Haastava ongelma, 9-5 2.3T -07 Automaatti
Haastava ongelma, 9-5 2.3T -07 Automaatti
Iltaa, nyt on pakko jo kysyä foorumilta mikä vaivaa otsikon mukaista autoa.
Oire:
Kylmänä vetää ja toimii, lämmetessä hyytyy, alkaa nykimään/pätkimään tasakaasulla ja matalilla kierroksilla. Kaasua painaessa ei käytännössä tapahdu mitään, ahdot ei nouse, kierrokset nousee todella hitaasti kangertaen.
Merkkiliikkeellä loppuu keinot jo kesken, seuraavat osat on vaihdettu:
MAF
DI
Kampiakselin asentotunnistin
Tulpat vaihdettu 2 kertaa, ES6 ja ES7 kokeiltu
Tech2 todettu että moottori nakuttaa ja tehonrajoitus on päällä.
Silmapelillä ei näy ulkopuolisia vaurioita alipaneletkuissa, liittimissä jne...
Polttoainepumppua ei olla vielä vaihdettu eikä paineita mitattu kun tuo lämpenemis-ongelma on vain. Autolla on ajettu 120tkm
Tuo auto on sellainen että merkkiliikkeessä pitää osat vaihtattaa ja työt tehä kuitteja vastaan, kun ei ole oma auto niin älkää kysykö miksi.
Mut jos joku voisi keksiä/arvailla jotain loogista niin olis aika pop että sais ajoon, vaiva ollut jo 4vko.
Oire:
Kylmänä vetää ja toimii, lämmetessä hyytyy, alkaa nykimään/pätkimään tasakaasulla ja matalilla kierroksilla. Kaasua painaessa ei käytännössä tapahdu mitään, ahdot ei nouse, kierrokset nousee todella hitaasti kangertaen.
Merkkiliikkeellä loppuu keinot jo kesken, seuraavat osat on vaihdettu:
MAF
DI
Kampiakselin asentotunnistin
Tulpat vaihdettu 2 kertaa, ES6 ja ES7 kokeiltu
Tech2 todettu että moottori nakuttaa ja tehonrajoitus on päällä.
Silmapelillä ei näy ulkopuolisia vaurioita alipaneletkuissa, liittimissä jne...
Polttoainepumppua ei olla vielä vaihdettu eikä paineita mitattu kun tuo lämpenemis-ongelma on vain. Autolla on ajettu 120tkm
Tuo auto on sellainen että merkkiliikkeessä pitää osat vaihtattaa ja työt tehä kuitteja vastaan, kun ei ole oma auto niin älkää kysykö miksi.
Mut jos joku voisi keksiä/arvailla jotain loogista niin olis aika pop että sais ajoon, vaiva ollut jo 4vko.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: Haastava ongelma, 9-5 2.3T -07 Automaatti
onko katalysaattorin kunto tutkittu...
saattaa olla tukkeessa
saattaa olla tukkeessa
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Haastava ongelma, 9-5 2.3T -07 Automaatti
Ja yhtään vikakoodia ei löydy?9000cst kirjoitti:Tech2 todettu että moottori nakuttaa ja tehonrajoitus on päällä.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Haastava ongelma, 9-5 2.3T -07 Automaatti
Auto vetää niin rajusti kylmänä että en usko putken olevan tukossa.
Joo tosiaan unohdin mainita että ei tosiaan vikakoodeja löydy eikä tule.
Joo tosiaan unohdin mainita että ei tosiaan vikakoodeja löydy eikä tule.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: Haastava ongelma, 9-5 2.3T -07 Automaatti
Eikös tuo polttoaineen kulutusmittari näytä huimia lukemia jos ei saa tarpeeksi ainetta.
Re: Haastava ongelma, 9-5 2.3T -07 Automaatti
WISsiä nopeasti tutkailin
https://docs.google.com/open?id=0B6NEgg ... UJXcTlraFE
https://docs.google.com/open?id=0B6NEgg ... 2RxRzRxMjA
Alipaineletkujen kuntoa ei silmämääräisesti pysty tarkistamaan.
https://docs.google.com/open?id=0B6NEgg ... UJXcTlraFE
https://docs.google.com/open?id=0B6NEgg ... 2RxRzRxMjA
Alipaineletkujen kuntoa ei silmämääräisesti pysty tarkistamaan.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Haastava ongelma, 9-5 2.3T -07 Automaatti
ootko testanu ilmavuototestin avulla onko jossain (massiivinen)ilmavuoto...
