Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2207
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Hook »

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.

CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2438
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Olisko tuo näin? Siinä kannenpultin nro.8 vieressä on öljyn painekanava kanteen, josta herkästi öljy pääsee vaeltamaan pintojen välissä.
Sen liiman on tarkoitus sulkea öljyltä reitti ulospäin jakopäänkopan ja lohkon saumakohdasta.
Kuva
Paitsi että liima tietenkin pitää laittaa kannentiivisteen alle, koska yläpuolella, eli kannessahan tuota saumaa ei ole.
Viimeksi muokannut CDTA, La Loka 11, 2014 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2415
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Tuo CDTA:n teoria vaikuttaa minusta oikealta (ja siihen nuo Hookin jututkin viittaa). Tuossa kohdin taisi olla jotain liiman tapaista ulkoreunassa tässäkin autossa ennestään. Ei kovin selvästi WIS tuota ole ilmaissut :roll:
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower

Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2207
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Hook »

T5 autoissahan wis ei opasta laittamaan mitään liimoja väliin. Ilmeisesti syynä se, kun kannen tiiviste on paksumpi ja elastisempi, kuin t7 autojen metallitiiviste.
Päätykoppahan on enimmäkseen ontto ja elastisempi, (vertaa lohko-vs kansi alue) joten päätykopan 2 pulttia eivät välttämättä kiristä päätykoppaa niin tasaisen tiivisti kantta vasten.

Itse olen sivellyt varmuuden välttämiseksi ohuelti sitä punaista anaerobista tiivisteliimaa koko jakopään/kannen yhtymäkohtaan ja myös molemmin puolin kannen tiivistettä. -kuten myös vaidelaatikon päästä siihen kohti, mistä öljy valuu alas. Eivät ole toistaiseksi vuotaneet. :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.

V-M
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja V-M »

Hook kirjoitti:T5 autoissahan wis ei opasta laittamaan mitään liimoja väliin. Ilmeisesti syynä se, kun kannen tiiviste on paksumpi ja elastisempi, kuin t7 autojen metallitiiviste.
Päätykoppahan on enimmäkseen ontto ja elastisempi, (vertaa lohko-vs kansi alue) joten päätykopan 2 pulttia eivät välttämättä kiristä päätykoppaa niin tasaisen tiivisti kantta vasten.

Itse olen sivellyt varmuuden välttämiseksi ohuelti sitä punaista anaerobista tiivisteliimaa koko jakopään/kannen yhtymäkohtaan ja myös molemmin puolin kannen tiivistettä. -kuten myös vaidelaatikon päästä siihen kohti, mistä öljy valuu alas. Eivät ole toistaiseksi vuotaneet. :mrgreen:
Samaan tapaan olen minäkin noita kasannut ja kuivana ovat pysyneet. Olen kyllä laittanut noihin T5 koneisiin myös tuota tahnaa koska joskus tuo kynnys jää suuremmaksi riippuen kuinka hyvin on on tuo jakopään koppa keskittynyt.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 # 2135

j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2415
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja j0ne »

WIS:
Puhdista tiivstetaso huolellisesti. Levitä n. 2mm paksu ja 10-20 mm pitkä palko laippatiiviistettä 9321795 jakopäänkotelon sisäosan ylemmälle vastinpinnalle (sylinterikantta vasten).
victor reinz kannentiivisteessä on muuten semmoset liimaköntit noissa sauma kohdissa
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower

se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mä laitoin viime rempas imarin kii ennen kannen paikalleen laittoa, joskus ollu kannes kii myös ahdinkin.

hyvoneju
"Aero"
Viestit: 461
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Millainen merkki on kampurassa jakoa varten ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975

se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Ite käyttänny 1pytyn ykk.
Jakopään kopassa on hahlo ja samoin kampuran päässä olevassa hihnapyörässä.
Samoin löytyy merkit vauhtipyörästä/vetolevystä ja laatikonpään levystä lohkosta.

latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja latinki »

Mites muut ootteko suorittanu normikiristyksen jälkeen löysäys ja uudelleen kiristys

se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

En viime rempassa. Nytyajettu 20tkm ja ok.

latinki
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 21, 2013 11:07

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja latinki »

Elringin mukana oli kiristysohjeena tuo edellämainittu 40nm-60nm-90astetta ja osimoillee -lämpimäks käyttö -jäähy - löysäys kiristys

Ja tässä taasen ei jälkikiristelystä ole ollu puhetta?

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9696
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Viikonlopun löytö:

Kuva
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

mestari
"Hölösuu"
Viestit: 5240
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja mestari »

Mertmi kirjoitti:Viikonlopun löytö:

Kuva
koska huononäköset ei näe metsää puilta niin avaatko sanallisesti kuvaa hieman lähemmin
saab,96,99,90,900,9000,rabeneic binetta de luxe,fordson major,fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165, olympia maamosa,nuffield 10/60,vesioinas

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9696
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Noin kello 11 kohdalla halkeama liekkirenkaan yli vesikanavaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Vastaa Viestiin