Uutta lambdaa...? (jarrua polkee, lambda kiipeää tappiin)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Uutta lambdaa...? (jarrua polkee, lambda kiipeää tappiin)

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

PCS:sällä näytti olevan lambda-anturi femmaan 182eur. Biltemassa 69eur ja motonetissä oli kahta plaatua:

28-3422 Lambda-anturi 4 johdolla
9-5 Lambda-anturi jos 4 johdolla ja kierteellä
49.90 €

28-3444 Delphi-lambda 4-johto Zirkonia
9-5 Aito Delphi lambda-anturi jos 4 johdolla ja kierteellä
64.90 €

Mitäs tässä nyt kannattaisi lähteä hakemaan?
Viimeksi muokannut dj_pirtu, Ke Helmi 27, 2013 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Uutta lambdaa, alkup., motonet, biltema?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

"Koska anturin vertailuhappi kulkee JOHDON SISÄLLÄ, kuoren ja säikeiden välissä. Anturihan siis haistelee pakokaasuja ja vertailee sitä puhtaaseen ilmaan. Tämä ilma otetaan todellakin lambdan johtojen kautta (siitä alkuperäisestä liittimestä) ja jos johdot juottaa tms. niin yhteys katkeaa (ilma ei kulje tinaklöntin läpi) ja anturi antaa virheellisiä arvoja ja tämä saattaa helposti rikkoa jotain."

Otettu täältä: http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.p ... =15#p59720

Siis tä?
Viimeksi muokannut dj_pirtu, Ke Helmi 27, 2013 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Uutta lambdaa, alkup., motonet, biltema?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

ei ainakaan tarviketta ! Kysy aidon boschin hinta vielä vaikkapa ad:lta
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Uutta lambdaa, alkup., motonet, biltema?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

vesa67 kirjoitti:ei ainakaan tarviketta ! Kysy aidon boschin hinta vielä vaikkapa ad:lta
Tarvikkeista olen kuullutkin hieman huonoa... Jatkan kyselyä.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
YoC
"Turbo"
Viestit: 227
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 18:30
Paikkakunta: Nurmijärvi / Helsinki

Re: Uutta lambdaa, alkup., motonet, biltema?

Viesti Kirjoittaja YoC »

Boschin yleismalli, hyvin toimii.

Ainaski Nurmijärven AD:lta saa päivän toimituksella ja hintaa 106,50
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Uutta lambdaa, alkup., motonet, biltema?

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Uutta lambdaa, alkup., motonet, biltema?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Kiitti paljon tiedoista. Nyt vasta tosin hokasin tuon jarrutestin tehdä josko vika ei olekaan lambdassa. Tyhjäkäynnillä ja vaihde vapaalla jarrua polkiessa sain lamb-lukeman kiipeämään +2500 eli taidanpa vaihella letkuja.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Uutta lambdaa, alkup., motonet, biltema?

Viesti Kirjoittaja oju »

Mitä eroa on em. sivujen tuotteilla LP-20712 ja LP-40498 jos tarve on MY00 235E-koneeseen? Myös tuo universal-versio on eri näillä vaihtoehdoilla joten kyse ei taida olla pelkästä johdon pituudesta.

Edit: taitaa tuo vanhempi olla yhden anturin järjestelmiin ja toinen jos lambdoja on kaksi. Voisi olla selvemminkin ilmaistu.
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Uutta lambdaa, alkup., motonet, biltema?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Vaihdoin parit letkut. Koneen ja kaasuläpän välissä on se punavalkotakaiskuventtiili, siitä molemmat letkut ja bypassin letku... Saa nähä onko merkitystä. Muut letkut olinkin jo vaihtanu.

Eipä vaikutusta. Arvot heiluu entiseen malliin.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Uutta lambdaa, alkup., motonet, biltema?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Mites itse punavalkotakaisku? Kokeilitko, oliko ehjä vai uusitko suosiolla?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Uutta lambdaa, alkup., motonet, biltema?

