Iltaa.
Mikä on kun vitosella ajaa 100kmh ja laittaa kaasun pohjaan niin joutuu kiihdyttämään n.150kmh asti ennenkuin Mair saavuttaa Mreg:in?
Pyyntö on 1300-1320, toteutuma n.1250, ahdot noin 1,1-1,2bar, PWM noin 550, Amul -100, Pbef ja Pinl aivan samoissa täyskaasulla. W letku irrotettuna nostaa ahtoja napakasti. Mitään vuotoja en ole löytänyt.
Autossa oli eilen sellaista että motari vauhdissa tasakaasulla nosti ahtopaineen 0,2 baariin, korjautui kun ohitin rintapellin magneettiventtiilin eli siis sen bypass ohjaus mutikan. Nyt kuitenkin kierrokset pomppaa vaihteen vaihtohetkellä hieman ärsyttävästi.
Eikö PWM arvo pitäis olla maksimissa?
Aero 2001 Maptun steg3
Mikä ahtojen nousua rajoittaa?
Re: Mikä ahtojen nousua rajoittaa?
jos on mahollisuus,koita takuuvarmasti ehjällä immulla,helppo keino aloittaa vianetsintä...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Mikä ahtojen nousua rajoittaa?
Tekeekö saman efektin muillakin vaihteilla?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Mikä ahtojen nousua rajoittaa?
Mulla on myös toinen immu käytetty tosin, ja molemmat mittaa ihan samoja arvoja. Ja muita vaihteita on vaikea kokeilla nastoilla. Mitään vääntörajoituksia ei softassa pitäis kai olla. Kun kierrokset vitosella ylittää noin 3300, Mair yleensä saavuttaa tavoitteen. Ei tule knockeja eikä mifejä.
Millä kierroksilla 1300mreg yleensä sitten saavutetaan?
Millä kierroksilla 1300mreg yleensä sitten saavutetaan?
Re: Mikä ahtojen nousua rajoittaa?
No nyt toimii kun putsasin toisen immun siihen tarkoitetulla spraylla ja korvapuikolla. Aluksi tietenkin unohdin laittaa liittimen takaisin immuun, ihme ettei vikavaloja syttyny. Onneks sen huomas sid infolla että jotain on pahasti pielessä. Tosin samalla tulppasin evap letkun läppäkotelon takaa molempiin suuntiin. Aikaisemmin se oli tulpattu vain mankkuventtiilin päästä.