Pakkanen ja E85

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Voi vaikuttaa lämppärin kiertoon termari. Pakkasilla ei pitäisi näkyä juurikaan yli 90C lämpötiloja jos jäähdytysjärjestelmä on kunnossa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Snaku
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 08:58
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Snaku »

Nyt lähti nesteet kiertämään ja rupes auto lämpiimään, kävin mittarin ostamassa ja näytti noin -30 pakkasen kestävyydeksi. Arvailuksi jää oliko hyhmettynyt neste jonnekkin, ainakin paisarissa oli aamulla nesteenä.

Semmoisen huomion tein että auton pakkasmittari näyttää tällä hetkellä -28 ja talon seinässä "vain" -22, eli voiko vaikuttaa käynnistyvyyteen jos lämpömittari hurjii?
9-5 wagon 2.0t At -04
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Puskurissa oleva ulkoilman lämpöanturi (joka näkyy SID:ssä) ei vaikuta mitenkään käynnistymiseen. Jäähdytysnestseen lämpöanturi vaikuttaa kyllä (Teng).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja mikaels »

soap95 kirjoitti:Onkohan vaihdettu polttoainesuodatin? Voi olla lähteny tankista paskat liikkeelle kun on aikoinaan siirrytty etanolin ihmeelliseen maailmaan.
Hiema OT, mutta voisiko joku selittää millaista se on se paska, joka läpäisee bensapumpum ämpärissä olevat suodattimet mutta tukkii muutaman metrin edessäpäin olevan suodattimen? Minusta se ämpärin suodatus on niin hyvä, että ei siitä mitään pitäisi päästä. Voin olla väärässä mutta haiskahtaa vähän paskapuheelta tämä suodatin jankutus. On toki oleellista, että polttoainetta virtaa, eikä tuon vaihto varmuuden vuoksi ole suuri kulu. 100tkm taitaa olla huoltokirjan mukainen vaihtoväli.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Snaku
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 08:58
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Snaku »

Nyt on uudet tulpatkin turattu tuolla pakkasessa paikalleen ja ei ne entiset nyt mun mielestä mitenkään huonolta näyttänyt.

Itse vika on ja pysyy, teng oli laskenut auton jäähdyttyä ajosta, 5C lukemaan ja ei prkl lähde käyntiin millään.
Päivällä kun sain lopulta hangattua ton tulille niin en huomannut ajossa yhtikäs mitään vikaa, käy tasaisesti ja vedot on tallella (mitä nyt liukkaalla pystyy kokeilemaan).

Joku osa on pakosti tullut tiensä päähän kun yhtäkkiä tämmöseksi heittäytyi, ei vaan keksi ei.

Pakko kai se on lähteä huomenna katsastamaan Corollan reuhake että pääsee töihin Maanantaina :(
9-5 wagon 2.0t At -04
aajule00
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 12:33

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja aajule00 »

Snaku kirjoitti: En päässyt sitten pihasta minnekkään. Heitin auton lämpiämään mutta 5min päästä kun piti lähteä niin teng oli 96astetta ja kajuuttaan puhaltaa täysin kylmää.
Jos, puhaltaa kylmää kajuuttaan niin silloin on sata varmasti nesteet jäässä. esim. alavesiletku jäähdyttimelle, esim. on yleisin(kylmin) paikka, toinen on syylärin jotku kennot. Heitä KAIKKI vanhat nesteet pois, ja uudet sisään.

esim.mulla jääti saab 90 ja range rover, molemmissa moottorinlämpömittari näytti lämmmin kone. mutta, joko alavesiletku tai syyläri oli jäätynyt!

