9-5 2,0t 1999?
9-5 2,0t 1999?
olen vaihtamassa pakua henkilöautoon ja autoliikkeen ilmoituksesta pisti silmään vm99 9-5 farmari 2,0t ajettu 238tkm. onko jollain jotain kerrottavaa tämmösestä?? onko jotain tiettyjä asiota mitkä pitäis tarkistaa, tyyppivikoja yms?? itsellä kun ei oo kokemusta ysivitosista.
Saab 9-3 Aero 2001
http://www.garaget.org/?car=20219&image=181208
http://www.garaget.org/?car=20219&image=181208
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 2,0t 1999?
Selaat tätä foorumia muutaman illan, niin tyyppiviat löytyy. Etsi nappi tossa oikealla ylhäällä on myös kätevä.
Karkeasti sanottuna taka-akselin puslat, turbo (jos Garrett), huohotus, ilmastoinnin säätöläppien akselit, ajotietokoneen ja ilmastointilaitteen näyttö jne...
Ja joku jatkaa listaa...
Hyviä autoja nää on, osta pois!
Karkeasti sanottuna taka-akselin puslat, turbo (jos Garrett), huohotus, ilmastoinnin säätöläppien akselit, ajotietokoneen ja ilmastointilaitteen näyttö jne...
Ja joku jatkaa listaa...
Hyviä autoja nää on, osta pois!
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 9-5 2,0t 1999?
Vanhassa autossa on pakostakin myös ihan normi kuluvia osia. Ei niitä kannata pelätä. Kampuran asentotunnistin yksi kompastuskivi.
Ahdonvoimaa
Re: 9-5 2,0t 1999?
Tuo huohotus lienee se taikasana näissä trionic 7 saabeissa. Eli katsele huoltohistoriaa, kuinka tiheään on vaihdeltu öljyjä ja katso onko huohotin päivitys tehty. Koeajolla kuuntele, kuuluko mitään epäilyttäviä ääniä koneesta.
Huohotusongelmat aiheuttavat pahimmassa tapauksessa öljypohjan imusihdin tukkeutumisen ja tämä taas aiheuttaa voitelun katoamisen ja koneen laukemisen.
Jos kone kuulostaa hyvältä, pääsee koneen kunnon toteamaan öljypohjan irroituksella.
Haulla löytyy tietoa paljon.
Huohotusongelmat aiheuttavat pahimmassa tapauksessa öljypohjan imusihdin tukkeutumisen ja tämä taas aiheuttaa voitelun katoamisen ja koneen laukemisen.
Jos kone kuulostaa hyvältä, pääsee koneen kunnon toteamaan öljypohjan irroituksella.
Haulla löytyy tietoa paljon.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 2,0t 1999?
Perussetissä siis Saabistin pyhä kolmio: jo mainittu kampuran asentotunnistin (n. 100 €), DI kasetti (n. 250 €) ja bensapumppu (n. 100 €). Kaikki voi vaihtaa itse tai vaihdattaa ei merkkiliikkeessä.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...