IMMUN jälkeen tötsä pois ja naamalle...vas. käden sormella huohotus tukkoon siitä öljykorkin vas, puolen t-haarasta ja puhallus...ei saa suhista mistään
edit:::
ainiin en kyllä tiedä toimiiko 07:ssa näin...
IMMUN jälkeen tötsä pois ja naamalle...vas. käden sormella huohotus tukkoon siitä öljykorkin vas, puolen t-haarasta ja puhallus...ei saa suhista mistään
edit:::
ainiin en kyllä tiedä toimiiko 07:ssa näin...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Haastava ongelma, 9-5 2.3T -07 Automaatti
no ei silmämääräisesti ainakaan!JKen kirjoitti:WISsiä nopeasti tutkailin
https://docs.google.com/open?id=0B6NEgg ... UJXcTlraFE
https://docs.google.com/open?id=0B6NEgg ... 2RxRzRxMjA
Alipaineletkujen kuntoa ei silmämääräisesti pysty tarkistamaan.
ota letku käteen ja puristele kunnolla..ihan niinkun.,..no...tiijät kyllä....
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Haastava ongelma, 9-5 2.3T -07 Automaatti
Joo itellä on kans WIS ja kattelin aiemmin noi samat sivut mitkä linkitit googledocsiin.
Meinaatteko että massiivinen ilmavuoto aiheuttaa kaiken tämän ???? Miksi sitten kylmänä toimii ja lämpimänä ei ???
Käsin kopeloinut alipaineketkun mitkä ei ole niitä kovamuoviletkuja, lisäksi eipä ole tullut puhalleltua putkiin.
Meinaatteko että massiivinen ilmavuoto aiheuttaa kaiken tämän ???? Miksi sitten kylmänä toimii ja lämpimänä ei ???
Käsin kopeloinut alipaineketkun mitkä ei ole niitä kovamuoviletkuja, lisäksi eipä ole tullut puhalleltua putkiin.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: Haastava ongelma, 9-5 2.3T -07 Automaatti
Arvaillaan ny kans..
Eiks se kylmänä rajoita peruspaineille ja sit ku lämpiää ni antaa lisää ahtoja.
Oliko auto siis 2,3T vai 2,3t?
Onko polttoainesuodatin vaihdettu?
Entä jos tosiaan raottaa putkea ennen kattia ja koittaa sitten?
Eiks se kylmänä rajoita peruspaineille ja sit ku lämpiää ni antaa lisää ahtoja.
Oliko auto siis 2,3T vai 2,3t?
Onko polttoainesuodatin vaihdettu?
Entä jos tosiaan raottaa putkea ennen kattia ja koittaa sitten?
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Haastava ongelma, 9-5 2.3T -07 Automaatti
Tossa ketjussa oli vuosi sitten esillä samantyyppinen ongelma.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... vinen+loff
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... vinen+loff
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
Re: Haastava ongelma, 9-5 2.3T -07 Automaatti
Voisin myös arvailla että polttoaine pumppu syyllinen.
Re: Haastava ongelma, 9-5 2.3T -07 Automaatti
Kuten otsikossa mainitaan 2.3T (220hv, mutta 260hv aeron tehdassofta)NoNI kirjoitti:Arvaillaan ny kans..
Eiks se kylmänä rajoita peruspaineille ja sit ku lämpiää ni antaa lisää ahtoja.
Oliko auto siis 2,3T vai 2,3t?
Onko polttoainesuodatin vaihdettu?
Entä jos tosiaan raottaa putkea ennen kattia ja koittaa sitten?
En usko edelleenkään käytännön kokemuksen kautta että putkistossa on ongelmaa, polttoainesuodatinta ei ole vaihdettu, mutta nokeaa tulppia niin tehokkaasti että en usko että ongelma on ruuan saanissa.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: Haastava ongelma, 9-5 2.3T -07 Automaatti
onko open sid käytössä?
mitä ilmoittaa moottorinlämpötilaksi kun alkaa rykimään?
mitä ilmoittaa moottorinlämpötilaksi kun alkaa rykimään?
Re: Haastava ongelma, 9-5 2.3T -07 Automaatti
Moottorin lämmöt on 89'C ELMSCAN OBD:llä katsottuna.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04