Pakkanen ja E85

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Snaku
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 08:58
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Snaku »

Tasakaasulla n.80kmh cruise päällä Pinl=654 ja mAir=260
Täyskaasulla Pinl=2020 mAir=980-1010

Tämmösiä lukuja sain, tietysti pikkusen arvot kokoajan heittelee.
9-5 wagon 2.0t At -04
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Massamittari olisi siis tuon perusteella kunnossa.

Oletko tarkastanut ettei ole imuvuotoja massamittarin ja ahtimen välissä tai kaasuläpän jälkeen?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hieman alakanttiin on talvikelillä kyllä mAir vrt. Pinl. Mutta ei selitä 40% virheellistä adaptaatiota. Täsmää turhan hyvin kyllä tuohon väärään suutinvalintaan softassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Snaku
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 08:58
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Snaku »

Vaihtelin öljyt ja tuli otettua se muovi päältä pois, tämmöistä löytyi.
Näyttäisi puuttuvan letku tuosta alemmasta kuvasta, minnehhän siitä pitäisi lähteä?
Sitten sielä oli tuommoinen teippiviritys (ylempi kuva) letkun välissä, letku tulee T-liittimeltä. Mikähän lie?

Kuva
Kuva
9-5 wagon 2.0t At -04
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja j-k »

Alemman kuvan nipassa ei automaatissa kuulukkaan olla mitään.

Onko tuon teippihässäkän sisällä jotain ?
9-3 2.0t AT -01 stg1
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4577
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Teipin kohdalla kuuluisi olla takaisku joka on kuuluisa siitä että aikaa myöten kovettuu ja kara katkeaa kuten tuossakin on ilmeisesti käynyt. Siinä on hyvä imuvuodon paikka.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Snaku
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 08:58
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Snaku »

vesa67 kirjoitti:Teipin kohdalla kuuluisi olla takaisku joka on kuuluisa siitä että aikaa myöten kovettuu ja kara katkeaa kuten tuossakin on ilmeisesti käynyt. Siinä on hyvä imuvuodon paikka.
Juuri näin siinä on käynyt. Oli tosiaan murtunut ja teipillä fixattu paikalleen, ainoo vaan että ei ollut enää paikallaan.
Tuo liitin mihin letku työnnetään (punainen rengas keulilla) niin tuntuu aika väljältä, lähtee ihan vetämällä letku pois, ei siis jää napakasti liittimeen kinni.
9-5 wagon 2.0t At -04
j-k
Matalapaineturbo
Viestit: 173
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 21:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja j-k »

Siitä nipasta on lukitus rikki, itse ostin uuden nipan marmoritiskiltä ja käytin siitä punaisen kauluksen ja o-renkaan.
9-3 2.0t AT -01 stg1
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

vesa67 kirjoitti:Teipin kohdalla kuuluisi olla takaisku joka on kuuluisa siitä että aikaa myöten kovettuu ja kara katkeaa kuten tuossakin on ilmeisesti käynyt. Siinä on hyvä imuvuodon paikka.
mites manuaalissa,kuuluisko siinä olla mitään erillistä lukitusrengasta...siinähän muistaakseni menee sellanen kova kaareva putki,kummempaa lukitusta en muista onko itellä,saati takaiskua...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
upi
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja upi »

Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Olisi tietysti ollut hyvä tarkentaa miten ei toimi?

Nykyautoissahan on kyllä paljon juurinkin jotain kaasuläppä ja asentoanturi
tyyppisiä vikoja jotka sitten kaadetaan vaikkapa Retanoolin syyksi...

Mutta jos ei oikeesti toimi polttoaineen takia , jonka käyttöön auto on jopa
suunniteltu ,niin ei kyllä anna kovin vakuuttavaa kuvaa tutkimus ja kehitysosaston
toiminnasta. Varsinkin kun toimivan pontikkavaunun voi tehdä jopa jälkiasennuksena.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5644
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja tturku »

taitaa foortilla olla jäänyt pakkasolosuhteissa testaaminen vähän heikolle ja kartat persiillään
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Eikö nuo päästömääräykset taida aikalailla rajoittaa valmistajia tuon kylmäkäynnistysrikastuksen kanssa?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
aajule00
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 12:33

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja aajule00 »

Marmoritiskillä sanottiin että 9-5 2003vm tankki ei kestä etanolia?
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Kyllä se kestää
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Vastaa Viestiin