Voiko tolla lantarulla ajella ihan huoletta jatkuvasti? Ittekin huomasin ekatankkauksen jälkeen, kun bensaa oli tankissa, että kulutus oli ihan normilukemissa. Siitä pikuhiljaa nousi, kun bensat paloi pois. Jos vaikka tankkaa 50/50 suhteella ja kulutus pysyy bensatasolla, niin siinähän säästäis aika paljon...pjy kirjoitti: Kulutus testissäni olen huomannut, että jos bensaa n. 5 litraa ja loput e85:sta niin voi säästää hiukan enempi eikä kasvata kulutusta niin paljon kaupunkiajossa.
miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Oliko erot mitattu SIDistä vai tankkaamalla? Tuli mieleen omat havaintoni moottoritieajosta.
Kävi mielessä että meneekö SIDin kulutuslukemat suuremmiksi jos adaptaatiota joudutaan pistämään Amul:iin? Oletetaan että meillä on pieni ilmavuoto tms. Jos polttoaineen seassa on hieman bensaa niin Ad85 on pielessä mutta amul pysyy nollana. Kun etanolia on se 85% muuttuu Amul ja kulutus nousee SIDissä? Tämä on vain heitto joten asiasta tietävät voisivat valaista asiaa.
Kävi mielessä että meneekö SIDin kulutuslukemat suuremmiksi jos adaptaatiota joudutaan pistämään Amul:iin? Oletetaan että meillä on pieni ilmavuoto tms. Jos polttoaineen seassa on hieman bensaa niin Ad85 on pielessä mutta amul pysyy nollana. Kun etanolia on se 85% muuttuu Amul ja kulutus nousee SIDissä? Tämä on vain heitto joten asiasta tietävät voisivat valaista asiaa.
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Mun lukemat on sidistä peräisin. Noi amulit ja muut on ihan hepreaa....
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Joo, se voi hyvin olla että se Amul nostaa kulutuslukemaa SID:ssä. Todelliseen ei vaikuta mitään tietenkään. Itse asiassa useissa 870cc softissa on todennäköisesti n. 5% liian suuri suutinvakio, joka johtaa siihen että 85% etanolipitoisuudella Amul on luokkaa 500. Viimeisimpiin olen asian korjannut kohdalleen, toimivuuteen ei suurempaa vaikutusta mutta nuo arvot on silloin lähempänä totuutta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Tiedoksi, tällä hetkellä kaiken tieliikenteen etanolin kotimaisuusaste on noin 15%. Lähde:
http://yle.fi/uutiset/sahanpuruja_bioet ... si/6280302
Toisaalta st1 RE85 sai juuri avainlipputunnuksen, joten tämä nimenomainen liemi on tuotettu kotimaassa.
http://yle.fi/uutiset/sahanpuruja_bioet ... si/6280302
Toisaalta st1 RE85 sai juuri avainlipputunnuksen, joten tämä nimenomainen liemi on tuotettu kotimaassa.
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Taisi olla, että 30-50% seosta tulisi välttää. Ei tiedä, onko perää, mutta tällaista olen lukenut. Kun mittaa kulutusta, olisi hyvä saada keskinopeus mukaan. Näin tulisi paremmin verrattavissa olevia lukuja.suapas kirjoitti:Voiko tolla lantarulla ajella ihan huoletta jatkuvasti? Ittekin huomasin ekatankkauksen jälkeen, kun bensaa oli tankissa, että kulutus oli ihan normilukemissa. Siitä pikuhiljaa nousi, kun bensat paloi pois. Jos vaikka tankkaa 50/50 suhteella ja kulutus pysyy bensatasolla, niin siinähän säästäis aika paljon...pjy kirjoitti: Kulutus testissäni olen huomannut, että jos bensaa n. 5 litraa ja loput e85:sta niin voi säästää hiukan enempi eikä kasvata kulutusta niin paljon kaupunkiajossa.
Olen jo pitkään pähkäillyt, millä seoksella saisi parhaan teho+vääntö suhteen? Osaisiko joku laskea?
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
9-5 Vector 2.3 T
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Tuo 15% oli artikkelissa selitetty aika yliolkaisesti, en ihan kyennyt arvaamaan onko kyse perusbensan etanoliosuuden kotimaisuusasteesta vai lähinnä RE85 myynnistä suhteessaa perusbensan etanolin määrään.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Tuli hommatua 9-5 2.3t. Autossa on Biopower Steg 1 ohjelmointi. Paljonko tehoa pitäisi olla tuossa Steg 1:ssä? Tehoa on kyllä enemmän kuin vakiot 170hv, mutta ei persdynon mukaan 230hv:ta. Velipojan 9-5 aero, jossa on ohjelmoitu 240hv kiihtyy selvästi paremmin.
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Taitaa olla 240/400 stage 1:ssä? Melkein voi heittää jo suorilta, että evap vuotaa. Onko Sid-info käytössä?
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Sid info on auki. 240hv/400nm RE85:lla ja bensalla 260hv/400nm on siinä aerossa. Molemmat on automaatteja.Maximus kirjoitti:Taitaa olla 240/400 stage 1:ssä? Melkein voi heittää jo suorilta, että evap vuotaa. Onko Sid-info käytössä?
En tosin tiedä kenenkä tekemä tuo ohjelmointi on. Luulen että vesan kun ö-pohja on käytetty siellä aukasemassa.
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Mitäs pinl, mreq/mair ja amul näyttää? ja onko sitä evappia tukittu?
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Eikös pikku-t:ssä pitäisi Garretilla olla etanolillakin vähemmän kuin Mitsu-vehkeissä?
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Käsittänyt että 2.3t riittää garretti n. 230heppaan. Suuttimet riittää siihen samaan E85:lla.soap95 kirjoitti:Eikös pikku-t:ssä pitäisi Garretilla olla etanolillakin vähemmän kuin Mitsu-vehkeissä?
Pitää tuo evappi ja pinl, mreg/mair katsoa seuraavaksi.
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
2,3t Biopowerista on mahdollista ottaa n. 230hv/370Nm bensalla ja 240hv/400Nm etanolilla. Enemmänkin, mutta sitten kiusataan jo vähän turhankin paljon pikkugarrettia. Etanolilla ei pitäisi olla suurta eroa Aeroon mitsulla suutinten loppumisen vuoksi, bensalla pitäisi etenkin yläpäässä olla mitsulla veto selvästi raikkaampaa.
mReq/mAir tulisi noilla vääntöluvuilla olla luokkaa 1150-1160mg/C, tällöin 2,3-litraisessa ahtopaine n. 0,9 - 1 bar eli Pinl 1900-2000.
mReq/mAir tulisi noilla vääntöluvuilla olla luokkaa 1150-1160mg/C, tällöin 2,3-litraisessa ahtopaine n. 0,9 - 1 bar eli Pinl 1900-2000.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...
Kenen entinen femma, laita vaikka YV:llä tieto tai VIN koodi niin katson jos se on multa peräisin. Voin tarkistaa softan ettei ole vanhoja automaatille tehtyjä softakömmähdyksiä jäänyt kummittelemaan.Markkanenn kirjoitti:Sid info on auki. 240hv/400nm RE85:lla ja bensalla 260hv/400nm on siinä aerossa. Molemmat on automaatteja.Maximus kirjoitti:Taitaa olla 240/400 stage 1:ssä? Melkein voi heittää jo suorilta, että evap vuotaa. Onko Sid-info käytössä?
En tosin tiedä kenenkä tekemä tuo ohjelmointi on. Luulen että vesan kun ö-pohja on käytetty siellä aukasemassa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit