Automaattivaihteisto ei toimi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
MikkoT
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Elo 23, 2012 08:22

Automaattivaihteisto ei toimi

Viesti Kirjoittaja MikkoT »

Automaattivaihteisto sanoi itsensä irti (Saab 9-5 aero vm.00) ja tuli ostettua käytetty vaihteisto. Tein samalla täydellisen moottorirempan ja auto olisi nyt muuten nipussa, mutta tuo "uusi" vaihteisto ei suostu toimimaan..

Aluksi vaihdevipu näytti kokoajan olevan D-asennossa, liikutti vaihdekeppiä miten tahansa ja virtojen ollessa päällä testeri näytti sen lisäksi, että olisi nelosvaihde päällä. Vikakoodi P0705. Vaihdoin vanhasta vaihdelaatikosta vaihdetilatunnistimen, muttei mitään muuta vaikutusta, kun se että nyt näyttää mittariston mukaan vaihdevipu olevan aina P-asennossa, vaikka olisi pakki päällä (sama nykyisin myös sillä toisella tunnistimella). Sen verran oon kokeillut, että pakki kuitenkin toimii ja eteenpäin kun lähtee ajamaan, niin mielestäni autossa on nelosvaihde päällä.

Onko muilla ollut vastaavanlaisia vikoja?

Jos jollekin on jäänyt ylimääräiseksi laatikkoon tuleva vaihdetilatunnistin, tai olisi kiinnostunut testaamaan jompaakumpaa noista minun tunnistimista, niin laitappa yksityisviestiä. :)
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Automaattivaihteisto ei toimi

Viesti Kirjoittaja karg »

Jos tuo vikakoodi on päällä, niin vaihteisto on edellee vikatilassa ja toimii vain suurimmilla vaihteilla. Tech2:lla voisi tarkastaa, että mitä arvoja se asentoanturi antaa tällä hetkellä. Voihan olla, että sen säätö on vain pielessä.

WIS:stä löytyy asentoanturin säätöohjeet.
MikkoT
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Elo 23, 2012 08:22

Re: Automaattivaihteisto ei toimi

Viesti Kirjoittaja MikkoT »

karg kirjoitti:Jos tuo vikakoodi on päällä, niin vaihteisto on edellee vikatilassa ja toimii vain suurimmilla vaihteilla. Tech2:lla voisi tarkastaa, että mitä arvoja se asentoanturi antaa tällä hetkellä. Voihan olla, että sen säätö on vain pielessä.

WIS:stä löytyy asentoanturin säätöohjeet.
Testeri näyttää että olisi P ja 4 yhtäaikaa... Eli P-näkyy myös mittaristossa.
Oon kokeillu sitenkin että ottaa sen asentoanturin irti ja pyörittelee sitä sormin, mutta ei siltikään mittaristossa liiku "vaihteenmerkkivalo" vai kuuluuko sen siten edes liikkua.
jlatomaa
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Loka 03, 2006 08:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Automaattivaihteisto ei toimi

Viesti Kirjoittaja jlatomaa »

kannattaa vielä tarkastaa että maadoitukset on kunnossa. Löysä liitin aiheuttaa joskus merkillisiä vikoja...

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=128722

Laatikko varmaan on kunnossa jos mekaaninen kytkin pistää pykälää sisään, samoin mulla asentoanturin vikatila kytki nelosen päälle.
9-5 Sedan SE 2.3tA MY00
9-5 Wagon 2.3t MY00
9000 CSE 2.0t MY96 (Myyty...)
9000 CD 2.0t MY89 (Myyty...)
Vastaa Viestiin