Pakkanen ja E85
-
- "Turbo"
- Viestit: 290
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Pakkanen ja E85
Tältä osin perun puheeni,näyttääkin olevan vikana kylmänä temppuileva Lambda anturi.[/quote]
Tarkoitinkin heti käynnistymisen jälkeistä käyntiä. Lisäksi nyt opin pitämään hetken virtaa päällä ennen starttia bensapaineen nostamiseksi,kun kuulin bensapumpun äänen
laitettuani aut.ilm. pois. Eli paineet vuotaa kun harvemmin ajelee. Hyvin lähti -25 c.
Tarkoitinkin heti käynnistymisen jälkeistä käyntiä. Lisäksi nyt opin pitämään hetken virtaa päällä ennen starttia bensapaineen nostamiseksi,kun kuulin bensapumpun äänen
laitettuani aut.ilm. pois. Eli paineet vuotaa kun harvemmin ajelee. Hyvin lähti -25 c.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: Pakkanen ja E85
-8 pakkasesta tällä kertaa startti ilman lämmitystä, ja lähti laakista mutta rytkyttää tosi huonosti sen 15-20 sekuntia jonka jälkeen kuin taikaiskusta rupee käymään tasaisesti.
Ajelin pitkin maita ja mantuja testiajoa eikä kerrassaan mitään vikaa missään, kuumana lähtee normaalisti käymään.
Tulee muuten sellainen haju putkesta että pyörii aika pirun rikkaalla tuon alun.
Eli voisiko tässäkin tapauksessa olla syypää lambda, vaikka bensaa nyt tankissa onkin?
Ajelin pitkin maita ja mantuja testiajoa eikä kerrassaan mitään vikaa missään, kuumana lähtee normaalisti käymään.
Tulee muuten sellainen haju putkesta että pyörii aika pirun rikkaalla tuon alun.
Eli voisiko tässäkin tapauksessa olla syypää lambda, vaikka bensaa nyt tankissa onkin?
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Pakkanen ja E85
Katso SID Infosta mitä näyttää Ad85 ja Amul. Jos IMM-vika tai ilmavuoto niin tunnistettu etanolipitoisus voi olla liian suuri, jolloin menee liian rikkaalle kun tankissa on bensaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Pakkanen ja E85
Onkos tuossa lambdassa useitakin eri vaihtoehtoja mitä ostaa ja löytyykö ihan Motonetistä?
Voisi tuon nyt vaihdella ihan ensin. Liekkö miten tyyris osa?
Voisi tuon nyt vaihdella ihan ensin. Liekkö miten tyyris osa?
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Pakkanen ja E85
Pitääpä lähteä tarkistamaan.jcarlson kirjoitti:Katso SID Infosta mitä näyttää Ad85 ja Amul. Jos IMM-vika tai ilmavuoto niin tunnistettu etanolipitoisus voi olla liian suuri, jolloin menee liian rikkaalle kun tankissa on bensaa.
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Pakkanen ja E85
Kyllä ovat perseellään. Ad85 perusteella tankissa olisi 40% etanolia, ei ihme että tukehtuu kylmästartissa bensaan. Ylivoimaisesti yleisin syy pielessä olevaan adaptaatioon on rikkinäinen ilmamassamittari.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Pakkanen ja E85
Pystyisinkö nyt miten yksilöimään tuota vikaa ilmamassamittariin, esim. seuraamalla mair ja mreg arvoja vai ihan vaan kokeilemalla uudella osalla?
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Pakkanen ja E85
Eikös mreg ole pyynti ja mair mitattu. Eli nämä pitäis olla n. samat...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Pakkanen ja E85
Ilmamassamittarin kunnon voi todeta vertaamalla mAir ja pinl arvoja täydellä kuormituksella.
2.3 moottorissa 1800 pinl tulisi tuottaan ~1000mg/c ilmamassa.
2.0 moottorissa taas 2000 pinl saavutetaan ~1000mg/c.
2.3 moottorissa 1800 pinl tulisi tuottaan ~1000mg/c ilmamassa.
2.0 moottorissa taas 2000 pinl saavutetaan ~1000mg/c.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Pakkanen ja E85
Nyt tulee tyhmä kysymys. Millä saan nämä kyseiset arvot samaan aikaan näyttöön? vai pitääkö vaan kelata sidiä ajaessa?Frostwind kirjoitti:Ilmamassamittarin kunnon voi todeta vertaamalla mAir ja pinl arvoja täydellä kuormituksella.
2.3 moottorissa 1800 pinl tulisi tuottaan ~1000mg/c ilmamassa.
2.0 moottorissa taas 2000 pinl saavutetaan ~1000mg/c.
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Pakkanen ja E85
Set näppäimellä saat lukittua esim. pinl arvon yläriville ja sitten voit kelata mair arvon alemmalle
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Pakkanen ja E85
Eilen starttasi -27C° pakkasessa hienosti kylmiltään!
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: Pakkanen ja E85
Nuo pinl ja mair näyttäisi olevan kohillaan, silti vaan näyttää että 40% etanolia olisi tankissa?
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Pakkanen ja E85
Kerro nyt vielä mitä näytti mAir ja Pinl yhtäaikaa?
Seuraavaksi vaikuttaisi todennäköiseltä virheellinen softa, laitettu 1998-2000 mallisen 2,0t suutinvakio joka on melko tarkasti 40% pienempi kuin 2004 mallisen ruskeiden suutinten suutinvakio. Tätä ei voi SID Infosta todeta, vaan pitää lukea softa tietokoneelle. Tai laittaa tilalle varmasti toimiva.
Seuraavaksi vaikuttaisi todennäköiseltä virheellinen softa, laitettu 1998-2000 mallisen 2,0t suutinvakio joka on melko tarkasti 40% pienempi kuin 2004 mallisen ruskeiden suutinten suutinvakio. Tätä ei voi SID Infosta todeta, vaan pitää lukea softa tietokoneelle. Tai laittaa tilalle varmasti toimiva.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com