perätutkan herkkyys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
JaHu
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 17:15
Paikkakunta: Kuvansi

perätutkan herkkyys

Viesti Kirjoittaja JaHu »

Otsikon mukainen aihe kiinnostaan. Millaisia kokemuksia muilla on sedan mallin perä tutkan herkkyydestä? Itsellä ei antureiden pinnalla tarvii juurikaan olla lunta/lumihärmää, kun systeemi on ihan polvillaan.

Miks noissa antureissa ei vois olla lämmitystä.....
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: perätutkan herkkyys

Viesti Kirjoittaja karg »

Kokemuksia on 9-5 farmarista ja 9-3 sedanista: antureiden päällä ei tarttee olla kuin pakkashuurua, niin piippailee turhaan.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: perätutkan herkkyys

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Sama täällä, talvella aika kelvoton jos et ole kokoajan putsaamassa.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: perätutkan herkkyys

Viesti Kirjoittaja hz81 »

dj_pirtu kirjoitti:Sama täällä, talvella aika kelvoton jos et ole kokoajan putsaamassa.
Oman kokemukseni mukaan 9-5:n tutka on paljon herkempi epäpuhtauksille vrt. 9-3:n vastaaavaan.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: perätutkan herkkyys

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Samoin.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: perätutkan herkkyys

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Juu ompa paska varuste, menee hermot vaikka auto on tallissa yöt. :saab: :saab:
Saab 900S Combicoupe
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: perätutkan herkkyys

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jep, suoraa huutoa melkein koko ajan kun vaan laittaa pakin päälle. Saikos sen jotenkin helposti hiljaiseksi?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: perätutkan herkkyys

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No ei poikkea mitenkään muidenkaan merkkien toteutukset. Liisuriraketissa ainakin tutka piippailee omiaan, onneksi saa napista pois päältä :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: perätutkan herkkyys

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Hessu kirjoitti:Jep, suoraa huutoa melkein koko ajan kun vaan laittaa pakin päälle. Saikos sen jotenkin helposti hiljaiseksi?
Techillä "lopullisesti". Väliaikaisesti pitämällä clear-nappia pohjassa hetken pakkitutkan ollessa aktiivinen, herää taas seuraavassa startissa. Mitehä lie jos ottaa virrat pois SPA-purkilta, taitaa sidissä huudella ongelmista sitten.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1427
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: perätutkan herkkyys

Viesti Kirjoittaja HEV »

Tobbana kirjoitti:
Hessu kirjoitti:Jep, suoraa huutoa melkein koko ajan kun vaan laittaa pakin päälle. Saikos sen jotenkin helposti hiljaiseksi?
Techillä "lopullisesti". Väliaikaisesti pitämällä clear-nappia pohjassa hetken pakkitutkan ollessa aktiivinen, herää taas seuraavassa startissa. Mitehä lie jos ottaa virrat pois SPA-purkilta, taitaa sidissä huudella ongelmista sitten.

-Sami
Purkki irti väylästä. Ei ainakaan minulla herjannut mitään, kun odottelin uutta anturia. Jos irroittaa anturit purkista (se toinen samanlainen liitin) huutaa vikaa ja tulee liuta vikakoodeja.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: perätutkan herkkyys

Viesti Kirjoittaja pakinen »

V.J.S kirjoitti:No ei poikkea mitenkään muidenkaan merkkien toteutukset. Liisuriraketissa ainakin tutka piippailee omiaan, onneksi saa napista pois päältä :)
Omien kokemusten mukaan esim. saksalaisten vastaavat ratkaisut lopettavat automaattisesti sentään edes tuon huutamisen
Saab 900S Combicoupe
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: perätutkan herkkyys

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Myös eräässä Golf-luokan ranskalaisessa kuuluu alussa pieni viserrys joka vaikenee kun on hetki pakitettu. Ei tuollaista infernaalista tuuttausta ole vielä tullut eteen muissa kuin tässä saappaassa :(
Vastaa Viestiin