Kahden saabin vaiheilla

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Kahden saabin vaiheilla

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Olisi kiikarissa vm 05 2,3t 9-5 linear wagon, ajettu alta 200k ja toinen vaihtoehto olisi 2002 aero, ajettu yli 200k.

Uskaltaako tuota 2002 saabbia edes haaveilla kun on niitä huohotin ongelmia ollut ja ei mitään havaintoa onko siihen päivitystä tehty? :/
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Kahden saabin vaiheilla

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

itse ottaisin ehdottomasti ton 2005 version..pikkumuutoksilla saa sinne lähelle aeron tasoa (etanolipäivitys+ muuta pikkukivaa)
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Kahden saabin vaiheilla

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Lähinnä ton uudemman turbon kestävyys arveluttaa...
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Kahden saabin vaiheilla

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

nojoo...mut sit KUN se hajoo niin toimintatonnilla mitsu sisälle?
ja siitä ulos mitä ilkee...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Kahden saabin vaiheilla

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Onhan aero aina aero vaa jos käyttöpeliksi, niin ehkä kuitenkin toi -05 Linear. Saabin karvalakki vastaa kuitenkin monella muulla merkillä jo aika kattavaa varustetasoa. Tosin tyyppiviat on samalla tasolla :P.

Ei muuta kuin kaupoille ja kovaa ajoa!
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kahden saabin vaiheilla

Viesti Kirjoittaja blair »

Osta kummatkin.... :lol:
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kahden saabin vaiheilla

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Itse ostaisin aeron. Mikäli uudempi olisi vector niin sitten harkitsisin sitä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Kahden saabin vaiheilla

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Varustetasoa saa kohennettua edullisesti käytetyillä osilla, jos se siitä on kiinni. Eikä se huohotinpuoli niin kamala oikeasti ole. Riippuu tietysti vähän auton historiasta ja ennen kaikkea omasta ajotavasta. Öljypohja alas ja puhdistus. Öljynvaihto 10 tkm välein ja välttää kylmillä keleillä pikkuajoa kylmällä moottorilla, niin ei taatusti ole mitään ongelmaa
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
9-5
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 15:19
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Kahden saabin vaiheilla

Viesti Kirjoittaja 9-5 »

Tosiaan tärkeintä on auton yleinen kunto, huollot yms. Jos molemmilla historia kunnossa niin minä valitsisin Aeron ja siihen PCS:ltä uusin huohotinpäivitys. Tulee paljon halvemmaksi, kuin Garretin vaihto Mitsuun.

Molemmissa vaihtoehdoissa on kuitenkin se hyvä puoli, että kumpikin on :saab: !!!
Viimeksi muokannut 9-5, Ti Syys 13, 2016 07:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Kahden saabin vaiheilla

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Itse varmaan koittaisin kumpaakin perusteellisesti ja selvittäisin taustat, paremmalta "tuntuva" ja paremmin hoidettu lähtisi matkaan. Tunteella näitä :saab: kauppoja tehdään. :lol:
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
9-5
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 15:19
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Kahden saabin vaiheilla

Viesti Kirjoittaja 9-5 »

Suomenlahden toisella puolen olisi mukava yhdistelmä molemmista http://fin.auto24.ee/used/1082967.

Mahti-järjestelmän laskurin mukaan hinta veroineen Suomessa olisi n. 9000€.

Näiden autojen historiasta ja kilometrien paikkansapitävyydestä ei tietenkään ole mitään varmuutta, mutta aika siistin oloisia :saab: eja veli-virolaisilta tuntuu löytyvän.

uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Kahden saabin vaiheilla

Viesti Kirjoittaja suapas »

Autolla ko on rullattu 200 tkm ja ikääkin on, täytyy varautua rempan tekoon. Ja sen huoltohistorian tarkkkuutta ja luotettavuutta ei voi väheksyä. Ja voipi se mitsukin laueta. Carretteja on varmaan moninkertainen määrä liikkeellä, niin tilastollisesti niitä pitäis laueta paljon enempi... Omakin oli ajossa 320 tkm ja pyörii vieläkin. Tosin vaihtokunnossa kyllä... :wink:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
soap95
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ma Loka 16, 2006 21:10
Paikkakunta: Orimattila

Re: Kahden saabin vaiheilla

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Omassa oli n. 233 tkm mittarissa kun vaihdoin nykyiseen. 130 tkm:n kohdalla laitettiin täyspaine-softa ja tehoja pyrittiin myös käyttämään hyödyksi. Garretti pelasi ihan ok ja tehot oli tallella, joten kyllä sekin saattaa kestää ihan kohtuudella.
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
karihai
"Aero"
Viestit: 496
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Kahden saabin vaiheilla

Viesti Kirjoittaja karihai »

Mulla kans alkuperäinen Garretti, kestänyt jo 240 000 km, autossa MapTunin Stage 3.
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Kahden saabin vaiheilla

Viesti Kirjoittaja suapas »

No johan miekii, ettei se carretti nii huono ole... Se on vaan niin, että ne huonot yxsilöt nousee esiin... :wink: Niihän se on muutenkin elämässä, että negatiiviset asiat muistetaan, mutta harvemmin positiivisia :) No vähän karkas, mutta tunteellahan näissä suappijutuissa muutenkin mennään... :wink:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Vastaa Viestiin