P.,S. ihan oikeesti kjaikki vanhat nesteet on saatava pois ennen uusien laittoa, muuten ei auta nesteiden vaihto!
Viimeksi muokannut aajule00, Pe Tammi 18, 2013 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

-30 ei riitä pakkasnesteen kestona. On kokemusta siitä, kun auto keittää paukkupakkasella, ja koppiin ei tule edes lämmintä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tänään tuli todettua, että mottorin lämmöt pysyy yllättävän pitkään tallessa ajon jälkeen. Normaali lämmöistä mosa jäähtyi -27 pakkasessa 5h seisonnan aikana -8:aan. Tänään perheen e85 syöpöt pelasivat muuten hyvin, mutta femma ei hyväksynyt toista avaimista. Se ei vaan kääntynyt virtalukon pesässä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Snaku
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 08:58
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Snaku »

No nesteet menee vaihtoon kyllä, mutta tämä käynnistys ongelma ei voi johtua siitä.
Kun ajosta jäähdyttyään oli vielä nesteet plussan puolella niin ei vaan lähde käyntiin.

Pitäisköhän ihan randomina käydä huomenna Joensuusta tuo sytytyskasetti ja kokeilla sillä (jos se nyt jostain sieltä löytyy).
9-5 wagon 2.0t At -04
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

mikaels kirjoitti:
soap95 kirjoitti:Onkohan vaihdettu polttoainesuodatin? Voi olla lähteny tankista paskat liikkeelle kun on aikoinaan siirrytty etanolin ihmeelliseen maailmaan.
Hiema OT, mutta voisiko joku selittää millaista se on se paska, joka läpäisee bensapumpum ämpärissä olevat suodattimet mutta tukkii muutaman metrin edessäpäin olevan suodattimen? Minusta se ämpärin suodatus on niin hyvä, että ei siitä mitään pitäisi päästä. Voin olla väärässä mutta haiskahtaa vähän paskapuheelta tämä suodatin jankutus. On toki oleellista, että polttoainetta virtaa, eikä tuon vaihto varmuuden vuoksi ole suuri kulu. 100tkm taitaa olla huoltokirjan mukainen vaihtoväli.
jos kuvittelet suodattimet näin:
Pumpussa oleva on samanlainen kuin keittiöstäsi löytyvä tavallinen ruokasiivilä ja itse polttonestesuodatin taas "paperinen" vähän kuin wc paperirulla..

Jokos valkenee :D
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Snaku kirjoitti:No nesteet menee vaihtoon kyllä, mutta tämä käynnistys ongelma ei voi johtua siitä.
Kun ajosta jäähdyttyään oli vielä nesteet plussan puolella niin ei vaan lähde käyntiin.

Pitäisköhän ihan randomina käydä huomenna Joensuusta tuo sytytyskasetti ja kokeilla sillä (jos se nyt jostain sieltä löytyy).
Mites oli kampuran asentotunnistimen laita?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Snaku
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 08:58
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Snaku »

Sid-infossa ainakin kierrokset nousee startin aikana eli tarkoittaisko tämä että asentotunnistin olisi kunnossa?
9-5 wagon 2.0t At -04
Snaku
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 08:58
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Snaku »

Uutta testausta. Täräytin aamulla käyntiin ja kappas lähti laakista käymään, tosin kävi noin 15 sekuntia tosi huonosti, rytki ja pätki kunnes tasoittui käynti??? 8O
Pakkasta oli -12 ja ilman lämmitystä.
9-5 wagon 2.0t At -04
aajule00
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 12:33

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja aajule00 »

Ehkä, ilma/polttoaine seossuhde ei oo oikein. Kun, jos ongelma on sytytyksessä niin, se joko toimii tai ei, ei siitä väliltä
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Porsinut pa-pumpun takaisku aiheutti itsellä aluksi satunnaisia rötäilyjä starteissa ja sitten kävi niin, ettei käynnistynyt ollenkaan vaikka kuinka hinkkasi. Tuli kokeiltua ruuttien putsausaineita myöten ja pari kertaa niiden käytön aikana auto toimi. Mutta varma keino saada käyntiin on käyttää virtoja noin 20x päällä, kunnes pa-linja täyttyy.
Vastaa Viestiin