Saab 9-5 2003 2.3t B235E Moottorin vaihto
Saab 9-5 2003 2.3t B235E Moottorin vaihto
Moroo!
Ruotsista tilaamassa kyseiseen autoon uutta moottoria ja ruotsin pojat ei suostu myymään 2004 -> moottoria mulle ku ei kuulemma sovi...
Onko moottorissa oikeesti jotain eroa muuta kuin huohotinjärjestelmä ja eikö uudempi moottori muka oikeasti käy kyseiseen autoon?
Ruotsista tilaamassa kyseiseen autoon uutta moottoria ja ruotsin pojat ei suostu myymään 2004 -> moottoria mulle ku ei kuulemma sovi...
Onko moottorissa oikeesti jotain eroa muuta kuin huohotinjärjestelmä ja eikö uudempi moottori muka oikeasti käy kyseiseen autoon?
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Moottorin vaihto
Kyllä se käy, sano niille että turpa kiinni ja myykää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Moottorin vaihto
Haha, mahtavuutta. Näin se on tehtävä ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Moottorin vaihto
Eihän ne erot ole todellakaan showstoppereita. Jos käyttää pelkän lohko+kansi+huohotinkomponentit niin vanhan auton johtosarja sopii kunhan läppäkotelon/imusarjan, paineputken ja apulaitteet käyttää vanhasta tarvittaessa.
Vielä jää askarreltavaksi huohottimen liityntä läppäkoteloon ja turbon imuputkeen jos on vanhempaa läppismallia.
Vielä jää askarreltavaksi huohottimen liityntä läppäkoteloon ja turbon imuputkeen jos on vanhempaa läppismallia.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Moottorin vaihto
Jep, kyllä se Ruotsalainen ymmärtää ärräpäitä...moottori lähti postiin.
Kiitosta jcarlsonille kannustuksesta...
Kiitosta jcarlsonille kannustuksesta...
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Moottorin vaihto
Mistä moottorin ostit ja paljonko maksoi?
Saako muuten moottorin nostettua pois yläkautta vai pitääkö tehdä WIS:n ohjeiden mukaan apurunko alas jne.
t. Mika
Saako muuten moottorin nostettua pois yläkautta vai pitääkö tehdä WIS:n ohjeiden mukaan apurunko alas jne.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Moottorin vaihto
Saa nostettua yläkautta mutta aika urheilua se on, btdt. Jos vain suinkin mahdollista niin alas pudotus apurunkoineen on suositeltavampi tapa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Moottorin vaihto
Ok, tuossa jo erään täällä hyvin tunnetun säätäjän kanssa viritellään vaihtoproggista.
t. Mika
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Moottorin vaihto
Jos yläkautta vaihtaa on nosturissa oltava kallistettava nosto-osa, sen koneen joutuu taittamaan aika vinoon että mahtuu pois... 2 kertaa tehneenä kolmas vois mennä jo helpommin.
Kannattaa suojata sisälokaria esim alumiinilevyllä kampiakselin naarmuilta ja vaihdelaatikon ja apurungon väliin kans jotain suojaa... Ne raapii ja kolhii ikävästi kun nitkuttelee konetta.
alakautta otettaessa tarvii nostaa auto niin ylös että olis tarvinnu sellasen keinutunkin, vesa67 niitä kuviakin jossain ketjussa jakeli. Tai oikean korjaamonosturin...
Kannattaa suojata sisälokaria esim alumiinilevyllä kampiakselin naarmuilta ja vaihdelaatikon ja apurungon väliin kans jotain suojaa... Ne raapii ja kolhii ikävästi kun nitkuttelee konetta.
alakautta otettaessa tarvii nostaa auto niin ylös että olis tarvinnu sellasen keinutunkin, vesa67 niitä kuviakin jossain ketjussa jakeli. Tai oikean korjaamonosturin...
9-5 Sedan SE 2.3tA MY00
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Moottorin vaihto
Sellainen keinutunkki varmaan tarvis ostaa. Vaikuttaa aika näppärältä vehkeeltä noin hintaisekseen.
t. Mika
t. Mika
Viimeksi muokannut mikan, La Loka 06, 2012 19:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Moottorin vaihto
Joo ne vaan on kuulemma loppu kun sieltä olen vaihtoyksilöä odottanut.
Tuon keinutunkin kanssa kannattaa välttää tilannetta jossa lattianrajasta nostaa keulan konepaketteineen (apurungon kun laskee tollaselle lavetille niin silloin ollaan todella matalalla). Siinä on hirveä vääntö kulmavaihteille ennenkuin kolmiorakenne alkaa nousemaan pystyyn. Paras auttaa hallitunkilla keulapisteestä ekat 20-30 cm ettei keinutunkin käyttöikä lyhene merkittävästi.
Tuon keinutunkin kanssa kannattaa välttää tilannetta jossa lattianrajasta nostaa keulan konepaketteineen (apurungon kun laskee tollaselle lavetille niin silloin ollaan todella matalalla). Siinä on hirveä vääntö kulmavaihteille ennenkuin kolmiorakenne alkaa nousemaan pystyyn. Paras auttaa hallitunkilla keulapisteestä ekat 20-30 cm ettei keinutunkin käyttöikä lyhene merkittävästi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 9-5 2003 2.3t B235E Moottorin vaihto
Juu eli itse olen normaalisti vaihtanut moottori alakautta.
Tällä kertaa tosin nostin koneen pois ku oli jo niin valmiksi purettu jossain korjaamolla vianmäärityksen yhteydessä. Konepelti pois niin nousi konehuoneen kautta, perkeleen ahdasta kyllä oli
Moottorit olen ostanut tuolta http://www.atracco.se/?id=11404
Eli kolme moottoria ja yhden vaihteiston olen samasta paikasta tilannut. Aina ollut sitä mitä pitääkin, toimitus n.3 pv ja alle 150tkm ajetut moottorit on pyörinyt siinä 10000-15000sekissä rahteineen ilman alvia. Rahti yleensä n. 1000sekkiä.
Tällä kertaa tosin nostin koneen pois ku oli jo niin valmiksi purettu jossain korjaamolla vianmäärityksen yhteydessä. Konepelti pois niin nousi konehuoneen kautta, perkeleen ahdasta kyllä oli
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moottorit olen ostanut tuolta http://www.atracco.se/?id=11404
Eli kolme moottoria ja yhden vaihteiston olen samasta paikasta tilannut. Aina ollut sitä mitä pitääkin, toimitus n.3 pv ja alle 150tkm ajetut moottorit on pyörinyt siinä 10000-15000sekissä rahteineen ilman alvia. Rahti yleensä n. 1000sekkiä.