Ad85 uusiksi...
Ad85 uusiksi...
Aamulla tankkauksen jälkeen ajeltuani huomasin että tuo arvo oli 762,huonoin ikinä!
Amul oli -260.
Juuri viime viikolla löysin pikkusuhinan evap tulppauksesta ja nyt mreq ja mair seuraavat toisiaan kerrankin sinne 1000 paremmalle puolelle!
Kyytikin on mukavan ripeätä.
Voiko polttoaineen laadussa olla jotain tms.?
Ennen ad85 pyöri siellä 820 tietämillä...
Amul oli -260.
Juuri viime viikolla löysin pikkusuhinan evap tulppauksesta ja nyt mreq ja mair seuraavat toisiaan kerrankin sinne 1000 paremmalle puolelle!
Kyytikin on mukavan ripeätä.
Voiko polttoaineen laadussa olla jotain tms.?
Ennen ad85 pyöri siellä 820 tietämillä...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Ad85 uusiksi...
Kyllä joku paikka voisi vuotaa vieläkin. Mulla on vuoden pysynyt 83-85 tasolla. Kerran putosi johki 80-81 ja löysin vuodon.
Vuoto paikan löytymistä voisi selkeyttää jos muutat EVAP järjestelmän ensin uudemman malliseksi jos vaan vuosimallissa onnistuu ja katsoa kuinka sitten toimii. Vähän aikaa sitten sitä toisessa topicissa puitiin.
Vuoto paikan löytymistä voisi selkeyttää jos muutat EVAP järjestelmän ensin uudemman malliseksi jos vaan vuosimallissa onnistuu ja katsoa kuinka sitten toimii. Vähän aikaa sitten sitä toisessa topicissa puitiin.
Re: Ad85 uusiksi...
Nojoo, tuota itsekin pohdin, otinhan aktiivisesti osaa tuohon topickiin, mutta ei oo vielä saanut aikaseks muuttaa uudemman malliseksi
poissulkeehan tuo muutos aika hyvin vaihtoehtoja...
ihmetyttää vaan kun korjaantu tuo mreq/mair niin hyväksi, että sitten tippuikin ad85-arvo...

poissulkeehan tuo muutos aika hyvin vaihtoehtoja...
ihmetyttää vaan kun korjaantu tuo mreq/mair niin hyväksi, että sitten tippuikin ad85-arvo...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Ad85 uusiksi...
Oletko seurannu miten Amul on muuttunut? Onko vasta hiljattain alkanut pyörimään pakkasella?
Tietty se kokoajan vaihtelee, mutta onko muutosta pidemmän ajan trendissä? Vois antaa myös vinkkiä vuodosta.
Tietty se kokoajan vaihtelee, mutta onko muutosta pidemmän ajan trendissä? Vois antaa myös vinkkiä vuodosta.
Re: Ad85 uusiksi...
nyt kun muistelee, niin mitä Amulia oon seuraillu niin harvemmin se pakkasella on NOIN paljon ollutkaan 

Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Ad85 uusiksi...
Missäs arvoissa teillä tuo Amul pyörii? Itsellä 0-640 ja Ad85 on 850.
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Ad85 uusiksi...
Täällä kans orastavaa imuvuotoa jossain päin. Amul on järjestään 500-1000, Lamb lukema tyhjäkäynnillä plussalla samanverran, ja ajettaessa/kaasuteltaessa Lamb menee taasen miinukselle. Ca85 lukema muuttuu myös vähän ajotilanteen mukaan.
Röpöttelyä esiintyy kylmällä koneella heti startista. Lambdaakin olen epäillyt kun hitaasti herää toimintaan, tiedä sitten onko normaalia. Alipaineletkut syksyllä vaihdoin mielestäni kaikki kaasuläppäkotelon ympäristöstä, ainakin ne mallia lakritsi.
Röpöttelyä esiintyy kylmällä koneella heti startista. Lambdaakin olen epäillyt kun hitaasti herää toimintaan, tiedä sitten onko normaalia. Alipaineletkut syksyllä vaihdoin mielestäni kaikki kaasuläppäkotelon ympäristöstä, ainakin ne mallia lakritsi.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ad85 uusiksi...
itsellä ei minkäännäköstä röpöttelyä tms...
no nyt se iltapäivällä amul oli 26...ad85 edelleen tuo 760...
no nyt se iltapäivällä amul oli 26...ad85 edelleen tuo 760...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Ad85 uusiksi...
onko noita ihanne arvoja jossain näkyvillä? itse ihan tuore alkoholisti 

