilusti öljyä?
Pyydä kaveria kattomaan, istu autoon, ja kiihdytä reippaasti menemään. Kaveri sitten kertoo oliko savupilvee perässä.

Niin ja joo, bypass putken täytyy olla puhdas jos turpo paskoo. Eikö?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: öljyä ic:n jälkeisessä ahtoputkessa, turboko leipomassa??
Ei ole huohottanut öljyä tähän imukärsään. Eli ahtimelta täytynyt kai tulla, ei kyllä ole vielä kuluttanut öljyä juuri laisinkaan, kohta puran imukärsän ahtimelta ja tyyppään väljyyden akselista. Eikö se ole niin jotta jos väljän tuntee näpeissä selvästi niin on ahdin väljistynyt (1-1.5mm klappia)???
9-5 2.3(T) + 3"db+mitsu+yms....
Re: öljyä ic:n jälkeisessä ahtoputkessa, turboko leipomassa??
Se minuakin kiinnostaa että minkälaisen täytyy olla hyvä ahdin? Siis mihin suuntaan saa / ei saa olla sitä liikettä? Ja kuinka paljon?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: öljyä ic:n jälkeisessä ahtoputkessa, turboko leipomassa??
Akselin suunnassa ei saa olla välystä. Pienellä juuri havaittavissa olevalla välyksellä oleva turbo kesti vuoden ja meni täysin tohjoksi. (Gt17)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: öljyä ic:n jälkeisessä ahtoputkessa, turboko leipomassa??
Mitenkä suuri on riski että samalla menee moottori paskaksi? Kuinka yleistä on että turbo tuhoaa samalla koneen kun kuolee?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: öljyä ic:n jälkeisessä ahtoputkessa, turboko leipomassa??
Rikkinäinen turbo puhaltaa nopsaan öljyt sinne ahtoputkeen ja/tai pakoputkeen. Vaarana on moottoriöljyn loppuminen koneesta, jonka seuraukset on vakavat moottorin voitelun pettämisen seurauksena. Tosin omakohtaisen kokemuksen perusteella finaalissa oleva turbo pukkaa öljyä niin paljon ahtoputkeen, että koko tienoo on savussa. Ei jää epäselväksi, että on jotakin vialla. Öljytikkua on syytä tsekkailla ahkerasti, jos turbo menee rikki. Omat enkat: Imatralta Joensuuhun matkalla hävisi koneesta litran verran öljyä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01