Kova naputus/kolina jakopäästä?
Kova naputus/kolina jakopäästä?
Terve taas kaikille!
Juuri äsken kotia ajaessani lähdin risteyksestä kiihdyttämään hieman reilummin, auto hieman rötäsi ja kävi hetken aikaa kolmella, olin jo varma että mäntä halkesi.
Auto kuitenkin kaasun hölläyksen jälkeen lähti pelaamaan normaalisti, ajoin tuosta kotia 2km ja pihalle päästyäni rupesi kolina kuulumaan, konepelti auki ja ääni kuuluu selkeästi jakopään puolelta, kova napsutus suoraan suhteessa kierroksiin.
Ääni on niin häiritsevän kova ettei tuolla oikein ajaa uskalla
Mikäs tuolta oikein voi antautua, jakopäästä tai venttiili koneistosta? auto kuitenkin lähtee käyntiin ja käy ihan nätistä.
auto oli -99 hieman piristetty T5 osilla ja 2.3 rempatulla koneella sekä jakopäällä ajettu ~75tkm
Nyt puristuspaineita kuitenkin mittaamaan
Juuri äsken kotia ajaessani lähdin risteyksestä kiihdyttämään hieman reilummin, auto hieman rötäsi ja kävi hetken aikaa kolmella, olin jo varma että mäntä halkesi.
Auto kuitenkin kaasun hölläyksen jälkeen lähti pelaamaan normaalisti, ajoin tuosta kotia 2km ja pihalle päästyäni rupesi kolina kuulumaan, konepelti auki ja ääni kuuluu selkeästi jakopään puolelta, kova napsutus suoraan suhteessa kierroksiin.
Ääni on niin häiritsevän kova ettei tuolla oikein ajaa uskalla
Mikäs tuolta oikein voi antautua, jakopäästä tai venttiili koneistosta? auto kuitenkin lähtee käyntiin ja käy ihan nätistä.
auto oli -99 hieman piristetty T5 osilla ja 2.3 rempatulla koneella sekä jakopäällä ajettu ~75tkm
Nyt puristuspaineita kuitenkin mittaamaan
9-5 wagon stage 5 tjsp
-91 900S
-91 900S
Re: Kova naputus/kolina jakopäästä?
Näkyykö alumiinipurua hihnapyörän tienoilla? http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=121611
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kova naputus/kolina jakopäästä?
Ei alumiinipurua näkynyt, ehkä pari pikku hilettä siellä täällä, tuo nyt on kuitenkin seuraavaksi tarkistuslistalla, omassa halpis pulttipyssyssä ei riittänyt voima kampuran pultin avaamiseen, joten menee tuokin huomiselle.
9-5 wagon stage 5 tjsp
-91 900S
-91 900S
Re: Kova naputus/kolina jakopäästä?
Oletkos käyttäny moottoria ilman moniurahihna? Kuuluuko sama napse silloinkin? Voi olla joku ratas joka siellä napsuttaa.
Myös vesipumppu on varteenotettava vaihtoehto
Myös vesipumppu on varteenotettava vaihtoehto
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Kova naputus/kolina jakopäästä?
Ei ollut hihnapyörä....
Sama meteli jatkuu myös ilman moniurahihnaa.
Eilen jäi ne puristukset mittaamatta, joten nyt niiden aika, jotenkin paha aavistus. tai sitten venttiilikopan alta paljastuu jotain....
Sama meteli jatkuu myös ilman moniurahihnaa.
Eilen jäi ne puristukset mittaamatta, joten nyt niiden aika, jotenkin paha aavistus. tai sitten venttiilikopan alta paljastuu jotain....
9-5 wagon stage 5 tjsp
-91 900S
-91 900S
Re: Kova naputus/kolina jakopäästä?
Jep, ykkösessä vain 7 puristuksia ja männän päällä öljyä tjsp, eli taisi kuitenkin mäntä pettää, venttiilivika varmaan ilmoittais jotenkin muuten ja huomaisi käynnissä?
Huomenna trailerilla hinattava työpaikalle ja alakerta auki.
Nyt sitten selvittämään et miksi? Ahdot ei tietääkseni karannut ja ohjausletkukin näytti olleen ehjä sekä paikallaan, seokset oli vedossa 11.2, pitää vielä tarkistaa saanko tuosta innovaten poksista logia pihalle, silloin nuo tapahtuma hetken seokset varmistuisi.
Hiljattain uusittu kaikki seokseen sekä sytkään vaikuttavat komponentit, IMM, lambda, lämpötila anturit, asentotunnistin, pa-pumppu jne..
Huomenna trailerilla hinattava työpaikalle ja alakerta auki.
Nyt sitten selvittämään et miksi? Ahdot ei tietääkseni karannut ja ohjausletkukin näytti olleen ehjä sekä paikallaan, seokset oli vedossa 11.2, pitää vielä tarkistaa saanko tuosta innovaten poksista logia pihalle, silloin nuo tapahtuma hetken seokset varmistuisi.
Hiljattain uusittu kaikki seokseen sekä sytkään vaikuttavat komponentit, IMM, lambda, lämpötila anturit, asentotunnistin, pa-pumppu jne..
9-5 wagon stage 5 tjsp
-91 900S
-91 900S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Kova naputus/kolina jakopäästä?
Eli öljypohja ja sihti ollut kädessä putsausta varten?AkR kirjoitti:auto oli -99 hieman piristetty T5 osilla ja 2.3 rempatulla koneella sekä jakopäällä ajettu ~75tkm
Kerro sitten, löytyikö loki seoksista, pelkästä mielenkiinnosta
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Kova naputus/kolina jakopäästä?
Onko vakio T7 männät paikallaan ja paljonko on puristettu tehoa padasta?
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
Re: Kova naputus/kolina jakopäästä?
On sihdit sun muut putsattu ja siisti kone sisältä muutenkin.
Lokia en tuolta saanut, ajatuskatkos kävi tuon kanssa, tietty siinä pitäis olla kone kiinne ette logittaa, ei ohjaimessa itsessään mitään muistia ole.
T5 männät ja maltilliset ~320hp
Lokia en tuolta saanut, ajatuskatkos kävi tuon kanssa, tietty siinä pitäis olla kone kiinne ette logittaa, ei ohjaimessa itsessään mitään muistia ole.
T5 männät ja maltilliset ~320hp
9-5 wagon stage 5 tjsp
-91 900S
-91 900S
Re: Kova naputus/kolina jakopäästä?
Jaahas, kone vihdoin auki ja kolinan syy selvisi...
ykkösen kiertokanki nimittäin on aivan mutkalla.
Voikohan suutin kussa bensaa sylinteriin niin paljon että näin käy?
Maanantaina kuitenkin kansi konestamolle, koeponnistukseen, varmistuu ettei ollut nestettä/öljyä mikä taivutti.
ykkösen kiertokanki nimittäin on aivan mutkalla.
Voikohan suutin kussa bensaa sylinteriin niin paljon että näin käy?
Maanantaina kuitenkin kansi konestamolle, koeponnistukseen, varmistuu ettei ollut nestettä/öljyä mikä taivutti.
9-5 wagon stage 5 tjsp
-91 900S
-91 900S
Re: Kova naputus/kolina jakopäästä?
Ettei ois nakutus pistäny kangen banaanille tai preignition.. Bensaa vai E85, ahdot ja sytkä?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kova naputus/kolina jakopäästä?
Voihan se olla sitäkin, bensalla kulkee, ahdot 1.5bar, piikki 1.6, sytkästä/softasta ei itsellä ole tietoa, ei ollut sidinfoa ja softa Maptunin käsialaa.
Tapahtuma hetkellä oli putkesta tullut mustat savut, kaveri ajeli tuolloin takana ja osas kertoo.
Tapahtuma hetkellä oli putkesta tullut mustat savut, kaveri ajeli tuolloin takana ja osas kertoo.
9-5 wagon stage 5 tjsp
-91 900S
-91 900S
Re: Kova naputus/kolina jakopäästä?
Massamittari rikki ja sen takia liikaa ahtoja liian kovat ennakot on veikkaus.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kova naputus/kolina jakopäästä?
Palautahan vielä mieliin että mikä oli ahdin, minkälainen pakoputki ja mikä Maptunin stegi.
Re: Kova naputus/kolina jakopäästä?
Massamittarikin oli uusittu 17.9, tapahtuma hetken ahtoja en kyllä kerennyt katsoa, mutta hetki ennen hajoamista vedossa piikkasi 1.6 josta tippui 1.4-1.5bar tasolle, eli sen mitä muutenkin.
Hukkuportin kello oli kanssa uusittu viimekuun alussa, käytetty mutta silloin ainakin ehjä. peruspaine tuolloin ~0.5
18T mitsu, 3" päästä päähän, kahdella läpivirtaavalla vaimentimella ja Catco race katilla. Stage 6
Hukkuportin kello oli kanssa uusittu viimekuun alussa, käytetty mutta silloin ainakin ehjä. peruspaine tuolloin ~0.5
18T mitsu, 3" päästä päähän, kahdella läpivirtaavalla vaimentimella ja Catco race katilla. Stage 6
9-5 wagon stage 5 tjsp
-91 900S
-91 900S