Pakkanen ja E85
Re: Pakkanen ja E85
Tasakaasulla n.80kmh cruise päällä Pinl=654 ja mAir=260
Täyskaasulla Pinl=2020 mAir=980-1010
Tämmösiä lukuja sain, tietysti pikkusen arvot kokoajan heittelee.
Täyskaasulla Pinl=2020 mAir=980-1010
Tämmösiä lukuja sain, tietysti pikkusen arvot kokoajan heittelee.
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Pakkanen ja E85
Massamittari olisi siis tuon perusteella kunnossa.
Oletko tarkastanut ettei ole imuvuotoja massamittarin ja ahtimen välissä tai kaasuläpän jälkeen?
Oletko tarkastanut ettei ole imuvuotoja massamittarin ja ahtimen välissä tai kaasuläpän jälkeen?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Pakkanen ja E85
Hieman alakanttiin on talvikelillä kyllä mAir vrt. Pinl. Mutta ei selitä 40% virheellistä adaptaatiota. Täsmää turhan hyvin kyllä tuohon väärään suutinvalintaan softassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Pakkanen ja E85
Vaihtelin öljyt ja tuli otettua se muovi päältä pois, tämmöistä löytyi.
Näyttäisi puuttuvan letku tuosta alemmasta kuvasta, minnehhän siitä pitäisi lähteä?
Sitten sielä oli tuommoinen teippiviritys (ylempi kuva) letkun välissä, letku tulee T-liittimeltä. Mikähän lie?
Näyttäisi puuttuvan letku tuosta alemmasta kuvasta, minnehhän siitä pitäisi lähteä?
Sitten sielä oli tuommoinen teippiviritys (ylempi kuva) letkun välissä, letku tulee T-liittimeltä. Mikähän lie?
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Pakkanen ja E85
Alemman kuvan nipassa ei automaatissa kuulukkaan olla mitään.
Onko tuon teippihässäkän sisällä jotain ?
Onko tuon teippihässäkän sisällä jotain ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Pakkanen ja E85
Teipin kohdalla kuuluisi olla takaisku joka on kuuluisa siitä että aikaa myöten kovettuu ja kara katkeaa kuten tuossakin on ilmeisesti käynyt. Siinä on hyvä imuvuodon paikka.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Pakkanen ja E85
Juuri näin siinä on käynyt. Oli tosiaan murtunut ja teipillä fixattu paikalleen, ainoo vaan että ei ollut enää paikallaan.vesa67 kirjoitti:Teipin kohdalla kuuluisi olla takaisku joka on kuuluisa siitä että aikaa myöten kovettuu ja kara katkeaa kuten tuossakin on ilmeisesti käynyt. Siinä on hyvä imuvuodon paikka.
Tuo liitin mihin letku työnnetään (punainen rengas keulilla) niin tuntuu aika väljältä, lähtee ihan vetämällä letku pois, ei siis jää napakasti liittimeen kinni.
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Pakkanen ja E85
Siitä nipasta on lukitus rikki, itse ostin uuden nipan marmoritiskiltä ja käytin siitä punaisen kauluksen ja o-renkaan.
9-3 2.0t AT -01 stg1
Re: Pakkanen ja E85
mites manuaalissa,kuuluisko siinä olla mitään erillistä lukitusrengasta...siinähän muistaakseni menee sellanen kova kaareva putki,kummempaa lukitusta en muista onko itellä,saati takaiskua...vesa67 kirjoitti:Teipin kohdalla kuuluisi olla takaisku joka on kuuluisa siitä että aikaa myöten kovettuu ja kara katkeaa kuten tuossakin on ilmeisesti käynyt. Siinä on hyvä imuvuodon paikka.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Pakkanen ja E85
Olisi tietysti ollut hyvä tarkentaa miten ei toimi?
Nykyautoissahan on kyllä paljon juurinkin jotain kaasuläppä ja asentoanturi
tyyppisiä vikoja jotka sitten kaadetaan vaikkapa Retanoolin syyksi...
Mutta jos ei oikeesti toimi polttoaineen takia , jonka käyttöön auto on jopa
suunniteltu ,niin ei kyllä anna kovin vakuuttavaa kuvaa tutkimus ja kehitysosaston
toiminnasta. Varsinkin kun toimivan pontikkavaunun voi tehdä jopa jälkiasennuksena.
Nykyautoissahan on kyllä paljon juurinkin jotain kaasuläppä ja asentoanturi
tyyppisiä vikoja jotka sitten kaadetaan vaikkapa Retanoolin syyksi...
Mutta jos ei oikeesti toimi polttoaineen takia , jonka käyttöön auto on jopa
suunniteltu ,niin ei kyllä anna kovin vakuuttavaa kuvaa tutkimus ja kehitysosaston
toiminnasta. Varsinkin kun toimivan pontikkavaunun voi tehdä jopa jälkiasennuksena.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Pakkanen ja E85
taitaa foortilla olla jäänyt pakkasolosuhteissa testaaminen vähän heikolle ja kartat persiillään
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Pakkanen ja E85
Eikö nuo päästömääräykset taida aikalailla rajoittaa valmistajia tuon kylmäkäynnistysrikastuksen kanssa?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Pakkanen ja E85
Marmoritiskillä sanottiin että 9-5 2003vm tankki ei kestä etanolia?
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
Re: Pakkanen ja E85
Kyllä se kestää
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11