Sid info
Re: Sid info
jrpk0999 kirjoitti:Löytyykö Savonlinnan lähettyviltä innokkaita klubilaisia joka auttaisi Ohjelmoimaan Sid inffon "päälle"
nyt on t7 suite ladattu pc:lle.
vielläkun löytyisi joku joka osaisi selittä miten boxi yhdistetään läppäriin ja mitä kaikkia liitiimiä ja johtoadattereita tarvitsen.
nyt on päässyt puraisemaan saabisti ampiainen ja pahasti : )
9-5 wagon 2.0T BSR "biopower" vm-06
Re: Sid info
Alla kuva ensimmäisestä omasta setupista. Eli itsekasattu säädettävä virtalähde, pohjautuen läppärin virtalähteeseen, lawicel-canusb piuha löytyi käytettynä tämän foorumin kautta, lattaliittimet piuhoihin purkin päähän. Nyttemmin hommattu trionicin liitin nopeaan kytkeytymiseen. Ja tulipa autoonkin juotettua liitin valmiiksi väylään. :)
https://lh4.googleusercontent.com/-EpEV ... 194533.jpg
-Sami
https://lh4.googleusercontent.com/-EpEV ... 194533.jpg
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Sid info
tuon kuvan ku lähettäis krp:lle,ois aamuyöstä Karhun-pojat ovella...Tobbana kirjoitti:Alla kuva ensimmäisestä omasta setupista. Eli itsekasattu säädettävä virtalähde, pohjautuen läppärin virtalähteeseen, lawicel-canusb piuha löytyi käytettynä tämän foorumin kautta, lattaliittimet piuhoihin purkin päähän. Nyttemmin hommattu trionicin liitin nopeaan kytkeytymiseen. Ja tulipa autoonkin juotettua liitin valmiiksi väylään.
https://lh4.googleusercontent.com/-EpEV ... 194533.jpg
-Sami
ja mikä parasta....
kilo sokeria
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Sid info
Niin no. Näkymä olohuoneen ikkunasta -> https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 9104_o.jpg
Ja tuossa sama pytinki lähempää -> http://goo.gl/maps/ijbBJ
Saa aika rauhassa mellastaa, kun on liian lähellä valvovia silmiä. ;)
-Sami
Ja tuossa sama pytinki lähempää -> http://goo.gl/maps/ijbBJ
Saa aika rauhassa mellastaa, kun on liian lähellä valvovia silmiä. ;)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Sid info
Lainataans vaikka tätä topiccia: Muistaako Carlsoni tai joku muu että oliko noissa B235E notcs .46s bineissä joku bugi sid infon kanssa? Eli pitikö ne ruksit olla tietyllä tavalla disable start screen/adaption messages (ja joku tietty mode).
Sunnuntaina käänty taas yksi kaveri Saabistiks ja haettiin sille MY99 2.3t. Laitettiin notcs .46 bipower softa ja sid info päälle. Auto pyöri ja toimi ok mut sid info ei menny päälle ja tarpeeks ku rämppäs + ja - nii auto meni ihan sekasin eikä lähtenyt enää kunnolla pyörimään sillä eculla.
Sunnuntaina käänty taas yksi kaveri Saabistiks ja haettiin sille MY99 2.3t. Laitettiin notcs .46 bipower softa ja sid info päälle. Auto pyöri ja toimi ok mut sid info ei menny päälle ja tarpeeks ku rämppäs + ja - nii auto meni ihan sekasin eikä lähtenyt enää kunnolla pyörimään sillä eculla.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Sid info
On bugi. Laita sidcaltype arvoksi 7, ja järkevää on laittaa samalla kertaa molemmat startscreen/adaption messages on tai off, ei niin että toinen päällä ja toinen ei.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Sid info
Tässä on meikän setuppi, mikä toimii T5/T7/T8 -purkkien kanssa luotettavasti:jrpk0999 kirjoitti:vielläkun löytyisi joku joka osaisi selittä miten boxi yhdistetään läppäriin ja mitä kaikkia liitiimiä ja johtoadattereita tarvitsen.
http://karg.free-b.info/saab/Trionic.JPG
- IBM laptop 16V poweri
- Combiadapter vanupuikkopurkissa (CAN- ja BDM-väylät) (Lawicel CANUSB toimii jos CAN-väyläyhteys riittää)
- Combiadapterin CAN-lähtöön sopiva DB9-johtosarja, missä on myös virran otto em. 16V powerille sekä ISO-liitin toisessa päässä Trionic-boksien johtosarjoja varten
- T5/T7-liitin, jossa tarpeelliset piuhat (+12V n kpl, maa n kpl, CAN H/L) kumpaakin ECU:a varten erikseen ISO-liittimien avulla erotettuna
- T8-liitin, jossa tarpeelliset piuhat (+12V pari kpl, maa, CAN H/L)
Combiadapter läppärin USB-porttiin kiinni, CAN- tai BDM-yhteys Trionic-boksiin ja virta päälle. Siinä se.
