Aerosta paukahti kone
Aerosta paukahti kone
Noniin, tämmöstä mukavaa tänään. Autona 9-5 Aero vm. 00. Uusin huohotinpäivitys löytyy.
Eli; liekkö täystuho käynyt nyt, kun aero savuttaa aivan hemmetisti ja puskee öljyä ulos öljyntäyttöaukosta, lisäksi käy hieman ontuen. Yllättäen tämmönen temppu tapahtui tänään matkalla töihin kun kiihytin motarin rampilla liikenteen sekaan. Ajoin autolla sitten takaisin kotiin ja otin varman vaparitonnarin alle. Autolla voi siis ajaa, mutta savutus on mahtava sekä tyhjäkäynti huonoa. Yritin tulpanrei'istä katella niin männät näyttävät mielestäni ehjiltä.
Mikä siis avuksi? Vai kutsunko kuusakosken hakemaan tämän ja haen itselleni Bemarin
Eli; liekkö täystuho käynyt nyt, kun aero savuttaa aivan hemmetisti ja puskee öljyä ulos öljyntäyttöaukosta, lisäksi käy hieman ontuen. Yllättäen tämmönen temppu tapahtui tänään matkalla töihin kun kiihytin motarin rampilla liikenteen sekaan. Ajoin autolla sitten takaisin kotiin ja otin varman vaparitonnarin alle. Autolla voi siis ajaa, mutta savutus on mahtava sekä tyhjäkäynti huonoa. Yritin tulpanrei'istä katella niin männät näyttävät mielestäni ehjiltä.
Mikä siis avuksi? Vai kutsunko kuusakosken hakemaan tämän ja haen itselleni Bemarin
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: Aerosta paukahti kone
Samat oireet oli täälläkin äskettäin..Turbo meni kertalaakista ja läppäkotelo LimpHome tilaan..pari tonnia rahaa kaiken kaikkiaan jos et itse vaihda ja pyydät samalla alakerran aukaisun , sis. Hinurin + vitutukset päälle
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
Re: Aerosta paukahti kone
Kova puhallus öljytikunreiästä kielsi kyllä mäntävauriota. Mittaa nyt ekana puristukset pytyistä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Aerosta paukahti kone
Niin, jos kova puhallus öljytikkuaukosta, niin eiköhän se kerro että voitelualueella liikaa painetta? Esim huohotus ei toimi ollenkaan?
Tosiaan ensin paineet pytyistä. Ja uskon että ne on kohillaan... niin sitten etsimään miksi öljypohja ei hengitä.
Tosiaan ensin paineet pytyistä. Ja uskon että ne on kohillaan... niin sitten etsimään miksi öljypohja ei hengitä.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Aerosta paukahti kone
Puristukset mittaan huomenna. Tuo turbon hajoaminen voisi ehkä ollakkin todennäköistä, se on käsittääkseni alkuperäinen. Mietin vaan, että voiko mäntä haljeta niin nätisti, ettei sitä huomaa tulpan aukosta? Noh, pitää tutkia. Entä jos pahin skenaario käy toteen ja koneessa on ns. täystuho, mikä olisi fiksuin tapa lähteä sitä ratkomaan? Vaihtokone ilmeisesti suoraan?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Aerosta paukahti kone
Kyllä voi!99 GL kirjoitti: Mietin vaan, että voiko mäntä haljeta niin nätisti, ettei sitä huomaa tulpan aukosta?
Esim. niin, että mäntä katkeaa renkaiden urien kohdalta, mutta männänrenkaat pitää männänlaen kuitenkin kyydissä mukana.
Re: Aerosta paukahti kone
Osaa olla ovela tuokin siis. Noh, saas nähä mitä tuleman pitää. Ehkä seuraava käyttöauto ei tosissaan olekkaan enää Saab, en todellakaan kaipaa tämmöisiä ongelmia varsinkaan silloin kun auton tarve on erittäin suuri.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Aerosta paukahti kone
Onnea vaan viattoman auton metsästykseen
Re: Aerosta paukahti kone
Eipä ole Bemareiden kanssa ollut vastaavia ongelmia.. Männät ja laatikot on säilyny ehjänä jotka saabissa näyttää olevan kulutusosia.
Mutta samapa tuo. Paaliin vaan jossei siitä enää jaksa autoa värkätä
Mutta samapa tuo. Paaliin vaan jossei siitä enää jaksa autoa värkätä
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Aerosta paukahti kone
Huohotinvikaa on bemmeissäkin. Omaani vaihdoin uuden eristetyn huohottimen ennen talvea ennaltaehkäisevästi. Majoneesia oli jo putkissa. BMW mosat eivät vaan oireile näin pahasti kuin Saabit. Bemmit lähinnä oksentaa öljyt pihalle venakopan välistä. Konerikoista en ainakaan tuninki foorumilta oli lukenut.
Ja mikään automerkki ei viaton ole tosiaan. Huohotinjuttujen lisäksi löytyy vaikka mitä tyyppivikaa ja ellei muuta niin nivelet tuppaa kuulemma edessä kulumaan verraten nopeasti ainakin jos laittaa halpaa tarviketta. Lisäksi näissä on sitten tuota liikkuvaa ja kuluvaa osaa voimansiirrossa enemmän kuten kaksoismassavauhtipyörä, kartaani tukilaakereineen ja vakionopeusnivelineen... Laatikot pysyy vissiin kohtuu hyvin ehjänä kun ei ole murskaava alavääntöä. Öljyjä ei edes kannatane vaihtaa
Mutta silti voin suositella BMW:tä Kyyti on ollut mukavaa ja tyytyväinen olen autooni ollut. Ei herneitä merkkiuskovaiset
Ja mikään automerkki ei viaton ole tosiaan. Huohotinjuttujen lisäksi löytyy vaikka mitä tyyppivikaa ja ellei muuta niin nivelet tuppaa kuulemma edessä kulumaan verraten nopeasti ainakin jos laittaa halpaa tarviketta. Lisäksi näissä on sitten tuota liikkuvaa ja kuluvaa osaa voimansiirrossa enemmän kuten kaksoismassavauhtipyörä, kartaani tukilaakereineen ja vakionopeusnivelineen... Laatikot pysyy vissiin kohtuu hyvin ehjänä kun ei ole murskaava alavääntöä. Öljyjä ei edes kannatane vaihtaa
Mutta silti voin suositella BMW:tä Kyyti on ollut mukavaa ja tyytyväinen olen autooni ollut. Ei herneitä merkkiuskovaiset
Re: Aerosta paukahti kone
Jep, kolmossylinerissä puristuksia n.4bar, muissa tasasesti 14. Vittujen v**tu tämän kanssa.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Aerosta paukahti kone
Eipä se varmaan auta muu kuin alkaa uutta moottoria metsästämään ja tekijää tälle operaatiolle. Ehdotuksia otetaan vastaan!
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Aerosta paukahti kone
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Aerosta paukahti kone
Tuolta saisi kyllä uuden koneen aika sopivasti. Nyt kun vielä joku tekijä löytyisi niin homma olisi hoidossa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11