235/40R18

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
9-5
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 15:19
Paikkakunta: Punkalaidun

235/40R18

Viesti Kirjoittaja 9-5 »

Minulle olisi tarjolla sopivaan hintaan 235/40R18 gummit 8" leveillä et35 vanteilla.

Onko kenelläkään foorumilaisella kokemuksia, miten toimii ko. yhdistelmä 9-5:n alla? Oma autoni kulkee vakioalustalla omissa korkeuksissaan.

Etsillä en löytänyt kuin Jasse-sedän lähes vastaavat, mutta puoli tuumaa leveämmällä vanteella.

uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
repa62
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 21:25
Paikkakunta: Porvoo

Re: 235/40R18

Viesti Kirjoittaja repa62 »

omassa 9-5 alla nyt 235/40/18 ( 8x18 ET40 ) kulkee nyt suoraan eikä vetele kun vaihdoin takapään puslat :D
#2304

Saab 900 -92 Cabriolet
Saab 900 -88 Cabriolet
Saab 900 i -88
sedaneiwagon
"Turbo"
Viestit: 291
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45

Re: 235/40R18

Viesti Kirjoittaja sedaneiwagon »

Menettelee jos on uraton valtatie, muuten en suosittele kuin ulkonäön vuoksi.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
9-5
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 15:19
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: 235/40R18

Viesti Kirjoittaja 9-5 »

Uraton valtatie Suomesta? :lol: Yli kolmekymmentä vuotta on ollut kortti taskussa, enkä moista ihmettä ole vielä nähnyt. Taitaa olla helpompi löytää neitsyt bordellista?

Täytyy kai sit perustella itselleen hankintaansa vain :saab: in ulkonäön kohentumisella, sillä pakkohan ne vanteet oli ostaa, kun halvalla sain (Oho! Kuullostaa jo Sulo Wileeniltä). Renkaissakin (Pirelli P Zero Rosso) pintaa jäljellä keskimäärin 6 mm.

Tähän asti ajellut kesät 225/45R17 renkailla, vanteet on ollut 7,5 tuumaa leveät tolla samalla 35 et:llä. Hyvin on 9-5 suoraan kulkenut, eli taitaa (vielä) olla puslat kunnossa.

Lukemani ja kokemani mukaan ei 9-5 taida olla herkemmästä päästä rengas/vanne muutoksille. Ja ainahan susikappaleet voi myydä ooppelikuskeille. :wink:

uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: 235/40R18

Viesti Kirjoittaja mikan »

Eikö 235/40-18 ole vähän turhan korkea rengas? Ainakin mun mielestä 225/45-17 alkuperäisenä kokona on parempi. Mulla on saksalaisessa 245/45-18, eikä ole teiden urat vaivanneet. Pääsääntöisesti en urissa ajele. Mutta kun edullisesti saa, niin kannattaahan niitä kokeilla.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Jasse-setä
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 15:40
Paikkakunta: Tampere

Re: 235/40R18

Viesti Kirjoittaja Jasse-setä »

Sinne vaan alle, hyvä tulee :)

Toi 8"-leveys on vielä hyväksytty tuolle em. renkaalle. Siis kun luetaan STRO:n rengas-raamattua.

ET35-vanne 8"-leveänä menee kyllä jonkin verran enemmän sisään kuin ET35-vanne 8,5 tuumaisena, mutta edelleenkään en usko, että on mitään probleemia sopivuuden tahi ajettavuuden kanssa.

Mikä taas tulee renkaan korkeuteen, niin tuohan on kehältään (ja halkaisijaltaan) niin lähellä 215/55R16-rengasta kuin vaan voi olla, joka taas on tässä kopassa joissain malleissa ollut käsittääkseni ihan OE-koko.

Vakioalustallahan tuossa on silti noin tuuninki-kielellä sanottuna "kauhee wheelkäppi ja ujo ET, ja muutenkin vähemmän sickkii ja oossomii koska :saab: " :mrgreen:

Kuva
Audi A4 1.8 Tfsi sedan -08
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
Vastaa Viestiin