Sid info

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jrpk0999
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 19:26

Sid info

Viesti Kirjoittaja jrpk0999 »

Löytyykö Savonlinnan lähettyviltä innokkaita klubilaisia joka auttaisi Ohjelmoimaan Sid inffon "päälle"
9-5 wagon 2.0T BSR "biopower" vm-06
jrpk0999
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 19:26

Re: Sid info

Viesti Kirjoittaja jrpk0999 »

jrpk0999 kirjoitti:Löytyykö Savonlinnan lähettyviltä innokkaita klubilaisia joka auttaisi Ohjelmoimaan Sid inffon "päälle"

nyt on t7 suite ladattu pc:lle.
vielläkun löytyisi joku joka osaisi selittä miten boxi yhdistetään läppäriin ja mitä kaikkia liitiimiä ja johtoadattereita tarvitsen.

nyt on päässyt puraisemaan saabisti ampiainen ja pahasti : )
9-5 wagon 2.0T BSR "biopower" vm-06
yxipexi
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 08:21
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: Sid info

Viesti Kirjoittaja yxipexi »

Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Sid info

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Alla kuva ensimmäisestä omasta setupista. Eli itsekasattu säädettävä virtalähde, pohjautuen läppärin virtalähteeseen, lawicel-canusb piuha löytyi käytettynä tämän foorumin kautta, lattaliittimet piuhoihin purkin päähän. Nyttemmin hommattu trionicin liitin nopeaan kytkeytymiseen. Ja tulipa autoonkin juotettua liitin valmiiksi väylään. :)

https://lh4.googleusercontent.com/-EpEV ... 194533.jpg

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Sid info

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Tobbana kirjoitti:Alla kuva ensimmäisestä omasta setupista. Eli itsekasattu säädettävä virtalähde, pohjautuen läppärin virtalähteeseen, lawicel-canusb piuha löytyi käytettynä tämän foorumin kautta, lattaliittimet piuhoihin purkin päähän. Nyttemmin hommattu trionicin liitin nopeaan kytkeytymiseen. Ja tulipa autoonkin juotettua liitin valmiiksi väylään. :)

https://lh4.googleusercontent.com/-EpEV ... 194533.jpg

-Sami
tuon kuvan ku lähettäis krp:lle,ois aamuyöstä Karhun-pojat ovella... :lol: :lol: :lol:
ja mikä parasta....



kilo sokeria :D
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Sid info

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Niin no. Näkymä olohuoneen ikkunasta -> https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 9104_o.jpg

Ja tuossa sama pytinki lähempää -> http://goo.gl/maps/ijbBJ

Saa aika rauhassa mellastaa, kun on liian lähellä valvovia silmiä. ;)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Sid info

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Lainataans vaikka tätä topiccia: Muistaako Carlsoni tai joku muu että oliko noissa B235E notcs .46s bineissä joku bugi sid infon kanssa? Eli pitikö ne ruksit olla tietyllä tavalla disable start screen/adaption messages (ja joku tietty mode).

Sunnuntaina käänty taas yksi kaveri Saabistiks ja haettiin sille MY99 2.3t. Laitettiin notcs .46 bipower softa ja sid info päälle. Auto pyöri ja toimi ok mut sid info ei menny päälle ja tarpeeks ku rämppäs + ja - nii auto meni ihan sekasin eikä lähtenyt enää kunnolla pyörimään sillä eculla.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Sid info

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

On bugi. Laita sidcaltype arvoksi 7, ja järkevää on laittaa samalla kertaa molemmat startscreen/adaption messages on tai off, ei niin että toinen päällä ja toinen ei.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Sid info

Viesti Kirjoittaja karg »

jrpk0999 kirjoitti:vielläkun löytyisi joku joka osaisi selittä miten boxi yhdistetään läppäriin ja mitä kaikkia liitiimiä ja johtoadattereita tarvitsen.
Tässä on meikän setuppi, mikä toimii T5/T7/T8 -purkkien kanssa luotettavasti:

http://karg.free-b.info/saab/Trionic.JPG

- IBM laptop 16V poweri
- Combiadapter vanupuikkopurkissa (CAN- ja BDM-väylät) (Lawicel CANUSB toimii jos CAN-väyläyhteys riittää)
- Combiadapterin CAN-lähtöön sopiva DB9-johtosarja, missä on myös virran otto em. 16V powerille sekä ISO-liitin toisessa päässä Trionic-boksien johtosarjoja varten
- T5/T7-liitin, jossa tarpeelliset piuhat (+12V n kpl, maa n kpl, CAN H/L) kumpaakin ECU:a varten erikseen ISO-liittimien avulla erotettuna
- T8-liitin, jossa tarpeelliset piuhat (+12V pari kpl, maa, CAN H/L)

Combiadapter läppärin USB-porttiin kiinni, CAN- tai BDM-yhteys Trionic-boksiin ja virta päälle. Siinä se.