Wagon 2.3t Vector Sentronic E85 "Aero" Stg1 -02
Re: Ad85 uusiksi...
Amul 0+-500
Ad85 800-850 jos tankissa pelkkää E85:sta
Aadd 0+-50, tästä en ole varma, joku voisi varmistaa. Trionic antaa vikakoodin jos summautuva sopeutus lisää tai vähentää polttoaineen syöttöä yli 5mg per palotapahtuma ja ilmeisesti Sid infossa 10 = 1mg.
Ad85 800-850 jos tankissa pelkkää E85:sta
Aadd 0+-50, tästä en ole varma, joku voisi varmistaa. Trionic antaa vikakoodin jos summautuva sopeutus lisää tai vähentää polttoaineen syöttöä yli 5mg per palotapahtuma ja ilmeisesti Sid infossa 10 = 1mg.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Ad85 uusiksi...
Eli onko normaalia että Amul seilaa välillä 0 - +650 kun pelkkää etanolia tankissa. Jotenkin tuntuu että auto toimii paremmin (startit) kun Amul pysyisi nollassa.
9-5 wagon 2.0t At -04
Re: Ad85 uusiksi...
Mitenkäs teillä Lamb lukema? Tyhjäkäynnillä ja ajossa/kaasua painamalla?
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ad85 uusiksi...
niin tähän lamb arvoon haluis itekki varmistusta...
nyt itellä käynnistyksen jälkeen 1600 - 900 seilailee...kaasunhölläämisen jälkeen putoo kiltisti nollaan...
ja nyt se helvetin ad85 on taas 716, tossa välillä se olinjopa 845 mutta tippunsitten...tankkasin siis n. 45L etanolia janlaitoin SIAlcoholit suhttyhjäänbtankkiin,tän jälkeen se oli se 845 päivän mutta nyt taas noin alhanen...
voiko tuo lisäaine vaikuttaa lukemiin...
ja sen huomasin,että vaikka miten polkee niin Pinl ei nouse yli 1850...
amul on aika pitkään nolla ja sitten joku -145
pitäs ottaa niskasta kiinninjanuusia se evapmuuden kaltaseksi...
nyt itellä käynnistyksen jälkeen 1600 - 900 seilailee...kaasunhölläämisen jälkeen putoo kiltisti nollaan...
ja nyt se helvetin ad85 on taas 716, tossa välillä se olinjopa 845 mutta tippunsitten...tankkasin siis n. 45L etanolia janlaitoin SIAlcoholit suhttyhjäänbtankkiin,tän jälkeen se oli se 845 päivän mutta nyt taas noin alhanen...
voiko tuo lisäaine vaikuttaa lukemiin...
ja sen huomasin,että vaikka miten polkee niin Pinl ei nouse yli 1850...
amul on aika pitkään nolla ja sitten joku -145
pitäs ottaa niskasta kiinninjanuusia se evapmuuden kaltaseksi...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Ad85 uusiksi...
Täällä taasen startin jälkeen nollassa kaikki ja Ad85/Ca85 sen 850. Puolen minuutin lämmittelyn jälkeen Lamb alkaa heräilemään miinuspuolelta ja kipuaa sinne +1000 koneen lämmetessä.
Ajossa veto päällä Lamb tykkää mennä miinukselle ja veto pois taas plussalle. Tasaisessa ajossa suoralla vaikka vakkari päällä Lamb pyörii 500-1000 ja jonkun ajan päästä nakkaa sitten Amulin sinne 700 paikkeille, joskus enemmän joskus vähemmän. Amulin ollessa reippaasti plussalla niin veto päällä Lamb hyökkää vielä reippaammin miinukselle ja Ad85 arvo alkaa putoomaan sinne 70% pinnoille.
Mreq ja Mair näyttää niinkuin pitääkin. Alkanu epäilemään Lambdan kuntoa.
Ajossa veto päällä Lamb tykkää mennä miinukselle ja veto pois taas plussalle. Tasaisessa ajossa suoralla vaikka vakkari päällä Lamb pyörii 500-1000 ja jonkun ajan päästä nakkaa sitten Amulin sinne 700 paikkeille, joskus enemmän joskus vähemmän. Amulin ollessa reippaasti plussalla niin veto päällä Lamb hyökkää vielä reippaammin miinukselle ja Ad85 arvo alkaa putoomaan sinne 70% pinnoille.
Mreq ja Mair näyttää niinkuin pitääkin. Alkanu epäilemään Lambdan kuntoa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ad85 uusiksi...
Ei ota tolkkua... Eilen taas Helsinkiin ajaessa arvot oli mitä pitikin, Amul pysy nollassa. Knck1 arvo tosin pomppas kahteen.
Takas tullessa taas heitti Amulin n. 800.
Pitäiskö softauttaa tuo SID-info pois...
Takas tullessa taas heitti Amulin n. 800.
Pitäiskö softauttaa tuo SID-info pois...

Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT