uuttaa vikaa pukkaa!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
eba4
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: La Helmi 18, 2012 14:22
Paikkakunta: Kokkola

uuttaa vikaa pukkaa!

Viesti Kirjoittaja eba4 »

mitäköhän mahtaa tarkoittaa tämmönen koodi: 0116..?
mistä johtuu että yhtääkkiä moottorin lämpömittari tippu alas normista ja seuraavalla käynnistyksellä ei ollu enää mitään häikkää?? ja kun mittari kylmänä niin sid näytti koneen lämmöt muka 106..!! :twisted: :saab:
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4573
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: uuttaa vikaa pukkaa!

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi rikki, tai kaapelointivika.
Anturi sijaitsee kannen päädyssä lähellä termostaattikoteloa ja runkomuovi on sininen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
eba4
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: La Helmi 18, 2012 14:22
Paikkakunta: Kokkola

Re: uuttaa vikaa pukkaa!

Viesti Kirjoittaja eba4 »

liittyykö tuo vikakoodi siihen anturiin??
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: uuttaa vikaa pukkaa!

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vikakoodi on virheellinen toiminta moottorin lämpöanturille joo. Yleensä anturi rikki mutta voi olla toki johtosarjassakin.

Moottorin lämmöt on sid infossa 106 koska se on "limp home"-arvo jota T7 käyttää kun anturista tulee vikakoodi ja moottorin käyntiajasta sekä imuilman lämpötilasta mallinnettuna moottorin pitäisi oikeasti olla n. käyntilämpöinen. SID Infossa "Tlmp" symboli muuten kertoo mikä milloinkin tämä korvaava arvo olisi jos oikea anturi menisi vikatilaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: uuttaa vikaa pukkaa!

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Itellä teki samaa kun termari oli loppu ja kone kävi alilämpöisenä. Trionicci sitä jonkun aikaa katselee ja tekee lopulta tuon tempun.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
eba4
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: La Helmi 18, 2012 14:22
Paikkakunta: Kokkola

Re: uuttaa vikaa pukkaa!

Viesti Kirjoittaja eba4 »

täytyypi lähteä tutkimaan!!
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1855
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: uuttaa vikaa pukkaa!

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Itsellä pomppi kanssa lämpöviisari ihan omiaan.

omaan riitti korjaukseksi kun puhdisti elektroniikka spräyllä
lämpötila anturin liittimen, tosin itsellä ei vikakoodi asteelle
edennyt tuo tauti.

Mutta kannattaa kokeilla tuota ensin , ei vie aikaa eikä oikeestaan rahaakaan...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
TPT
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 11:32
Paikkakunta: Kouvola

Re: uuttaa vikaa pukkaa!

Viesti Kirjoittaja TPT »

Terve,

Itsellä tapahtui täysin vastaava tilanne myös noin viikko sitten. Autona myös vm.2000 wagon.
Vaikuttaa, että Trionicci tosiaan tuon tulkinnan tekee.

t.TPT
eba4
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: La Helmi 18, 2012 14:22
Paikkakunta: Kokkola

Re: uuttaa vikaa pukkaa!

Viesti Kirjoittaja eba4 »

mulla tuo lämpömittari tippu kerran alas ajossa ja sen jälkeen tuli tuo vikakoodi.. mutta sen olen huomannu että termostaatissa jotain häikkää ku ei tahdo näin talvella lämmöt nousta normaaliin jos ei keulaa tukittu pahvilla.
TPT
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 11:32
Paikkakunta: Kouvola

Re: uuttaa vikaa pukkaa!

Viesti Kirjoittaja TPT »

Kyllä tuo vika tulee juurikin viallisen termelin takia. Korjaantuu, kun vaihtaa sen (tein sen juuri).

TPT
Vastaa Viestiin