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

dj_pirtu kirjoitti:Vaihdoin parit letkut. Koneen ja kaasuläpän välissä on se punavalkotakaiskuventtiili, siitä molemmat letkut ja bypassin letku... Saa nähä onko merkitystä. Muut letkut olinkin jo vaihtanu.

Eipä vaikutusta. Arvot heiluu entiseen malliin.
letkuksi vissiin silikonista,samaa ku alipaineisiin?
mites toi takaisku,käykö siihen joku motonet vai marmorillekö sitä?

mihis toi vaikuttaa,onko siellä joku vuoto siis?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Uutta lambdaa, alkup., motonet, biltema?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

9000 automaatilla kirjoitti:Mites itse punavalkotakaisku? Kokeilitko, oliko ehjä vai uusitko suosiolla?
Toiseen suuntaan liikkui ilma ja toiseen suuntaan ei liikkunut, ainakaan mun keuhkoilla. Oli aika haperot letkutkin tässä kohtaa.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Uutta lambdaa, alkup., motonet, biltema?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

mienkoiv kirjoitti:
dj_pirtu kirjoitti:Vaihdoin parit letkut. Koneen ja kaasuläpän välissä on se punavalkotakaiskuventtiili, siitä molemmat letkut ja bypassin letku... Saa nähä onko merkitystä. Muut letkut olinkin jo vaihtanu.

Eipä vaikutusta. Arvot heiluu entiseen malliin.
letkuksi vissiin silikonista,samaa ku alipaineisiin?
mites toi takaisku,käykö siihen joku motonet vai marmorillekö sitä?

mihis toi vaikuttaa,onko siellä joku vuoto siis?
Haperoita oli letkut mutta ei ilmeisesti vuotoja kun ei toimintaankaan ollut mitään vaikutusta. Motonetistä hain perusalipaineletkua.

Jarrua polkemalla saa lamb-lukeman kiipeemään tappiin tosiaan. Jossain on feilua mutta missä.

EVAPilla ei siis ole mitään tekemistä tämän kanssa? Ahdot nousee normaalisti sinne 1bar tietämille ja kulku on muuten normaalia. Jos viinaa tankissa niin kylmänä startatessa röpöttää ja pukkaa mifiä, liittyy varmaankin tähän samaan ongelmaan.
Viimeksi muokannut dj_pirtu, Ke Helmi 27, 2013 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Uutta lambdaa, alkup., motonet, biltema?

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

dj_pirtu kirjoitti:
mienkoiv kirjoitti:
dj_pirtu kirjoitti:Vaihdoin parit letkut. Koneen ja kaasuläpän välissä on se punavalkotakaiskuventtiili, siitä molemmat letkut ja bypassin letku... Saa nähä onko merkitystä. Muut letkut olinkin jo vaihtanu.

Eipä vaikutusta. Arvot heiluu entiseen malliin.
letkuksi vissiin silikonista,samaa ku alipaineisiin?
mites toi takaisku,käykö siihen joku motonet vai marmorillekö sitä?

mihis toi vaikuttaa,onko siellä joku vuoto siis?
Haperoita oli letkut mutta ei ilmeisesti vuotoja kun ei toimintaankaan ollut mitään vaikutusta. Motonetistä hain perusalipaineletkua.

Jarrua polkemalla saa lamb-lukeman kiipeemään tappiin tosiaan. Jossain on feilua mutta missä.
täysin sama oire itsellä lambdan kanssa...pitää jumpata nuo letkut ja takaisku itekki...

vuotopaikka kiinnostaa itseänikin,on ollu vähän taistelua mm ahtojen kanssa+ad85 arvon...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Uutta lambdaa, alkup., motonet, biltema?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Kumminpäin sulla on se takaisku? Valkea puoli konetta päin ja punainen kaasuläppäkoteloa?
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Vastaa Viestiin