Tervehdys foorumille !
Vihdoin sain ostettua tämän foorumin kautta auton itselleni.
Olihan jo aikakin, kun joskus nuoruudessa olen työskennellyt Ukissa autotehtaankadulla...
Olen testaillut kahden mallisia ledipolttimoita takana ja toiset aivan uudet netistä canbus free vastuksilla. Kummatakaan ledi sarjoista ei estänyt virhe ilmoitusta. Ajelin viikon verran kuitenkin, koska paljon kirkaammat, verratuna hehkulanka polttimoihin.
Vaidoin orggis polttimot takaisin ( on lisävastukset odottamassa asennusta ):
Nyt oikeanpuoleinen valo tekee ongelmaa: jarrua painaessa valo sammuu ja syttyy uudestaan, kun ei jarruta. Virhe ilm. tietysti tulee. Polttimo on ehjä. Olin kuitenkin puhdistanut kontakteja, joten voisiko olla joku johtovika tullut projektissa ?
Otin varoiksi polttimon irti ja jatkan huomenna tutkiskelua.
Vinkkiä kaipaan, mistä kannattaa alkaa vikaa etsimään ? Asustelen Lohjalla.
Takavalo leditykset, ongelman ratkaisu apua tarvitsen
Re: Takavalo leditykset, ongelman ratkaisu apua tarvitsen
Siis, ongelma on alkuperäisillä hehkuilla, eikä LED:llä?
oisko ongelma lampunkannassa. jarruvalokantaan tulee johto takavalolle, sekä jarruvalolle, koska polttimossa on kaksi hehkulankaa, molemmilla omat navat.
joo, LED tarvitsee aina etuvastuksen, muuten virta sen läpi kasvaa liikaa, se palaa rikki
oisko ongelma lampunkannassa. jarruvalokantaan tulee johto takavalolle, sekä jarruvalolle, koska polttimossa on kaksi hehkulankaa, molemmilla omat navat.
joo, LED tarvitsee aina etuvastuksen, muuten virta sen läpi kasvaa liikaa, se palaa rikki
Jos olet ostanut ne korvaavat LED-lamput jostain valmiina, niissä on etuvastuksetkin valmiina. Ei niillä kuitenkaan ole vaikutusta auton johtosarjaan, vaan vika on siellä lampunpohjan kontakteissa autossa. Olen itse yhtä lampun pohjaa fiksaillut juurikin samanlaisten oireiden vuoksi.
LED-lamppuja laitoin itsekkin autoon, mutta vain sisävalaistukseen... kun näin talvella ainakin pöllyävän lumen aikaan ei tahdo edes noi hehkulankalamput jaksaa pitää takavaloja auki. Lisäksi niistä LED-lampuista puuttuu E-hyväksyntä
LED-lamppuja laitoin itsekkin autoon, mutta vain sisävalaistukseen... kun näin talvella ainakin pöllyävän lumen aikaan ei tahdo edes noi hehkulankalamput jaksaa pitää takavaloja auki. Lisäksi niistä LED-lampuista puuttuu E-hyväksyntä

Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
Noniin Arvon
Foorumilaiset !
Vihdoinkin sain taas kuntoon: Orggis hehkupolttimon se viimeisin vika oli siis: " valot ok, jarrua painaessa sammui kokonaan ja sid herjaa "
Ratkaisu:
Sisälle asti otin ja mittailin aikani flukella ja viaksi paljastui vääntyneet kontaktit kosketus liuskoissa ja juuri MAA-liuska ei MAADOITTANUT !
Nyt siis toimii ja paremmilla ilmoilla asentelen taas ledejä ja vastuksia...
Kiitos kovasti tuesta !
Onkos Lohjan suunnalla Tech 2 omistajia ?

Vihdoinkin sain taas kuntoon: Orggis hehkupolttimon se viimeisin vika oli siis: " valot ok, jarrua painaessa sammui kokonaan ja sid herjaa "
Ratkaisu:
Sisälle asti otin ja mittailin aikani flukella ja viaksi paljastui vääntyneet kontaktit kosketus liuskoissa ja juuri MAA-liuska ei MAADOITTANUT !
Nyt siis toimii ja paremmilla ilmoilla asentelen taas ledejä ja vastuksia...
Kiitos kovasti tuesta !
Onkos Lohjan suunnalla Tech 2 omistajia ?