loppuu tuo trafin mallitaulukko kesken menee ens vuonna n. yli 300e ajoi tai ei...
myös kaasun ja hybridien verotus nousee (käyttövoimaveron piiriin), onko tietoo nostaako
näiden nousu myös RE85 wiunan hintaa (ihan mielenkiinnosta kysyn)
ja jossain luki myös ettö tienkäyttövero tulossa, eikö sitä voi sisällyttää
jo nykyisin kerättävään ajoneuvoveroon (siihen se kai osin meneekin jo nyt???)
Taitaa olla niin että tolpasta ladattavista hybrideistä menee käyttövoimavero mutta perushybridistä ei mene koska niihin ei tankata kuin bensaa/dieseliä.
Ei ne Saabin kulutuslukemat ikinä ole olleet niin kovia kuin mitä CO2-lukemista olisi voinut päätellä, tässä asiassa tehdas selkeästi epäonnistui. Optimoimalla hieman testiä ajatellen olisivat lukemat aivan toiset.
Vilkasin omasta verolapusta et palijo tullee ens vuonna maksamaan nii nousee 0.550----> 0.687 per päivä eli menee siltiki painon mukaan noin 250e/vuosi.
Viimeksi muokannut Jorma Tapio, Su Joulu 16, 2012 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oju kirjoitti:Ei ne Saabin kulutuslukemat ikinä ole olleet niin kovia kuin mitä CO2-lukemista olisi voinut päätellä, tässä asiassa tehdas selkeästi epäonnistui
Mutta viimeisinä vuosina sentään onnistuivat. En ole tuolla 119-grammaisella nimittäin vielä koskaan päässyt niin pieneen käytännön kulutukseen, kuin mitä CO2-lukemista voisi päätellä.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Joka käänteessä ollaan lisämaksuja saamassa. Omassakin perheessä kaksi henkilöautoa on välttämättömyys. Trafin maksut nielaisee ensivuonna noin parisataa edellistä vuotta enemmän...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Raser kirjoitti:Löytyisiköhän jostakin paikkansa pitävä CO2 taulukko saab 9-5 2.3 litraisille BENSA moottoreille vuosimalleista 2002 - 2006 ?
Kovin huonosti tuota tietoa saatavilla esimerkiksi myynti-ilmoituksia lukemalla ja niistäkin saa vähän ristiriitaista tietoa!?!
2.3 litraisia on kait kolmea eri mallia ainakin tehojen mukaan ja sitten vielä aerot päälle.
Vaikuttaako noissa CO2 päästöihin vielä joku muu seikka? Automaatti- / käsivaihteisto?
Automaatti ja manuaalivaihteisto tosiaankin vaikuttaa Co2-päästöihin melko merkittävästikin, esimerkiksi Aeron 209/232. Eli käsivaihteisena päästöt pienemmät.
Raser kirjoitti:Löytyisiköhän jostakin paikkansa pitävä CO2 taulukko saab 9-5 2.3 litraisille BENSA moottoreille vuosimalleista 2002 - 2006 ?
Vaikuttaako noissa CO2 päästöihin vielä joku muu seikka? Automaatti- / käsivaihteisto?
Automaatti ja manuaalivaihteisto tosiaankin vaikuttaa Co2-päästöihin melko merkittävästikin, esimerkiksi Aeron 209/232. Eli käsivaihteisena päästöt pienemmät.
OK! Kiitos kovasti! Manuaalivaihteisissa Aeroissa kummittelee tuo 214 g/km vs 209 g/km saman vuosimallin samantehoisissa autoissa myynti-ilmoituksissa (esim. Ruotsi). Täytynee tutkia tarkemmin.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme). Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Raser kirjoitti:Löytyisiköhän jostakin paikkansa pitävä CO2 taulukko saab 9-5 2.3 litraisille BENSA moottoreille vuosimalleista 2002 - 2006 ?
Vaikuttaako noissa CO2 päästöihin vielä joku muu seikka? Automaatti- / käsivaihteisto?
Automaatti ja manuaalivaihteisto tosiaankin vaikuttaa Co2-päästöihin melko merkittävästikin, esimerkiksi Aeron 209/232. Eli käsivaihteisena päästöt pienemmät.
OK! Kiitos kovasti! Manuaalivaihteisissa Aeroissa kummittelee tuo 214 g/km vs 209 g/km saman vuosimallin samantehoisissa autoissa myynti-ilmoituksissa (esim. Ruotsi). Täytynee tutkia tarkemmin.
Itselläni tuossa MY05-Aerossa on ainakin alkuperäisen rekisteriotteen mukaan tuo 209, samaten kuin tuo nettisivu tarjoaa ja sillä päästiin tullihommista ja katsastuksesta läpi.
Tosiaan tuo saastevero nyppii!! Tälle vuodelle piti maksaa 307,29 EUR./ 2.3T kone/ CO2=247.
Miten nuo mittauksetsetkaan pitävät paikkansa, kun pienempiäkin asiaoita on nykyään peukaloitu?
Tässä mallissa verotetaan omistamista ei ajamista. Minulla kun Saabi seisoo enempi tallissa kuin tienpäällä.
Onko kukaan pohtinut/kyseenalaistanut:voiko Suomessa joku muu taho periä veroja kuin veroviranomainen??
Nyt loppui verotusjupina omalta osalta. 1989 vuodesta lähtien on noita
Saabbeja ollut. Nyt se parantuminen tapahtui, sairastuin Volvoon. Tuo alkoi olemaan pikkasen ärsyttävä tuo verojuttu, mutta yhtä paljon alkoi ärsyttämään tankilla käyminen. No 1.6D ei kyllä ihan samaan tahtiin liikahda mitä 9-5 virityssarjan tuoman 185 hevosen myötä liikahti mutta ei vingu korttikaan ihan samaan tahtiin tankilla enää. Nyt jännitetään vain Volvon turbon kanssa ...
Alkaa maksut olla sitä luokkaa, että laitan 9-3:n seisontaan kesäloman ajaksi, kun aivan satavarmasti sillä ei kukaan aja ekan 1,5vk aikana. Onneksi tuo tieliikennekäytöstä poisto on helppo juttu hoitaa netin kautta...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01