Eri boksien liittimien pinnijärjestykset selviää mm. täältä: http://trionic.mobixs.eu/
Ite en jaksanu mitään kankeita piuhasekasotkuja ollenkaan, joten hankin heti noi liittimet ja kolvailin systeemit kuntoon.
Re: Sid info
Ei hitto toimi tossa vehkeessä sit mitenkään toi sid info. Auto kyl toimii eikä sekoo ja cruise toimii, sid info ei vaan aukee. Testasin biopower softalla ja auton omalla ja sama homma molemmilla.On bugi. Laita sidcaltype arvoksi 7, ja järkevää on laittaa samalla kertaa molemmat startscreen/adaption messages on tai off, ei niin että toinen päällä ja toinen ei.
Viriä jos testaa niin vaikuttaa että rajottuu peruspaineelle. Eihän tos mitään hyppylankoja tarvii? Tuplapoljinkytkimet on.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Sid info
Mulla oli keväämmällä yksi 9-5:nen jossa etupuskurissa oleva lämpöanturi oli rikki ja aiheutti ihme jumitilanteen sidin/väylän kanssa. Anturin vaihdolla alkoi tottelemaan. Muistelen että Sidillä ulkolämpötila näytti 50 astetta koko ajan mutta muita käyttäytymisiä sidin muissa norminäytössä en muista miten vaikutti.
Ilmastointi oli ainakin ihan sekaisin väärän ulkolämpötila-arvon takia
Ilmastointi oli ainakin ihan sekaisin väärän ulkolämpötila-arvon takia
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Sid info
Ei hitto Vesa nyt tais olla kyllä aika uskomaton arvaus. Tuossa vehkeessä nimittäin taitaa näyttää ulkolämpötila myös tota 50 astetta koko ajan Jospa huomenna kokeilis ottaa omasta autosta anturin siihen testiin.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Sid info
Varo mä näen myös sun makuuhuoneeseen tällä kaukoputkella
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Sid info
Kun tällaista samankaltaista setuppia olen rakentamassa, niin mitä liittimiä voi purkuautosta (og9-3) hyödyntää tuon T7-liittimen lisäksi?karg kirjoitti:Tässä on meikän setuppi, mikä toimii T5/T7/T8 -purkkien kanssa luotettavasti:jrpk0999 kirjoitti:vielläkun löytyisi joku joka osaisi selittä miten boxi yhdistetään läppäriin ja mitä kaikkia liitiimiä ja johtoadattereita tarvitsen.
http://karg.free-b.info/saab/Trionic.JPG
- IBM laptop 16V poweri
- Combiadapter vanupuikkopurkissa (CAN- ja BDM-väylät) (Lawicel CANUSB toimii jos CAN-väyläyhteys riittää)
- Combiadapterin CAN-lähtöön sopiva DB9-johtosarja, missä on myös virran otto em. 16V powerille sekä ISO-liitin toisessa päässä Trionic-boksien johtosarjoja varten
- T5/T7-liitin, jossa tarpeelliset piuhat (+12V n kpl, maa n kpl, CAN H/L) kumpaakin ECU:a varten erikseen ISO-liittimien avulla erotettuna
- T8-liitin, jossa tarpeelliset piuhat (+12V pari kpl, maa, CAN H/L)
Combiadapter läppärin USB-porttiin kiinni, CAN- tai BDM-yhteys Trionic-boksiin ja virta päälle. Siinä se.
Eri boksien liittimien pinnijärjestykset selviää mm. täältä: http://trionic.mobixs.eu/
Ite en jaksanu mitään kankeita piuhasekasotkuja ollenkaan, joten hankin heti noi liittimet ja kolvailin systeemit kuntoon.
Re: Sid info
Noihin ISO-liittimiin tais tarvita max 6 pinniä eli jos purkuautosta löytyy vastaavia liitinpareja, niin käynee hyvin.