Eri boksien liittimien pinnijärjestykset selviää mm. täältä: http://trionic.mobixs.eu/

Ite en jaksanu mitään kankeita piuhasekasotkuja ollenkaan, joten hankin heti noi liittimet ja kolvailin systeemit kuntoon.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Sid info

Viesti Kirjoittaja j0ne »

On bugi. Laita sidcaltype arvoksi 7, ja järkevää on laittaa samalla kertaa molemmat startscreen/adaption messages on tai off, ei niin että toinen päällä ja toinen ei.
Ei hitto toimi tossa vehkeessä sit mitenkään toi sid info. Auto kyl toimii eikä sekoo ja cruise toimii, sid info ei vaan aukee. Testasin biopower softalla ja auton omalla ja sama homma molemmilla.

Viriä jos testaa niin vaikuttaa että rajottuu peruspaineelle. Eihän tos mitään hyppylankoja tarvii? Tuplapoljinkytkimet on.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sid info

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mulla oli keväämmällä yksi 9-5:nen jossa etupuskurissa oleva lämpöanturi oli rikki ja aiheutti ihme jumitilanteen sidin/väylän kanssa. Anturin vaihdolla alkoi tottelemaan. Muistelen että Sidillä ulkolämpötila näytti 50 astetta koko ajan mutta muita käyttäytymisiä sidin muissa norminäytössä en muista miten vaikutti.
Ilmastointi oli ainakin ihan sekaisin väärän ulkolämpötila-arvon takia
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Sid info

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Ei hitto Vesa nyt tais olla kyllä aika uskomaton arvaus. Tuossa vehkeessä nimittäin taitaa näyttää ulkolämpötila myös tota 50 astetta koko ajan 8O Jospa huomenna kokeilis ottaa omasta autosta anturin siihen testiin.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sid info

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Varo mä näen myös sun makuuhuoneeseen tällä kaukoputkella :lol:
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Subbullet
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Syys 06, 2012 19:49

Re: Sid info

Viesti Kirjoittaja Subbullet »

karg kirjoitti:
jrpk0999 kirjoitti:vielläkun löytyisi joku joka osaisi selittä miten boxi yhdistetään läppäriin ja mitä kaikkia liitiimiä ja johtoadattereita tarvitsen.
Tässä on meikän setuppi, mikä toimii T5/T7/T8 -purkkien kanssa luotettavasti:

http://karg.free-b.info/saab/Trionic.JPG

- IBM laptop 16V poweri
- Combiadapter vanupuikkopurkissa (CAN- ja BDM-väylät) (Lawicel CANUSB toimii jos CAN-väyläyhteys riittää)
- Combiadapterin CAN-lähtöön sopiva DB9-johtosarja, missä on myös virran otto em. 16V powerille sekä ISO-liitin toisessa päässä Trionic-boksien johtosarjoja varten
- T5/T7-liitin, jossa tarpeelliset piuhat (+12V n kpl, maa n kpl, CAN H/L) kumpaakin ECU:a varten erikseen ISO-liittimien avulla erotettuna
- T8-liitin, jossa tarpeelliset piuhat (+12V pari kpl, maa, CAN H/L)

Combiadapter läppärin USB-porttiin kiinni, CAN- tai BDM-yhteys Trionic-boksiin ja virta päälle. Siinä se.

Eri boksien liittimien pinnijärjestykset selviää mm. täältä: http://trionic.mobixs.eu/

Ite en jaksanu mitään kankeita piuhasekasotkuja ollenkaan, joten hankin heti noi liittimet ja kolvailin systeemit kuntoon.
Kun tällaista samankaltaista setuppia olen rakentamassa, niin mitä liittimiä voi purkuautosta (og9-3) hyödyntää tuon T7-liittimen lisäksi?
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Sid info

Viesti Kirjoittaja karg »

Noihin ISO-liittimiin tais tarvita max 6 pinniä eli jos purkuautosta löytyy vastaavia liitinpareja, niin käynee hyvin.
Vastaa Viestiin