miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Kimizzz
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: To Loka 31, 2019 09:18

Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...

Viesti Kirjoittaja Kimizzz » To Loka 31, 2019 09:25

Hello friends,

Pitkä on aika edellisistä jutuista mutta kertokaas nyt kokemuksia tästä, kiitos.

Itsellä on Saab 9-3 1.8T vm2003 ja asia kiinnostaa. Siis 2L pienpaineturbo ja ajettuna 230tkm. Automaattiloota. Polleja pitäisi olla 150hv. Saanko enemmän riesaa kuin hyvää mieltä? Onnistuuko pelkällä ohjelmoinnilla vai ei?

Mistään en löytänyt kommentti, että pieneneekö vuosittainen 400€ vero muutoskatsastuksen jälkeen?

tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4801
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...

Viesti Kirjoittaja tturku » To Loka 31, 2019 18:24

Verot ei tietenkään muutu. Muistikuva on että 1.8T taitaa tehot pysyä about samoina etanolillakin ellei vaihda suuttimia softauksen yhteydessä. Viisaammat voi korjata kos jälkimmäinen meni pieleen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14 (paremmalla puoliskolla)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3261
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...

Viesti Kirjoittaja suorsa » To Loka 31, 2019 19:59

Pikkasen nousee teho etanolillakin ja bensalla pääsee 200hp pintaan. Onnistuu pelkällä ohjelmoinnilla.
9-5 Turbo6 Aero -10 (PR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09, 9-5 Hirsch -02 (KA), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja ooppeli (KA).

Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4156
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...

Viesti Kirjoittaja Pakari » To Loka 31, 2019 20:09

Kimizzz kirjoitti:
To Loka 31, 2019 09:25
Itsellä on Saab 9-3 1.8T vm2003 ja asia kiinnostaa. Siis 2L pienpaineturbo ja ajettuna 230tkm. Automaattiloota. Polleja pitäisi olla 150hv. Saanko enemmän riesaa kuin hyvää mieltä? Onnistuuko pelkällä ohjelmoinnilla vai ei?
suorsa kirjoitti:
To Loka 31, 2019 19:59
Pikkasen nousee teho etanolillakin ja bensalla pääsee 200hp pintaan. Onnistuu pelkällä ohjelmoinnilla.
Ei onnistu pelkällä ohjelmoinnilla. Ionisaatiomoduuli IDM pitää vaihtaa kun kyseessä on vm.2003-2005 NG9-3 mallinen auto.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-5 2,0t -00
9-3 SC Vector 2,0t -06
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
ex: 9-3 2,2TiD -01, NG900 2,0T -96 NG900s 2,3i -95, 9-3SS 1.8t Vector -03, 900c -89

Tekno
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Maalis 28, 2011 17:43

Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...

Viesti Kirjoittaja Tekno » Pe Marras 08, 2019 21:56

moni vertaa etanolin hintaa e10:n hintaan. On totta että silloin ei säästä kuin todella vähän jos ollenkaan. Mutta ainakin meilläpäin 9-5:n ohjepolttoaine on vähintään 98okt, ja 98E on keskimäärin jonkun 0,1e/l kalliimpaa kuin 95e10. Tällä hetkellä 1.60-1.70 välillä. Etanoli taas 1.129e/l...
Tenho Ruohoranta

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9425
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...

Viesti Kirjoittaja Mertmi » La Marras 09, 2019 17:14

Silloin kun vielä ajettiin bensalla, tankattiin kesällä 98E ja talvella 95E. Ainakin tuo aiempi manuaalifemma vei vähemmän korkeaoktaanista matka-ajossa ja tehojakin oli ainakin korvien välissä mitattuna enemmän.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: miksi laittaa E/RE85 päivitys? kulutus ja hinta...

Viesti Kirjoittaja Marakatti » Su Marras 10, 2019 20:02

Miksi? Siksi

-Ympäristöystävällisempää,alentaa hiilidioksidipäästöjä about 80%

-Korkeampi puristuskestävyys ( viri koneiden rakentajille plussaa esim:Turboahdettujen kilpa autojen puristusuhteet ovat olleet aina korkeita kilpapolttoaineiden takia(Kallista 2.70e/litra). Korkean puristussuhteen ansiosta turbomoottorin alakierrosalueen vääntömomentti kasvaa.

-Jäähdyttävä vaikutus (palamisprosessi) jopa 200 astetta alemmat pakolämmöt,hyvästi vesi/metanoli ruiskutus

-Jätteestä hyötykäyttöön
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv

Vastaa Viestiin