Haukunpa vähän omaani

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
vppelt68
"Turbo"

Haukunpa vähän omaani

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Terve.
Täytyy vähän haukkuakin tätä Isoa Saabia :!: Näistä nykyautoista kun ei näe enää ulos. A-pilarit ovat niin paksut ja liikaa kallistettuja, lisäksi liian kalteva tuulilasi tuo peruutuspeilin lähelle kuljettajaa. On varmaan vielä huonompiakin autoja olemassa, ja turvallisuuttahan näillä paksuilla pilareilla tehdään :?, mutta ****ttaa vaan kun liittymiin tullessa tai pienisäteisissä kaarteissa (erityisesti pientaloalueilla) ei näe erityisesti oikealle yhtään mitään :twisted: Ei lisää turvallisuutta tuokaan ominaisuus. Vaan hyppäänpä Oikean Saabini akvaariomaiseen kabiiniin ja näen esteettä molemmille sivuille. A-pilarit ovat pystymmässä, jolloin peittyvä sektori on kapeampi. Peruutuspeili on jossain kaaaaaukana edessä, eikä peitä mitään oleellista. Kehitys ei aina kulje eteenpäin.

Vastauksia :?: odotellen,
V-P
toistaiseksi ei Saabia :-(
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

saman olen todennut myös itse, esim. volvo v40 millä ajelin viimeksi, ei saa säädettyä sellaista ajoasentoa, että näkisi hyvin ilman kurottamista.

-92 satkusta taas näkee ilman turhia venymisiä...

Varmaan monella merkillä on tarkoituksena tehdä kestävä tuulilasi ja pilarit, mutta ihmeen moloja niistä tulee...

Onhan ne linjakkaan näköisiä :roll:
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Samat huomiot jo tonnarin ja OG900 kohdalla. Kyllä tosta satkusta on vaan kummasti paremmat näkymät nimenomaan taajamassa risteyksissä, liikenneympyröissä yms. "tiukoissa" paikoissa. Mutta kyllä tuntuu satku ahtaalta (=kapea), kun pari 100kg körilästä istahtaa etupenkeille...
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Taidan olla hieman poikkeava tai outo, mutta en ole itse tuollaista huomannut :oops: Minua ei ainakaan nuo a-pilarit haittaa ja ei tuo peruutus peilikään ole liian lähellä.

Ainoa mikä hieman häiritsee on tuo sedanin perän korkeus. taaksepäin ei oikein tahdo nähdä peruuttaessa :wink:

Tulee välillä ajeltua vanhempien og900:lla eikä minulle tule mitään akvaarioilmiötä 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
vppelt68
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

Joo, se on tosi että OG900:n kapeus aikaansaa klaustrofobiaa kun kaksi tämän kokoista (182cm ja 100+ kiloa) ukkoa istuu etupenkille. 9femma on ihan eri kokoluokkaa. Nuo Hollannin-Volvot on muuten omaa luokkaansa tuulilasin kaltevuuden suhteen, peruutuspeilikin on melkein otsassa kiinni. Tuo näkökenttäjuttu voi riippua omasta ajoympäristöstä ja kokemuksista. Itse kolaroin viime kesänä vielä O***illa moposkootterin kanssa, joka tuli kolmion takaa eteen. Väliäkö sillä, kenessä vika, vältetty onnettomuus on aina paras onnettomuus.

V-P
toistaiseksi ei Saabia :-(
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

Itse huomannut myös saman omassa tontussani ettei tahdo nähdä kunnolla joka paikkaan kun nuo pilarit pojottaa suoraan edessä. :?
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
ajokoira
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Monissa nykyautoissa on kiva nojata liikennevaloissa a-pilariin tahi tuulilasin yläreunaan. "Sämpylä" Audi 80/A4 (1987-) on parhaita esimerkkejä.
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
Vastaa Viestiin