Pakkanen ja E85

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Mahoney
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Loka 04, 2012 18:19

Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Mahoney »

Tankille pitäisi mennä ja pakkasta on jo 30 astetta. Toimiiko E85 kovissa pakkasissa vai pitäisikö laittaa bensaa tankkiin?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Toimii kunhan saa käyntiin. ;)
Ilman esilämmitystä no hope.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Tobbana kirjoitti:Toimii kunhan saa käyntiin. ;)
Ilman esilämmitystä no hope.

-Sami
Missähän tuo raja menee kun T5 kolkki lähti -25:stä ongelmitta?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Taitaa olla juuri niitä main ja riippunee softastakin.

Mulla vain hörähteli noissa lämpötiloissa ja sitten kyykkäs virrat ja trionic sekosi. Piti sitten läppärillä pakottaa etanolipitoisuus takaisin ylös, että suostui esilämmitettynäkään lähtemään käymään.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
janho
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Ma Joulu 14, 2009 14:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja janho »

Tänään -30 astetta ja laakista käyntiin. Ei röprötystä.
Hyvin tuo re85 toimii pakkasessa. Edellytää tietysti, että auto on muuten kunnossa.
:saab:
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja suapas »

Ittelläkin oli samat mietteet amusella, et mitenhän lähtee. No eikun testaamaan. Pakkasta ei tosin ollu ko 18, muutama vou,vou ja tulille. Ei röpötyksiä ja veto ko hevosella alusta saakka. Ei lämmitystä ja tankissa pelkkää etanolia.
Nyt ei kierroksetkaan hypänny 2 ja puoleen tonniin, niinkuin lohkolämppäri päällä :)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Mahoney
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Loka 04, 2012 18:19

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Mahoney »

Laitoinpa rohkeasti etanolia tankkiin. Aamuyöllä pitäisi raapasta kylmänä käyntiin, katsotaan miten käy. Pakkasta tosin ennusteen mukaan olisi vain 22 astetta.
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Hyvin pelaa kummallakin.
E85:lla käyntiinlähtö vähän vaikeampaa, mutta tähän saakka hyvin kuitenkin lähtenyt. :)
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tossa käytiin rouvan kanssa jouluostoksilla ja ihan mielenkiinnosta katsoin kuinkapaljon moottorin lämmöt on näin -25 c asteessa jäähtyy näin pidemmällä kauppareissulla. 3h aikana mosa jäähtyi normaalista käyntilämmöstä nollan tienoille. Pitäisi ihan kuriositeettina testata mikä on moottorin lämpötila esim. 8h työpäivän seisonnan päätteeksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
sedaneiwagon
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja sedaneiwagon »

Jos on biopower softa,niin ei kannata leikkiä etanolilla kovilla pakkasilla.
Tuntuu senverran vaikealta tuo käyntiin lähtö, voi vaikka sytyskasetti
mennä epätasaisen käynnin takia yms. Entäpä jos ei lisälämmitinkään lähde käyntiin?
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Eipä oo mulla ollu ongelmia etanolin kanssa vaikka kylmänä on pitäny täräyttää käyntiin -20 kelissä.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei se sytytyskasetti mitenkään rasitu epätasaisesta käynnistä. Eikä myöskään tulpat karstoitu etanolilla. Haittaa on lähinnä kuskin hermoille. Mulla on molemmat autot ei-flexifuel E85 softattuja ja kaikki pakkaset on menty viinan voimin, ilman esilämmityksiä pääasiassa. -20 kylmimmillään ja ei mitään ongelmia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
sedaneiwagon
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja sedaneiwagon »

se sytyskasetti juttu on sitten varmaan sattumaa,jossain vaan on näin väitetty.
Oman kokemuksen perusteella käytän kyllä kovilla pakkasilla bensaa lähiajossa ja matkaajossa e85.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Omalta kohdalta ainakin näyttää lupaavalta tuo toiminta. Kovia pakkasia tosin ei ole vielä koettu tänätalvena. (Omasta mielestäni kova pakkanen on -30 tai kylmempää.) Mitä nyt on vähän esimakua saanut e85 kanssa talviautoilusta, niin hyvinhän tuo tuntuisi syttyvän tuleen koneessa vrt. dieselmoottoristen kanssa koetut nihkeät lähdöt. ;-)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
sedaneiwagon
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45

Re: Pakkanen ja E85

Viesti Kirjoittaja sedaneiwagon »

sedaneiwagon kirjoitti:Jos on biopower softa,niin ei kannata leikkiä etanolilla kovilla pakkasilla.
Tuntuu senverran vaikealta tuo käyntiin lähtö
Tältä osin perun puheeni,näyttääkin olevan vikana kylmänä temppuileva Lambda anturi.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
Vastaa Viestiin